2022-03-01, 15:23
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Hur går det vid bankomaten? Har du tid att sitta här ? Nu när inga kort funkar längre..
Kålsoppa för resten av livet
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Hahaha Påminner mig om hitler videon

https://www.youtube.com/watch?v=VDSxw4ZtvXU
Väntar på en textsatt version om detta krig.
Citera
Medlem
Hur stor är den sk nazistgruppen i Ukraina?
Är den en maktfaktor i nuvarande konflikt?
Ingen form av nazist har lyckats med något på 80 år, så jag förhåller mig skeptisk. Extremt skeptisk.
Nynazister är lika hopplösa som kommunister - det är mycket babbel och mycket våld, men ingen framgång i det långa loppet... Att ha ihjäl människor är det man är bäst på...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Fruktar man ryssen, så har ryssen vunnit.

Nu har hela Europa solidariskt skickat hjälp o material.

Ja, de var felciterat utav mig. De skulle inte till dig utan till han du citerade... Som frågade vart "alla råttor är nu?".. Sorry
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Snart tillhör vi ryssland tack vare Magdalena dock inte du dock som ska ner och kasta lite fackolor när kiev faller sedan är det ordning och reda.

Det gör vi inte alls.
Du stödjer diktatur och ska lämna landet.
Dina föräldrar (om de har nordisk ursprung) skulle ha slagit dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Yep den nivån är vad som väntar Ryssland. I ALLA sammanhang.
Total bojkott och förakt. Man kanske inte kan ingripa militärt för att undsätta Ukraina men man kan vända Ryssland ryggen och vägra lyssna på dem på alla plan.

Ni som utgör Putins änglakör borde inte ta så illa upp av ett så litet statement.
Den bojkott som drabbar Ryssland ekonomiskt, sportsligt och kulturellt är ju betydligt tyngre.
Jag försvarar Putin för att jag inte vill se FN sköta diplomatin med hashtags och sociala medier? För att jag förväntar mig en vuxen diskussion istället för strutsar?

Okej...
Citera
2022-03-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
nu skriver även al jazeera om Azov.

https://www.aljazeera.com/news/2022/3/1/who-are-the-azov-regiment

"What has been the international response to Azov?
In June 2015, both Canada and the United States announced that their own forces will not support or train the Azov regiment, citing its neo-Nazi connections.

The following year, however, the US lifted the ban under pressure from the Pentagon.

In October 2019, 40 members of the US Congress led by Representative Max Rose signed a letter unsuccessfully calling for the US State Department to designate Azov as a “foreign terrorist organisation” (FTO). Last April, Representative Elissa Slotkin repeated the request – which included other white supremacist groups – to the Biden administration.

Transnational support for Azov has been wide, and Ukraine has emerged as a new hub for the far right across the world. Men from across three continents have been documented to join the Azov training units in order to seek combat experience and engage in similar ideology."
uff jobbit läge när hela ditt arbete idag bara räcker toapapper.
Citera
Medlem
Många livestreams är loopade.

Här är en LIVE
https://youtu.be/JBsKuYtz61E

Sirenerna tjuter!
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Bara min egen reflektion. Men Putin gör ju allt baklänges.
Ja, han vill återskapa sovjetstaten, men inser inte att han skapar ett nytt Nordkorea.

Ryssland har mycket vapen, men är en liten korrupt ekonomi (1% av världsekonomin) som nu blir totalt utfryst.

Putin är en manipulerande maktgalen inkompetent diktator, som har drivit sitt land till ruinens brant.
Citera
2022-03-01, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Helt fantastiskt. På tiden att man hör att Sverige gör nånting riktigt bra. Go Maggan.

Ja så bra att folk som äger saabaktier är upp 40% på skattebetalarnas nota så idioterna i ukraina kan fortsätta dö när de är med i ett krig de absolut inte kan vinna.

Hoppas ryssen håller de personer som vill få med sverige i detta krig personligt ansvariga när de kommer till sverige.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Känns mer som en wannabe nazist-globalist-jude tycker jag. Hade han verkligen varit en nazist-globalist-jude så hade väl Ukraina varit med i Nato/EU för längesedan, men de riktiga nazist-globalist-judarna verkar inte vilja låta honom vara med och leka?

Det är verkligen komplicerat det här.

Fin avatar du har! Skunk works är riktigt kul!

OnT: Det är så dumt med idén om nazism. Däremot så är det intressant att Zelenskyj blir president med uppbackad av ukrainska kompisar. Gissningsvis är han korrupt, lite lagom sådär.
Att tro att han är nazist-jude är bara konstigt. En lögn så dum så att bara ryssarna tycker att det är rimligt
Citera
Medlem
En tanke jag har haft under hela dagen

Det kommer ju upp massa videos som påstår att Ukraina tagit Ryska soldater som givit upp.
OM dessa videos är autentiska (mycket är säkerligen propaganda), kan inte Ukraina placera alla dessa Ryska fångar i Kiev, vid viktiga infrastrukturer.

Väljer Putin att skjuta ändå - ja, då dödar han sina egna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in