2022-03-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Nu uppmanas invånare nära Kievs säkerhetsdepartement av Ryssland att evakuera. Ryssarna ska tydligen precisionsbomba byggnaden

De har vi hört länge. Däremot inte sett något av de där "precisionbomberna"
Det ser mest ut som ryska vilsna soldater som inte vet vart de ska eller varför de krigar.
Att i en sån förvirring prata om precision är direkt patetiskt.
Atombombshot är ett avslöjande om panik, total fruktan och förlorad rysk kontroll

Ryssland borde ta första bästa chans att skapa fred och gå ut ur Ukraina så fort som möjligt.
Innan maten tar slut i ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livefree3344
när denna skiten är över och globalisterna har krossat ekonomin och orsakat masssvält kommer vi sitta inlåsta med munskydd, sen en vaxxspruta varje månad tills 1 miljard människor är kvar och blir deras slavar.
det är en teater vi ser skapat av globalisterna för att skapa rädsla och kaos.
finns inte en endaste land i världen som styr själva. inte ens ryssland.

Värt det om vi slipper antivaxxarna och ryssarna.
Citera
Medlem
Flyglarmet går igen
Citera
2022-03-01, 14:42
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Påståenden i artiklar på Wikipedia har källhänvisning, iaf om sidan har den minsta trafik. Annars är nån där och redigerar.

Här är källan i den engelskspråkiga artikeln om Russia Ground Forces:

https://sgp.fas.org/crs/row/IF11603.pdf

Tack. Ett schysst dokument. Dock reflekterar jag på följande:
The goal of 425,000 professional soldiers by 2017 went unfulfilled; the goal has been revised to 476,000 by 2025.
Deras personal inom är ju helt riktigt över millen, med där ingår ju kokerskor, chaufförer och alla annan markpersonal. Så de stridsdugliga är, låt oss höfta uppåt 440 000. Vilket naturligtvis är en extremt stor stående armé redo.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Varför känns det som att våra makthavare vill att Ryssland ska trycka på den förbjudna knappen? Är globalisternas slutgiltiga plan att förgöra planeten? Varför?

Vi fortsätter nämligen att pusha Ryssland längre och längre in i hörnet. Ryska medier har ju typ börjat förbereda sin befolkning på att blåsa planeten åt helvete.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Inforwars, vad oväntat att just DU som enda person i hela jävla tråden länkar till den skitsajten.

För övrigt är den där videon förmodligen fake, men självklart klipper de innan man ser honom ligga och vråla som en dålig skådespelare.

HAHAHHAHA säger KILLEN som tar varenda twitter-video, aftonbladet artikel etc som absolut sanning.

Jag säger inte att det är sant. Jag säger inte att det är osant. Man får väl bedöma själv? Det är ukrainska de pratar oavsett. Rätt årstid.

Sen är det folk på plats i Ukraina som du ser i videon som ger en helt annan bild än MSM.

Alex Jones är helt jävla galen men man kan ibland hitta videos och godbitar som aldrig skulle delas i MSM. Snarare du som är dum som inte kollar precis så mycket media från alla håll du kan. Kallas ignorans.
Citera
2022-03-01, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
https://www.infowars.com/posts/anarchy-and-crime-have-taken-over-the-streets-of-kiev/

Så jävla härligt med lite nyans i infon.

Fina videos där 2 ukrainare i skottsäker väst och joggingbyxor med AK47r slår en obeväpnad man som står på knä. Han försöker sen springa och de skjuter ihjäl honom och tar genast fram smartphonen och filmar.

Jag ger fan upp om mänskligheten.

Skulle vara högst tveksam till dom där uppgifterna, omöjligt att vidimera att det där ens är nu. Om det är Ryssar eller Ukrainare, dvs - det kan vara i Donbass.

Personen verkar säga "why, why". Låter som engelska.

Första gången jag ser joggingbyxor på en enda video.

Jag tror det rör sig om annat tillfälle, pre-invasion.

Sen filmade de varken personen eller de beväpnade när han sköts. Ser fake ut och i propagandasyfte.
Kan lika gärna vara stageat i Ryssland.

Ger lite vibbar av antingen Spetznas eller proryska rebeller om något.
Citera
2022-03-01, 14:44
Medlem
Sam.Boyds avatar
Någon som har koll på hur Kosackklanerna i Ukraina förhåller sig i denna konflikt?
Citera
Medlem
Skylla sig själv sa jag inte
men konsekvenser kommer genom beslut man tar

Jag för miljarde ggn är neutral

Jag står inte på någon sida , inget är svart och vitt hur media och vissa FBare försöker få det till

Många ryssar bor i Ukraina / många Ukrainare bor i Ryssland , många har familj/vänner där

Så jag hoppas de kan lösa det nu

QUOTE=Wisconsin-Nights|79315082]Nej, men du påstod att Ukraina inte lyssnade på Putin, och att de därmed fick skylla sig själva. Putin kan inte ställa sådana krav på andra stater.

Poängen är att om Putin tror sig kunna ställa sådana krav, så kan andra länder eller organisationer eller förbund, ställa likadana krav på Ryssland.

Och om Ryssland då inte tillmötesgår dessa krav så får man skylla sig själv.
Det är ett så kallat tve eggat svärd.[/quote]
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nästan skönt att se klipp från faktiska strider där alla Allah akhbar-rop saknas.

Men 3300 euro? Låter inte så farligt.

€89x37 soldater.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Är det inte dags att skaka fram några källor för det du skriver?

Förvisso har du säkert rätt i att politisk opposition åtminstone officiellt ger sitt stöd. De blir ju annars mördade.

100% i parlamentet backade folkrepublikerna självständighet, 100% backade att ge Rysslands president auktoritet att använda militären utomlands.

Rysslands folk är enigt. Det finns ingen opposition, vilket inte är konstigt. För Ryssland är frågan om Ukraina en fråga om Rysslands existens.

https://www.aa.com.tr/en/world/russian-parliament-ratifies-recognition-of-ukraines-breakaway-regions/2510265
https://www.timesofisrael.com/russian-lawmakers-give-putin-okay-to-deploy-force-outside-country/
Citera
2022-03-01, 14:45
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Flyglarmet går igen
Falsk alarm som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto