Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 12:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag tror alltså inte att Putin trodde att han skulle få något stöd alls av ukrainarna.

Vem har talat om stöd. Det handlar om att splittra och att den splittrade opinionen skulle använda invasionen för sina egna syften. Du tror alltså att Putin är så dum att han trodde att de skulle möta ett enat Ukraina som de skulle meja ner?
Citera
2022-03-01, 12:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det kommer alltså inte att bli ett tredje världskrig. Sverige har dock via de här folkförrädiska besluten satt sig i en mycket farligare situation.

Folket känner sig nog inte särskilt förrått, då stödet att bistå Ukraina med vapen minst sagt är massivt.
Citera
2022-03-01, 12:31
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Jag såg uttalandet av Duda på en livesänding på polska TVN24 kl 11:32:40. Han sa "Vi skickar inte våra plan..." han sa även "Våra flygplan flyger just nu inte till Ukraina..."
Dock ska man komma ihåg att polska presidenten är en notorisk lögnare som gillar förvrida sanningen. "Vi skickar inte våra plan" kan tolkas som att nån annan kan flyga dom och "våra plan flyger just nu inte" kan tolkas som "dom kommer flyga om X timmar".

De skickar ju inte några plan. Det rapporterades däremot igår att ukrainska piloter har anlänt till Polen för att hämta upp planen.
Citera
2022-03-01, 12:32
Medlem
Callebiltes avatar
Putte har ju satt kärnvapenstyrkorna i beredskap men jag har inte hört något om defcon statusen? Någon som vet?
Citera
2022-03-01, 12:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Du fick mig att tänka på den Liberianske barnamördaren General Butt Naked en smula där.

Det är det bästa pansaret. Orsaken till att de strider i kvinnokläder och annat handlar också om magi. Genom att förvandla sig till något som inte finns lämnar de vår fysiska värld. De kan då inte träffas eller ha ansvar.
Citera
2022-03-01, 12:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Folket känner sig nog inte särskilt förrått, då stödet att bistå Ukraina med vapen minst sagt är massivt.
Till och med vänsterpartiet svänger nu i fråga om att skicka vapen till Ukraina. Det innebär att hela den svenska riksdagen står bakom att hjälpa Ukraina mot rått-armén från norr.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Jag tror inte att Ukraina haft mer än 150k reguljära trupper. Med milis kanske de varit drygt 200k. Väldigt många kapitulerade tidigt.

… och påståendet om dessa kapitulationer har du stöd för? För det är väl inte så att du återigen sitter och drar påståenden ur röven?
Citera
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Enda sedan 2014 har många tjetjenska soldater slagits tillsammans med Ukraina.

Det var inte det jag frågade om.
Citera
2022-03-01, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Putte har ju satt kärnvapenstyrkorna i beredskap men jag har inte hört något om defcon statusen? Någon som vet?
Nej, hur förväntar du dig att någon som vet något om defcon level skulle säga något? Ta dig samman, det är fullständigt hemlig information.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
De skickar ju inte några plan. Det rapporterades däremot igår att ukrainska piloter har anlänt till Polen för att hämta upp planen.

Ja lite så får man känslan att det ev kan gå till och vad som sägs på en del Twitter kanaler. Men vi fortfarande inte sett det i realiteten ännu.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Lavrovs tal (via länk) inför FN om Rysslands skäl till invasionen var ganska detaljerat och tydligen besvärande, för CNN var tvungna att bryta sändningen abrupt. Därefter "sammanfattade" programledaren talet som en massa vansinnigheter typ. Tydligen var det väldigt viktigt att tittarna inte fick höra talet och göra sin egen bedömning.
Citera
2022-03-01, 12:35
Medlem
tror vad du vill
xc70 annars var det rätt
vem är du jag behöver bevisa för?

jag har en åsikt och delar den

Jag struntar om du kör 740 eller har ett jetplan..är det som gör dig en bättre människa

Men verkligheten är att Ryssland kommer slå ner Ukraina, hur mkt jag och du önskar att de stoppar

jag ifrågasatte de "apatiska barnen" när hela Sverige sa motsatta...Även när läkarna på TV/kungen nämnde det...ledsen att jag inte är ett får som bara lyssna vad media säger

och nu .. ifrågasätter jag Ukraina om de för eg sin egen talan eller Biden och om NATO är en ljus ide

Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Det beror på! Skriver man så här( Njet till invanring i svergiet) så är man troll eller kreml agent.
Skriver man så här ( öhh utt med babbejävlarna) så är risken stor att jag tror du snusar,kör volvo 745 med poppys och har nog rasistiska tendenser.
Och sist skriver man så här ( jag tror vi har tagit in för många och det börjar bli problem) så kommer jag bemötande dig som den civiliserade mäniskan du är..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in