2022-03-01, 14:23
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Lmao nej. BTC har varit värt 0 men aldrig gått till 0 efter att den fått ett riktigt värde, så varför skulle det ske nu plötsligt? Det är också att anta att allt är annorlunda nu. BTC har rasat 80-90% i värde tidigare, därför är det rimligt att anta att risken är tillräckligt stor för att att räkna med att det skulle kunna hända igen. Risken att jorden går under imorgon finns också, men den risken är så liten att man inte ens räknar med det. Jag räknar absolut inte med att krypto går till 0.
Om btc säkerhet hackas och protokollet upplöses är värdet noll. Extremt osannolikt. Samma med 10 mil om ett år. Det är inte troligt.

Det är det som är poängen. Du har hävdat att under 10k är troligt. När det ifrågasatts säger du att det är möjligt. Ja, det är möjligt men högst osannolikt. Vi får se om du får rätt.

Som flera andra redan påpekat har vi alltid haft en blow off top innan en sådan nedgång. Så har inte skett. Jag tror inte ens vi kommer få en sådan längre. Den typen av cykler är över eftersom de är vedertagna.
Citera
2022-03-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du har inte ens förstått att cyklerna är över, och fortsätter tjata om att allt ska upprepa sig som tidigare fast vi lever i en bokstavligen helt annan värld nu med krig och institutionell adaption av krypto.
Och hur vet du att cyklerna är över? Så du menar att kriget/corona förändrar all mänsklig psykologi som nånsin existerat? Vad har kriget med BTC att göra? Du antar så mycket utan att backa dina påståenden på något.
Citera
2022-03-01, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Men om du skall titta på historik så kan du inte blunda för att BTC skall gå paraboliskt innan cykeln är över och en bear market inleds.
Du kan inte hänvisa till historiska rörelser som säger att vi skall ner till 10k (eller 20k) utan att vi först skall gå paraboliskt likt de andra andra topparna.

Du får bestämma dig, rör BTC sig som den gjort historiskt eller inte?
80-90% från toppen, om 69k är toppen. Det återstår att se.
Citera
2022-03-01, 14:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
80-90% från toppen, om 69k är toppen. Det återstår att se.
Wow, detta var alltså ditt svar... Snacka om att ducka när det blir obekvämt.
Citera
2022-03-01, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Om btc säkerhet hackas och protokollet upplöses är värdet noll. Extremt osannolikt. Samma med 10 mil om ett år. Det är inte troligt.

Det är det som är poängen. Du har hävdat att under 10k är troligt. När det ifrågasatts säger du att det är möjligt. Ja, det är möjligt men högst osannolikt. Vi får se om du får rätt.

Som flera andra redan påpekat har vi alltid haft en blow off top innan en sådan nedgång. Så har inte skett. Jag tror inte ens vi kommer få en sådan längre. Den typen av cykler är över eftersom de är vedertagna.
Jag menar mer att 10k inte är orimligt. Eftersom som jag sagt 10k så får jag hålla fast vid det. Men BTC skulle lika bra kunna gå till 15k. Jag ser det dock som högst troligt att BTC absolut går under 20k nån gång.
Citera
2022-03-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Wow, detta var alltså ditt svar... Snacka om att ducka när det blir obekvämt.
Tänker inte tjafsa med dig. Jag har sagt att jag tror 69k är toppen. Och därför utgår jag från ett ras med 80-90% från den toppen, inte från din "blow off top" som du hela tiden snackar om. Historiskt sett så har BTC rasat med så mycket från toppen. Sen kan man argumentera om vilket som är den riktiga toppen. ATH är fortfarande 69k, alltså kan man inte snacka om någon annan topp.
Citera
2022-03-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Haha
Är inte 69k toppen? Har du köpt BTC på 80k?
Citera
2022-03-01, 14:38
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Jag menar mer att 10k inte är orimligt. Eftersom som jag sagt 10k så får jag hålla fast vid det. Men BTC skulle lika bra kunna gå till 15k. Jag ser det dock som högst troligt att BTC absolut går under 20k nån gång.
Man kan också backa från tidigare uttalanden och erkänna fel. Inget konstigt med det.

Du blandar ihop cykler som har med psykologi och cykler som har tekniska anledningar. Cyklerna som varit har hängt ihop med halveringarna. Halveringarna spelar mindre och mindre roll nu och är dessutom vedertagna och därmed inprisade.

Sen kan man kanske se en batman i grafen och hoppas att det betyder dump. Det kan vara psykologi.

Jag tror inte vi kommer gå under 20k. Någonsin. Har jag fel så ber jag om ursäkt.
Citera
2022-03-01, 14:39
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Är inte 69k toppen? Har du köpt BTC på 80k?
Du skrev själv ”om 69k var toppen”
Citera
2022-03-01, 14:40
Medlem
Citat:
Man kan också backa från tidigare uttalanden och erkänna fel. Inget konstigt med det.

Du blandar ihop cykler som har med psykologi och cykler som har tekniska anledningar. Cyklerna som varit har hängt ihop med halveringarna. Halveringarna spelar mindre och mindre roll nu och är dessutom vedertagna och därmed inprisade.

Sen kan man kanske se en batman i grafen och hoppas att det betyder dump. Det kan vara psykologi.

Jag tror inte vi kommer gå under 20k. Någonsin. Har jag fel så ber jag om ursäkt.
Jag kommer backa och säga att jag hade fel om det blir så, men inget av det jag spekulerat om har ju utspelats än? ATH ligger fortfarande på 69k.
Citera
2022-03-01, 14:40
Medlem
Citat:
Du skrev själv ”om 69k var toppen”
HUR ska jag veta om 69k är toppen eller inte?! So far är toppen 69k. Är ni efterblivna?
Citera
2022-03-01, 14:57
Avslutad
Citat:
Och hur vet du att cyklerna är över? Så du menar att kriget/corona förändrar all mänsklig psykologi som nånsin existerat? Vad har kriget med BTC att göra? Du antar så mycket utan att backa dina påståenden på något.

Det är du som backar ditt påstående med påståendet att inget någonsin kommer att förändras, samtidigt som allt de facto har förändrats.

Och nej jag tänker inte förklara vad kriget har med BTC att göra, den/de som inte förstår det bör omyndigförklaras enligt min mening. Men det kan ha något att göra med decentraliserad valuta i kombination med globala sanktioner.

Men allt har naturligtvis endast med TA att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in