Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 14:17
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Zelenskyj säger att ingen kommer knäcka Ukraina. Jo, jag tror Ryssland kommer knäcka Ukraina. Hur länge kan man uppbringa stridsmoral när lien rispar mot nacken 24/7. Ryssland är döden.
Visst lär Ryssland knäcka Ukraina men det är redan nu en pyrrhusseger. Låt oss säga att Ryssland tar Kyiv innan veckans slut. Sen då? De kommer ockupera ett land som kommer använda hemgjorda bomber och köksknivar för att bli av med dem.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det har man ju redan gjort hela söndagen visades ukrainsk propaganda på statlig rysk tv
Hehe, japp.

Mer sånt tack!

Mvh
Citera
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Något komiskt att han anklagar Ukraina för detta. Hade de gjort det så skulle jag förstått dem. De gav ju bort sina med garanti på att deras gränser inte skulle kränkas.

Rysstrollen här tar all rysk propaganda som sanning, faktiskt lite synd om dom.
Citera
Medlem
Putin måste ställas in för krigsrätt om ingen sätter en kula i pannbenet på idiotien innan detta är över, karln skyr inga medel nu, vakuumbomber som är förbjudna används. Jag hoppas nån i den inre kretsen avslutar han innan han startar ett kärnvapenkrig, han är för stolt för att backa undan nu och vem fan vet vad han hittar på härnäst.
Citera
2022-03-01, 14:18
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
https://twitter.com/politicsparty69/status/1498588674753441793?s=20&t=LxZ6ctWJh3NTgiCiPeKvXw

Ryktas att marina trupper vände precis efter kontakt med UA som stod redo att mota offensiven.
Gjorde de!
Das war ein befehl!
https://www.youtube.com/watch?v=NydB18HKScM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Greenwald skriver om propagandaläget. Som även skiner en hel del ljus på varför tråden ser ut som den gör.

https://greenwald.substack.com/p/war-propaganda-about-ukraine-becoming?fbclid=IwAR321_7f989zBaauswkI0zozhKznqEcb Htp4TqqzDtX0fImwecUuV sv5rXA&utm_source=url

Ja det är en lång text, läs den inte om ni inte har några minuter. Tankvärt.

Tack! Den borde nog alla ta till sig.

"När kritiska förmågor medvetet stängs av baserat på en övertygelse om att absolut moralisk säkerhet har uppnåtts, inaktiveras de delar av vår hjärna som är beväpnade med förnuftets förmåga."

"Att undertrycka alla divergerande åsikter eller åtminstone betinga befolkningen att ignorera dem som förrädiska är hur propagandistiska system förblir starka."
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Kommer det en uppföljning på den här intervjun med Gorbachev som gjordes efter Kriminvasionen tro? Vore intressant att höra Sovjetunionens siste president ventilera sina åsikter den ryska överfallet på Ukraina.

Han hade ju, liksom sin far, en ukrainsk fru.

Han fyller f.ö. 91 imorgon så jag passar på att gratulera på födelsedagen och får väl hoppas att han fortfarande lyckas vara optimist.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det där kommer ifrån en video utan Anonomys sedvanliga röstpålägg, utan med en helt annan röst. Så det är förmodligen propaganda ifrån Ukrainskt håll för att få ryska medborgare ska börja ta ut sina besparingar i massor ifrån sina konton.
Googla vad som kan hända en bank om alla bestämmer sig för att ta ut sina besparingar.

Stor nypa salt här.

Ibland är skuggan mer skräckinjagande än själva personen.

Den ryska propagandan är däremot förvånansvärt kantig o fantasilös. Men de har ju inte så mycket att bygga på.
Citera
Medlem
Konvojen sägs va 2.2km från Kiev,
800meter närmre sen imorse,gissar de ska va inne imorgon
Citera
2022-03-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Hur många är osäkert.

Men finns det ens så låga tal som några tusen av 145 000 000?

Fast vi vet att folk inte heller riktigt vågar, för de vet vad som väntar. Om du drar till Moscow och säger ett ord dåligt om Putin, eller säger invasionen av Ukraina, då sätter de dig i en Gulag. Det vet du, det vet jag, det vet vi alla.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Svår att försörja? Man har väl alltid plundrat civilbefolkningen när man rycker fram i dessa trakter. Det var därför ryssen uppfann den brända jordens taktik.

Utan att vara expert på logistikfrågor (Jag har bara helt nyligen blivit krigsexpert! ) så beror det väl på frågor om hur många som är på samma ställe etc. Skall tusentals eller tiotusentals människor hitta mat i små butiker på landsbygden så tar det nog slut fort. Samma med bränsle. Dåligt för moralen också om man skall stjäla mat av de som man skulle rädda från nazismen.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
2 ryska helikoptrar blir nedskjutna i närheten av Kiev. Jag undrar om någon vet om det är en färsk händelse eller om den är ett par dagar gammal?

https://youtu.be/oc146Rs7eRQ

Tror att den är ifrån torsdag när invasionen började, men kan ha fel och den kanske är färskare.

Det är en Mi-17 transport helikopter, om jag inte ser helt fel. Tänka sig att det är ca €3300 som åker i sjön utan att räkna in helikoptern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in