2022-03-01, 11:12
Medlem
Ja och nu blev det pricken över i:et så antar det spelar roll...
annars hade inget angrepp skett eller hur?

Jag vet redan att Ryssland gränsar med NATO men det betyder nog inte att Ryssland vill ha hela ryska gränsen gränsar med NATO och inte minst ett stort land som Ukraina

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det var du som skrev att Putin inte vill vara granne med Nato. Använder du det som argument borde du kunna resonera kring att Ryssland redan gränsar mot flera Natoländer.
Citera
2022-03-01, 11:13
Medlem
Vitryssland inne nu i ukriana
Citera
2022-03-01, 11:13
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det sägs nu att det är överdrifter kring den stora konvojen nordväst om Kiev. Det är oklart egentligen hur lång den är.

Det sägs också att anledningen till att Ukraina inte har attackerat konvojen (ännu) är att de prioriterar reella hot, dvs tanks och andra fordon som används i frontkriget.

Vad som sägs är helt enkelt att konvojen består av ockupationstrupper, inte trupper som man använder i frontkriget.

Låter lite oklart i mina öron, men isåfall blir det inte en massiv attack från denna konvoj mot Kiev.

De ryska styrkorna som är stridsberedda är betydligt mindre än vi isåfall fått uppfattningen om.

Jag tycker fortfarande ryssarna beter sig väldigt konstigt isåfall och utsätter sig för stora risker.

Man har kunnat satellit-följa den konvojen ett par dagar nu, så jag håller mer troligt att storleken stämmer.
Enligt uppgifter har ryssarna möjlighet att börja en Kiev-offensiv när som helst och denna konvoj består till stor del av attackfordon såsom stridsvagnar.
Citera
2022-03-01, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Vitryssland inne nu i ukriana

kommer det sanktioner mot Belarus nu?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
sverige borde gå med i nato nu när detta sker.

Sverige stödjer inget land som har kärnvapen vilket har varit Sveriges hållning sedan andra världskrigets avslut.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Upptrappning

Frankrike vil føre finansiell krig mot Russland

Franske myndigheter sier at de vestlige sanksjonene mot Russland kommer til å føre til et sammenbrudd i russisk økonomi.

– Vi kommer til å føre en total økonomisk og finansiell krig mot Russland, sier Frankrikes finansminister Bruno Le Maire til France Info.

Han sier også at en ny runde med økonomiske sanksjoner blir forberedt og iverksatt hvis nødvendig.

– Vi ser allerede effektene. Putins krigskiste er allerede redusert til neste ingenting. Vi kommer til å framkalle sammenbruddet i den russiske økonomien, sier han.

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/7dM1dw/siste-nytt-om-krigen-i-ukraina?pinnedEntry=839

Vad tänker han på ?

Vilka verktyg finns kvar..realistiskt ?
Citera
2022-03-01, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Tack för svar men det är fortfarande samma källa.
Jag är försiktigt optimistisk men väntar med att jubla.

Jag hoppas på mer desertering från ryska sidan såklart.
Få se om Zelenskys erbjudande kan ha effekt.

Mvh

Japp, om vi lyckas hålla ut ett tag till kommer det kunna gå att förhandla, även med svin.

Slava Ukraina!
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Moskvabörsen stängd även idag. När väl börsen öppnar kommer Puttes tid vid makten vara räknad.

Vi kommer få se en bankrun utan dess like, samt en rubel som bara duger till att använda som toapapper.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ja och nu blev det pricken över i:et så antar det spelar roll...
annars hade inget angrepp skett eller hur?

Jag vet redan att Ryssland gränsar med NATO men det betyder nog inte att Ryssland vill ha hela ryska gränsen gränsar med NATO och inte minst ett stort land som Ukraina

Hela ryska gränsen? 4% hela ryska gränsen?

Jag lägger ut ett gapflabb. Och ett till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Jag har läst att man går in i Västra Ukraina för att stoppa inflödet av nya vapen.

Bra att du bidrar med en länk till det du har läst...
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
får ukraina flygplan snart?

Ukraina kommer inte att få några leveranser av flygplan. Var hade du tänkt dig att dom skulle landa när Ryssland behärskar luftrummet?
Citera
Medlem
iDiot5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Tänker att man ställer in betalningar till fientliga stater och lånar av länder som Kina. Ingen anledning att betala tjuvar.

Stackars Kina som får bära Ryssland under armarna i decennier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in