Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 10:46
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Snällt av dig att förklara. Är USA att räkna som helylle, eller vad är välvävt? Den är jag inte helt med på måste jag säga. Har barnamördare V.Puttin en ryamatta på ryggen kanske? Stalin lämnar vi därhän, inget att diskutera. Längre ner i texten hittar vi invaderingsstyrkorna, vadar de in eller är de vadderade i något? Metaforer i all ära men de välvävda invaderingsstyrkorna påminner mest om en 80-talskavaj efter att man trillat i ån.

Angående summariska kardemummor så fanns inget avtal mellan Ryssland och USA som förvägrade demokratiska länder skydd. Självständiga demokratiska länder har valt att ansöka om Nato-medlemskap för att slippa det Ukraina idag upplever eftersom Puttler-Ryssland utsatt grannländer för aggression 3 gånger de senaste 14 åren. Jag har full förståelse för att barnamördare V.Puttin inte alls är nöjd med det, men han kan ta sina flatlöss och hänga sig i närmaste högspänningsledning.

Ryssland skrev under Budapest memorandumet (verkar inte finnas ett svenskt namn) 1994 där Ryssland garanterade Ukrainas, Kazakstans och Vitrysslands territoriella integritet i utbyte mot att dessa överlämnade sina kärnvapen. Internationella avtal gäller tills alla parter kommer överens om att upphäva avtalet och detta har inte skett så avtalet är giltigt och ludret Putain har brutit mot det minst 2 gånger.

Du och barnamördare V.Puttin påstår att det inte är en invasion som pågår, men slapptasken skickade idag representanter till fredssamtal, vilket är något av en tankevurpa. Flera tusen unga ryska pojkar har stupat i något som du och snorvalpen i Kreml påstår är en "fredsinsats". Om man bortser ifrån att de ryska stridsfordonen vanligen har soppatorsk, så är det inte mycket till fred när man bombar dagis och barnsjukhus. Med pajasen Puttler är ju inte en grabbhalva att lita på direkt.

Det är ju givetvis inte en invasion, och som du skriver "hittills har det varit ryska förband som gått in i liten skala precis som Puttler sa". Om man mot sitt grannlands vilja skickar in förband så är det väldigt få ord förutom invasion och militärt övergrepp som passar in på en dylik operation. Att spottloskan Puttler inte skickat in fler trupper för att kväsa demokratin i Ukraina beror möjligen på att eventuella reserver inte ens har tillgång till bajonett, eller så måste de vakta gränsen mot folkmordsrepubliken Kina så de inte skickar en "fredsbevarande styrka" norr om Amurfloden för att säkra Olja, Gas, Timmer, Järnmalm och Kol för generationer framöver.

Hur kan USA lösa en situation där diktaturen Ryssland invaderat sitt svagare grannland, demokratin Ukraina? Förespråkar du att USA bombar Moskva? Jag tror det vore ett väldigt dumt drag.

Lösningen är busenkel, stinkpaddan Puttler drar tillbaka alla trupper från Ukraina och betalar skadestånd för allt elände dessa trupper orsakat de senaste 8 åren.

Tips från coachen, Google translate funkar inget vidare när du försöker dig på ett mer avancerat språk. Keep it simple, håll dig borta från graverande hundar och sumeriska kardemummor, lägg istället rabarber på pianisten innan han trampar i klaveret. Puttler den blekfete tönten har dock skitit i det blå skåpet den här gången.

Jag vet inte ens varför du försöker diskutera.

Du bemöter ju inget av det jag skriver utan kommer med "men det här då.."-argument konstant. Det blir liksom ingen substans i det hela.

Det enklaste vore om du bemötte det jag skriver och sedan kommer med dina egna funderingar och frågeställningar så blir det mer flyt.

Jag ger dock upp när jag ser orden "Puttler, barnamördare, flatlöss". Det är sån låg nivå att det är lönlöst.

Jag vet inte heller vad du menar med Google translate. Jag skriver från Android. För övrigt så uttrycket "sumeriska kardemummor" något av det mest bisarra jag sett användas på det här forumet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Tror du de kommer plocka upp en skäggig Putin ur ett hål i marken också? Kanske kan bli så

Tror inte det.

Saddam brände sitt ess när han gick på finten att lämna ifrån sig hans enorma massförstörelsevapensarsenal varför det gick som det gick för honom efteråt.

Putin däremot som är alltid slätrakad har ambitionen att släppa de ryska atombomberna så att hela över världen förintas.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Hans
Ok, så att USA enligt dig bröt mot Versaillesfreden är relevant men att Stalin bröt avtal är irrelevant eftersom det var så länge sedan. Jag förstår.

Var inte det jag skrev och det vet du också. Tråkigt att du ska sjunka till en så låg nivå för dina argument inte håller.
Citera
2022-03-01, 10:47
Medlem
Kharkov i ruiner:

https://twitter.com/ASBMilitary/status/1498563326405660675?t=vIWLoz7BvZyKVcbzOWBJZA&s=19

Smerch klustermutioner och MLRS gissar jag på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag vill att man drar en "Purple Line"
HÄR ÄR DET STOPP, ni stör inte oss, jag stör inte Er om man bryter detta så får Ukraina bli NATO... ja de får fylla alla kryphål i det avtalet

Putin vill inte ha NATO som granne punkt...Försök då lyssna på det och begär tillbaka garantier att Ryssen inte stör sina grannar

Men som ngn sa...kriget är mellan Biden och Putin tro ingen annat

Lite sent? Baltikum, Norge och Polen delar redan gräns med Ryssland. Dessutom framgår det av den läckta artikeln att målet inte är detta utan att införliva Ukraina i Ryssland. Och med detta mål får man istället gränser mot fler NATO-länder med Rumänien och Slovakien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tiden talar för Ukraina så är det iom hävstången tiltar mer och mer över mot den sidan ju längre man håller hårt motstånd, Sedan när dem fått in alla vapen och annat som länderna sickat då kan dem hålla Ryssen borta genom skjuta ned alla stridsvagnar och andra förband så kommer bli intressant!

För Kamrat Putin kommer bli desperat i slutfasen frågan är om inte hans generaler runt han tar bort han då då dem inser hur mycket liv det gått åt för inget, Frågan är väl hur länge till orkar Kamrat Putin hålla på detta tidkrävande krig eller när han generalerna fått nog gissar det är nära det sista!
Ja en diktator som ju Putin nu får definieras som har ofta skapat mer fiender än vänner i sin närmaste omgivning. Putin har säkert strikt säkerhet kring sig men som för alla diktatorer så är "vännerna" alltför ofta det som får dom på fall när politiken misslyckas eller deras egna intressen hotas. Och som det verkar, är det något som är impopulärt bland hans förmögna oligarker så är det anfallet på Ukraina.
Så tror t.ex inte oligarkerna kring Putin gör vågen av glädje just nu. Men avståndet mellan missnöje och aktion kan ju var långt så hur allt slutar vi väl svar på framöver.. Och en rädd väsande instabil liten Putin är ju inte att leka med så han måste ju i så fall neutraliseras först på något sätt.
Hmm jag har det, gömma hans platåskor och sminkväska så han inte kan framträda i media. Yes.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukana
Tror inte det.

Saddam brände sitt ess när han gick på finten att lämna ifrån sig hans enorma massförstörelsevapensarsenal varför det gick som det gick för honom efteråt.

Putin däremot som är alltid slätrakad har ambitionen att släppa de ryska atombomberna så att hela över världen förintas.

mmm, han hade ambitionen att ta kontroll över Ukraina också. Ambition är inte lika med förmåga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Tror du de kommer plocka upp en skäggig Putin ur ett hål i marken också? Kanske kan bli så

Kommer bli så, han och hans kompanjoner ställs för krigsbrott och sedan dör i fängelset, eller så fångas han o hans kompanjoner och blir skjutna, det är såhär det kommer sluta.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
oavsett utgång av kriget, hur kommer rysslands ekonomi att se ut på 1-5 år ?

Fråga istället hur ekonomin kommer att se ut i EU och USA. Talas redan om en inflation på 20%.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Då måste vi nog splittra upp landet som vi gjorde med Tyskland efter andra världskriget. Kan inte Ryssland acceptera att följa samma regler som alla andra länder i Europa måste vi krossa dem. Som vi gjorde med Tyskland.

Lycka till.

Ryssland ser hellre att världen splittras och krossas av atombomber än att Ryssland låter sig besegras.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Faktum kvarstår att Ryssland hade hamnat i den här positionen ändå för att västvärlden vill förgöra Ryssland för eller senare. Så Putin slår till nu innan Ukraina är med i NATO.

Det är livsfarligt att tänka så. Och det är sådant som leder till krig.

En av anledningarna för Tyskland att delvis vilja ha ett första världskrig var tanken att de allmänna maktförhållandena höll på att ändras: alltså var det bättre med ett krig före det att Frankrikes och Rysslands arméer blev för starka.

Dessutom stämmer det inte rent faktiskt. Det är bara människor som styrs av reptilhjärnan som tror att alla är ute efter dem.
Citera
2022-03-01, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
ska vi stå ensamma tänker du?

Sverige skulle inte stå ensam. Norge är inte medlemmar sedan tidigare och Storbritannien är inte det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in