Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det är givetvis inte 75% av ryska armén. Snarare 75% av den lilla del som var tänkt att invadera Ukraina. Det finns minst fem gånger så mycket till.
Säger vem???

Länka gärna källa..

Eller börjar dina rubels ta slut???
Citera
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
https://www.politico.com/news/2022/02/28/ukrainian-pilots-arrive-in-poland-to-pick-up-donated-fighter-jets-00012560

Länka gärna motbevis.

Motbevisen fanns i din egna källa

Representatives from the Polish and Slovakian governments did not immediately respond to a request for comment, while Bulgarian Prime Minister Kiril Petkov on Monday said he had rejected the request.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja historiskt sett är det "money talks" och att handel gynnar alla och förhindrar krig.
Putins nya doktrin och stormaktsambitioner förändrar dock den inställningen, bl a att vi inte kan göra oss beroende av en stormakt med lång tradition av despoter.

Bara för en historisk referens. Efter massakern på himmelska fridens torg så infördes sanktioner.., och om jag inte minns fel så tog det fransmännen bara tre år innan de började "skruva på sig" och önskade börja sälja igen. (var en doku jag såg för länge sedan)

Blir inte förvånad om det samma kommer att ske igen med Ryssland (efter detta tagit slut), och blir inte förvånad om det är fransmännen igen som börjar..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ja de brukar man väl göra när man blir invaderad???

Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
... ryske befälhavaren fullgör sin plikt att följa Rule 20 i Ryska manualen - Advance Warning till Kiev (se ovan). Därmed antar jag att de betraktar staden som militärt mål nu, kanske med stöd i Rule 6 och 7 (länk nedan). ...

Jag undrar om man kanske bör undvika att flytta in strid till städer och ge civila automatvapen, någon som har länkar till artiklar som diskuterar detta?

Ger det inte angriparen en laglig rätt att, i linje med Genèvekonventionen, förklara staden som militärt mål. Dvs. området är inte längre skyddat och artilleri, raket och flygbombning kan påbörjas. Trots faktum att mängder med barn, gamla och oskyddade finns kvar.

Kommer ihåg en diskussion mellan en erfaren militär och en kille i civilförsvaret för många år sedan. Civilförsvararen sa att de får hagelgevär för att skjuta sönder minor. Militären sa att det var osannolikt och mycket farligt då det gjorde dem till kombatanter och tillåtna mål.
Citera
Medlem
oavsett utgång av kriget, hur kommer rysslands ekonomi att se ut på 1-5 år ?
Citera
2022-03-01, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Motbevisen fanns i din egna källa

Representatives from the Polish and Slovakian governments did not immediately respond to a request for comment, while Bulgarian Prime Minister Kiril Petkov on Monday said he had rejected the request.
European Union security chief Josep Borrell pledged over the weekend that the EU would fund the transfer the fighter planes from multiple countries.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Läste att han omger sig med en inre krets på fyra personer, riktiga tokjävlar även de.
Hittar tyvärr inte länken.
Putins privata livvakt och arme består av 220 000 man.
Motsvarande hitlers ss styrkor.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Läste att han omger sig med en inre krets på fyra personer, riktiga tokjävlar även de.

Är det denna?

https://omni.se/kalla-putins-krets-blir-bara-mindre-och-mindre/a/wOJaXG
Citera
2022-03-01, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
75 procent av de styrkor som man samlat runt ukrania din utbrända jävla kebabryttare.
Länka gärna källa.

Rubel torsk.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag tycker Putin är lika svag, feg och psyksjuk idag som igår. Jag ändrar inte uppfattning även om han vinner en total seger.

Han kommer aldrig att kunna vinna något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Så ja nu börjar det närma sig men du är inte riktigt i mål ännu.

Jo jag vet.

It´s only ok when we do it.

Eller

Rules for thee but not for me.

Men du tänkte förmodligen på något annat
Citera
Medlem
Ghastens avatar
Citat:

Ja han måste ha några som är med på hans tänk. Undra hur många livvakter han har just nu. Känns som han inte håller till i sitt palats iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in