2022-03-01, 10:36
Medlem
Bra fråga

Jag har en militär bakgrund från 3 nationer
Men icke militär nu

Jag känner självklart ledsen, är inre en jävla maskin

Men som jag sa tidigare så stred min farfar , och min pappa var redo att lasta barn med sitt skepp under 73 kriget i MÖ trots Syriska anfall. De lärde mig att inget är svart eller vitt. De flesta lidande är från kräk politiker. Även min farfar som stred mot Sovjet ",ryssen är inte ngn ond man, han har sin familj och jag har min. Underskatta inte din fiende, gör inte narr av folk, gläd inte av deras död och slåss för vad du tror på och be för deras stjälar"

Jag gillar inte att man är skadeglad mot ngn av dessa nationer, folk dör pga politiker kunde inte komma överens.

Jag minns igår arrogansen (antar från folk som ej vart militär) då jag visste det var Rond 1 och inte slut för 5 öre. Jag skriver inte här "vi måste slåss mot Ryssen " och sen sitter här... säger jag de orden så går jag...man har bara sitt ord och den ska inte utnyttjas

Gillar inte vår sk attityd att vi är bättre än ryssen... vad folk inte förstår är att båda krigar väldigt försiktigt. Den krigföring som sker är inte någon utplåning för hade det vart så hade du sett ryska Bombplan mejat hela Kiev nu.

Hade Ryssland angripit Sverige hade bombat Stockholm tills det var ruiner för ingen koppling. Men Ukraina är de kopplade med.

Nu är Ukraina/Ryssland president verkligen varandras motpoler. Så ja kanske inte så smart då nämna "NATO "

Jag vill att man drar en "Purple Line"
HÄR ÄR DET STOPP, ni stör inte oss, jag stör inte Er om man bryter detta så får Ukraina bli NATO... ja de får fylla alla kryphål i det avtalet

Putin vill inte ha NATO som granne punkt...Försök då lyssna på det och begär tillbaka garantier att Ryssen inte stör sina grannar

Men som ngn sa...kriget är mellan Biden och Putin tro ingen annat

Citat:
Ursprungligen postat av Dinodosarius
Jag menar så klart länders militär.
Själv har jag ingen militärbakgrund, men kan faktiskt säga dig att jag känner så starkt för vad som sker där borta och lider med alla Ukrainare att jag på allvar överväger att lämna min familj och ansluta för att bekämpa Putin.

Vad känner du själv?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Kanske kommer vi få se oligarker som nu gör allt för att framstå som goda, snälla och varmhjärtade. Man skulle cyniskt kunna tro att de anlitar PR byråer för detta ändamål. Noterade att Abramovich har satt igång sin kampanj "Chelsea owner Roman Abramovich 'trying to broker peace' between Russia & Ukraine, according to spokesperson".

https://www.skysports.com/football/news/30778/12554433/chelsea-owner-roman-abramovich-trying-to-broker-peace-between-russia-ukraine-according-to-spokespers on
Ja, och när Putin är väck och oligarkerna åter vid makten lyfts sanktionerna och vi går alla vidare med livet. Genomskinligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Om det stämmer att det ryska folket har blivit itutad propaganda som rättfärdigar kriget och de nu börjar inse att verkligheten ser annorlunda ut, så vill de förmodligen att Putin lägger ned. Men om världen straffar hela befolkningen på detta sätt, så finns det stor risk att folket ställer sig på Putins sida. Då blir det rejält farligt.

Det är redan en farlig situation, Putinskiten snackar om kärnvapen.. så enda räddningen kan vara att få den ryska befolkningen att vakna till… och det gör man inte genom att belöna dom.. de måste känna av situationen och hur kännbart det blir även för dom om deras skit till president startar krig.. inte folkets fel, men det är det inte heller i Ukrainas fall, men de dör ändå…
Citera
2022-03-01, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukana
Ryssland vill inte vara ett vanligt land. Ryssland är en stormakt och ska uppfattas som ett vilket kriget i Ukraina handlar om.

Jag tror att den ryska ledningen och det ryska folket skulle må mycket bättre om de hade mer realistiska ambitioner.
Det kommer bli smärtsamt för dom när verkligheten gör sig påmind.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
rysslands största bank, Sberbank, ligger ner, varför ?

Spelar du dum?

De går i konkurs om de inte ligger nere.
Citera
Medlem
iDiot5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Om det stämmer att det ryska folket har blivit itutad propaganda som rättfärdigar kriget och de nu börjar inse att verkligheten ser annorlunda ut, så vill de förmodligen att Putin lägger ned. Men om världen straffar hela befolkningen på detta sätt, så finns det stor risk att folket ställer sig på Putins sida. Då blir det rejält farligt.

Är en balansgång på knivseggen. Hittills verkar det som att man i alla fall balanserar rätt.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Rysk helikopter nedskjuten i vattnet.
Det går inte att ta miste på lyckan hos Ukrainaren.

https://twitter.com/Existenzse/status/1498590311408410625?s=20&t=EbfApXlloN9uYFSGXSF6eA
Grymt! Hoppas den andra drämde i backen sen.
Tack för länk!

Heja Ukraina!

Fan vad putin är sämst. Vilken skam för Ryssland.

Mvh
Citera
2022-03-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Du fattar inte att det är USA som vill/behöver kriga din djävla nolla. Ryssland har sökt allians med USA men fått kalla handen. Men fortsätt titta på SVT du.
Oj oj här det någon som är personligt kränkt

Det spelar ingen roll vad USA egentligen vill, det är inte USA som styr Ryssland.
Eller menar du att globalister egentligen styr Putin och Ryssland?
Kom igen nu för fan!
Tänk efter lite!

Vidare så sa Putin att han ville gå med i Nato men att han inte ville göra någon applikation som alla andra.
Oavsett vad så är det irrelevant, eller menar du att det rättfärdigar attacken mot Urakina?

Vill du ha ett tips?
Bortse från SVT eller ryska troll fabriken och gör lite egen tänkade.

Det finns ingen vettig logisk förklaring annat än att Putin vill ha kontroll och styra över Urakina.
Det finns inget riktigt hot mot Ryssland som nation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Eftersom att du är så korkad så står det i länken att subventionerade lån har oförändrad ränta.

https://interfax.com/newsroom/top-stories/74853/

Tror ni missar att räntehöjningen ska motverka inflationen. subventionerade lån är motsatsen till det.
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Den videon har absolut inget att göra med Rysslands förluster eller militära insats.

Jo det är just det den har. Det kallas analys och analysen berör den ryska taktiken och analysen ger för den normalbegåvade, sansade betraktaren möjlighet att se saker i ett större perspektiv än att stirra sig blind på detaljer.

https://www.youtube.com/watch?v=1vdiEABLFoo&t=208s
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Spelar du dum?

De går i konkurs om de inte ligger nere.

nej, spelar inte dum, kanske inte lika insatt i hur det funkar som dig,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Framkommer nu klart att de ryska soldaterna är lågutbildade fega och rädda kräk som undrar var de är någonstans, sittandes i sina gamla uråldriga maskiner som snabbt får slut på soppa. En återspegling av Putins Ryssland.

Vissa är dock starka!

""Dumskaya" lyckades få kontakt med anhöriga till flera ryska marinsoldater i den ryska 810:e brigaden, som är utplacerade på ockuperade Krim.
De berättade några detaljer om gårdagens misslyckade försök av marin fallskärmsjägarna "direkt till Odessa".
Putins befäl planerade verkligen en sådan operation, med stora fallskärmsjägare, ni kan inte tro, skulle lägga till minerade och blockerade Luzanovskij strand av pansarvärnshäckar, fördricka varandra till relationer från vandalens brandsyst ems. Samtidigt flög fientliga helikoptrar och ett stort antal UAV i gylfen.
Ukrainas luftvärn och andra Odessa-försvarare förberedde sig på att ge en avgörande kamp tillbaka till fienden, men i allra sista stund fick ryssarna kontakt och bad om att få lämna viken.
Enligt våra uppgifter inträffade det riktiga upploppet på ryska fartyg: Ryska män vägrade lyda order och stormade kusten i en slavisk rysktalande stad.
Ryska soldater, ta dina kamraters exempel!"

РосАнтиЦентр
@rosanticenter · Medier/nyheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in