Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 10:38
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Vilket ljug Ryssland har lite över en miljon soldater i de stående styrkorna och 2,4 miljoner i reserven.

En koloss på lerfötter uppenbarligen
Citera
2022-03-01, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
ryssland låter som de har lite tvåårstrots

Ja, precis som USAs krigshets i Irak.
Citera
2022-03-01, 10:39
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
rysslands största bank, Sberbank, ligger ner, varför ?

Kan ju vara för övriga världen, provat med rysk VPN?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Likt Hitler så tror Putin att verkligheten ser annorlunda ut och vi vet ju hur det gick för den herrn. Tror nog att Ryssland har stärkt Ukraina istället på alla sätt och vis.

Ja men Ukraina förlorar fortfarande områden som de kanske aldrig kan få tillbaka.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Coolt! Musk var snabb

🌟Ukraine conducts successful test of SpaceX's Starlink satellite internet system.* Speeds reached over 200 megabits per second. SpaceX CEO @elonmusk provided Ukraine with the system to make sure that Russian forces aren’t able to take down Ukraine’s internet connectivity.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
ah okey, så det lär kanske påverka investerare ännu mer att inte investera i ryssland dit snart inga saker kommer komma?

Det finns väl andra företag inom containerfrakt men maesk är ju stora. Om några månader så finns det nog inte så mycket kul att köpa för en ryss i butikerna. Industrier kommer stanna och mycket av utbudet i ryssland är borta. Ryssarna kan inte åker på semester, ryssarnas persioner äts upp av inflationen, ryssarnas besparingar äta upp av inflationen eller konfiskeras av Putin, ryssen kan inte köpa något kul i butikerna, det som går att köpa är svindyrt pga kollaps av rubeln. Rubeln duger kanske mest att torka sig i stjärten med. Inte en omöjlig utveckling, men det hjälper ju inte ukraina idag att ryssland är tillbaka till 1991 inom ett år.
Citera
Medlem
Ja men ngn annan ska hålla i den och slåss eller hur?? om han är som Hitler enl dig så borde du stoppa honom...men "tycka " är billigt

Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag tycker Putin är lika svag, feg och psyksjuk idag som igår. Jag ändrar inte uppfattning även om han vinner en total seger.

Man kan också ha den åsikten och ändå anse att väst ska bidra med vapen och annat materiell och expertis som kommer ukrainarna till hjälp utan att själv behöva ta till vapen.

Jag tycker dock inte EU/väst ska skicka trupper. Att knäcka ryssens ekonomi är nog effektivare samt isolera dem kulturellt och i andra sammanhang.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
En stad som ligger risigt till..

09:45

Mariupol uten strøm etter angrep Den ukrainske byen Mariupol, sørøst i landet, er uten strøm etter russiske angrep, opplyser lokale myndigheter, ifølge nyhetsbyrået AFP.

– Mariupol og Volnovakha er våre. De to byene er under press fra fienden, men de holder igjen. I Mariupol er strømledningene kuttet og byen er uten strøm, skriver guvernør Pavlo Kyrylenko i Donetsk-regionen på Facebook.

https://www.nrk.no/nyheter/

Utan ström så blir det svårt att hålla den..
Citera
2022-03-01, 10:40
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
nej, spelar inte dum, kanske inte lika insatt i hur det funkar som dig,

Ryska banker är livrädda för att deras kunder ska ta ut sina pengar eftersom det inte finns pengar till alla. Det är inte en ryskt fenomen men är varför man inte låter banker gå i konkurs i något land. Det blir kaos deluxe då.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukana
Ja, precis som USAs krigshets i Irak.

Tror du de kommer plocka upp en skäggig Putin ur ett hål i marken också? Kanske kan bli så
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Bra fråga

Jag har en militär bakgrund från 3 nationer
Men icke militär nu

Jag känner självklart ledsen, är inre en jävla maskin

Men som jag sa tidigare så stred min farfar , och min pappa var redo att lasta barn med sitt skepp under 73 kriget i MÖ trots Syriska anfall. De lärde mig att inget är svart eller vitt. De flesta lidande är från kräk politiker. Även min farfar som stred mot Sovjet ",ryssen är inte ngn ond man, han har sin familj och jag har min. Underskatta inte din fiende, gör inte narr av folk, gläd inte av deras död och slåss för vad du tror på och be för deras stjälar"

Jag gillar inte att man är skadeglad mot ngn av dessa nationer, folk dör pga politiker kunde inte komma överens.

Jag minns igår arrogansen (antar från folk som ej vart militär) då jag visste det var Rond 1 och inte slut för 5 öre. Jag skriver inte här "vi måste slåss mot Ryssen " och sen sitter här... säger jag de orden så går jag...man har bara sitt ord och den ska inte utnyttjas

Gillar inte vår sk attityd att vi är bättre än ryssen... vad folk inte förstår är att båda krigar väldigt försiktigt. Den krigföring som sker är inte någon utplåning för hade det vart så hade du sett ryska Bombplan mejat hela Kiev nu.

Hade Ryssland angripit Sverige hade bombat Stockholm tills det var ruiner för ingen koppling. Men Ukraina är de kopplade med.

Nu är Ukraina/Ryssland president verkligen varandras motpoler. Så ja kanske inte så smart då nämna "NATO "

Jag vill att man drar en "Purple Line"
HÄR ÄR DET STOPP, ni stör inte oss, jag stör inte Er om man bryter detta så får Ukraina bli NATO... ja de får fylla alla kryphål i det avtalet

Putin vill inte ha NATO som granne punkt...Försök då lyssna på det och begär tillbaka garantier att Ryssen inte stör sina grannar

Men som ngn sa...kriget är mellan Biden och Putin tro ingen annat

Det du svamlar om är essencen av Budapestfördraget.

läs det, för det fungerade fram till att putin bröt mot det.
Citera
2022-03-01, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Jag tror att den ryska ledningen och det ryska folket skulle må mycket bättre om de hade mer realistiska ambitioner.
Det kommer bli smärtsamt för dom när verkligheten gör sig påmind.

Realiteten är en underdrift när krigets trummor ljuder som högst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in