Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 07:53
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
De här fulingarna verkar vara de chechener som dog på vägen till sitt mål i Ukraina. De verkar så lyckliga och säkra på framgång med att döda och våldta i Ukraina, vilket vissa av dem säkert gjorde som ISIS mördare, men tji fick de och dog utan att få några oskulder precis som vad en gång även hände Muhammed.

Tjetjeniens general dog vid gränsen.
Ukraina var snabba med att plocka många av dem.
De doppade även patronerna i grisfett.
Finns ett videoklipp som visar det men har inte sparat länken.
Citera
2022-03-01, 07:54
Medlem
humanlifes avatar
USA brukar transportera IS-folk mellan olika områden. Kanske dyker de upp även i Ukraina.

US Could Transfer Terrorists From Syria to Ukraine Amid Russian Op, Damascus Says

DAMASCUS (Sputnik) - US special services could send members of Daesh*, as well as other terrorist groups in Syria, to Ukraine, Syrian Deputy Foreign Minister Bashar Jaafari told Sputnik.

"Based on the analysis, we can say that this is quite possibly true. We, as a state, have evidence that the US military in Syria is transferring terrorists from one place to another, especially members of the IS and Jabhat al-Nusra*," Jaafari said.

He argued that the US had transferred terrorists from Syria to Afghanistan and Burkina-Faso and that the use of mercenaries is a well-established US practice.

https://sputniknews.com/20220301/us-could-transfer-terrorists-from-syria-to-ukraine-amid-russian-op-damascus-says-1093467828.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vet du inte vad det var?

Jag har för mig det var utarmat uran, därför jag skrev som jag gjorde.

Hursom så så bombade man ett suveränt land och det får man ju inte enligt av reaktionerna att döma. Eller är det bara västländer som får det.

Missförstå mig rätt nu. Jag tycker inte man ska bomba alls om man inte blir anfallen. Jag försöker dock vara konsekvent när jag resonerar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Jo, jag syftar dock på de nya leveranserna från EU och världen.

Den nuvarande antiryska regimen i Ukraina har fått ovillkorligt ekonomiskt och militärt stöd och legosoldater från EU-länder och Storbritannien.
Citera
Medlem
Sättet alla snabbt vänder dig mot Putin nu och vill hjälpa Ukraina är precis samma ”ådra” som Putin försöker spela hem i Ryssland. Skapandet av en gemensam fiende och en samhörighet mot ett yttre hot är det starkaste psykologiska verktyget en nation, folk eller kultur kan enas om.

Det är sånt här alla ”höger” människor känner det kommer flyktingar från Mellanöstern och Afrika. Man ser ett hot mot sin trygghet och stabilitet som för personer med ”vänster” personlighetsdimensioner inte kan ta in eller känna. På samma sätt som vissa har högre känsla för kreativitet, konst eller musik.
Citera
2022-03-01, 07:55
Medlem
Tvonds avatar
Rysslands regim visar sin humanitära sida och erbjuder de döda soldaternas familjer 11000 rubel i kompensation
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ok kan inte säga jag är en foto expert så döm själv. 64 km iaf.
Hur lång en konvoj är säger väl inget? Det räcker kanske med en stridsvagn varannan mil så kan den gå hela vägen från Sankt Petersburg till Peking.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukana
Tyskland och Österrike är fortfarande nazistiskt med allt vad det innebar.

Jag förstår. I din desperata strävan att försvara denna attack behöver du lansera en låtsasvärld.

Bra att du slår fast detta med fet stil, så man fattar du menar allvar. Tips: du kan testa att använda versaler också. Då går alla budskap fram.
Citera
Medlem
Frederss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putler
https://www.svd.se/metropolitan-sager-upp-ryska-samarbeten/i/senaste/om/kultur

Jag förmodar att Valerij Gergijev är fullständigt persona non grata.

Kan östersjöfestivalen följa exemplet tack.
Gergijev är initiativtagare till den festivalen.

Det tog ett dygn.

Citat:
Berwaldhallen portar den Putinvänlige dirigenten Valerij Gergiev.
https://www.svd.se/rysk-dirigent-portas-fran-festival-i-stockholm
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det gör flera länder. Frågan är om dessa vapen hinner fram i tid. Kolonnen är mycket mer sårbar nu än om några dar när den omringat Kiev.

Ska man bomba kolonnen i rysk territorium?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Har du någon källa? De där islamistiska tjetjenerna lär väl inte vara alltför pigga på att bli kremerade? Nog för att de är kollaboratörer men de verkar tämligen konservativa.

https://www.rferl.org/a/russia-mass-burials-regulations/31619324.html
Citera
2022-03-01, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukana
Den nuvarande antiryska regimen i Ukraina har fått ovillkorligt ekonomiskt och militärt stöd och legosoldater från EU-länder och Storbritannien.

Återigen, jag syftar på de nya leveranserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in