2022-03-01, 09:48
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Förbannade invånare i Chrenihiv ställer sig i vägen för en kolonn av förmodade ryska befriare.

https://twitter.com/hochu_dodomu/status/1498577711933100036

Vad lustigt, det är nästan som att de inte vill bli befriade!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Jag tror att putin hoppas på en 'hail mary'. Alltså en framgång i kriget som ger visst inrikes hopp och gör att inte alla kommer sälja allt på en gång.
Jag är inte säker men jag tror det tas fram åtgärder så att folk inte får sälja heller.

Moskvabörsen förväntas krascha.

Mvh

man blir ju galet nyfiken på att se börsen verkligen kommer krascha eller mest bli skakis i Moskva.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Pratade med min gamla barndomskompis som flyttade hem till Ryssland för 10 år sen. En Putinkramare som jag kallar honom.

Han driver ett internationellt företag något som Putins regim har gynnat. Han är inte lika kramgo mot Putin längre, än så länge har inte hans företag påverkas men ryska underleverantörer till honom börjar påverkas vilket i slutändan kommer påverka honom ekonomiskt inom snar framtid.

Jag garvade och kallade honom kappvändare.

Jag tror fler och fler medel/överklass ryssar börjar förstå att Putin inte är rätt väg för Ryssland. Även konservativa börjar vakna upp.

Ja befolkninge även de som trott på Putinpropagandan måste ju inse att ukraina inte bara är en militäroperation och kanske inser att Putin ljuger mer än Pinnocchio. Omvärldens sanktioner måste ju te sig rätt märkliga om det nu är så att det Putin säger är sant att, man ska rädda ryssar från nazister.
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Var du lika upprörd och anklagade folk för att ha blod på händerna när USA invaderade eller attackerade:

Irak
Libyen
Jugoslavien
Afghanistan
Syrien
osv

???
Är du lika upprörd nu som när USA invaderade eller attackerade:

Irak
Libyen
Jugoslavien
Afghanistan
Syrien
osv
Om inte har du skjutit ner din egen liknelse.

Själv tycker jag att det är rätt självklart att man kan kritisera två oberoende händelser.
Citera
2022-03-01, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vad Putler säger är betydelselöst. Han har inte sagt ett sant ord de senaste åren.

Vart har du sett honom yttra sig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Var du lika upprörd och anklagade folk för att ha blod på händerna när USA invaderade eller attackerade:

Irak
Libyen
Jugoslavien
Afghanistan
Syrien
osv

???

Japp, men då satt du i grundskolan och fick inte umgås med vuxna här inne. Whataboutism kan du lägga ner med en gång...
I övrigt, hur går det med din svenska patriotism och din önskan att som svensk bli räddad av Tyskland. 😂
Senast redigerad av falskpost 2022-03-01 kl. 09:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Så risken för att Kiev anfalls idag/ikväll är stor?

Mvh
Risken är större än vad den var igår!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Den enklaste förklaringen är förmodligen att de bara stått parkerade. Filma en parkerad tank och påstå sedan att den är övergiven.

Ja de kanske bara var på toaletten eller var de och köpte cigg på ica, måste man så måste man..
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Verkar gå sisådär när soldaterna till och med känner sig nödgas överge nya T-90A tanks.

Går bra nu... :P

https://twitter.com/RALee85/status/1498535903568011267?s=20&t=Z_hkLrXerZvkYX13aWjGGg

Skickar man in lumpen killar med ca 3 månaders träning under hot om fängelse eller kula i huvudet utan att ens ge dem sanningen så kan man nog inte förvänta sig mera. Om det nu är sanningen så är det bara så sjukt patetiskt, skamligt och visar tydligt på hur Putin mår i skallen.
Citera
2022-03-01, 09:50
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
De e amerika och ryssland som har krig....
Låt se om jag har förstått dig rätt... Putler är arg på USA.. och klusterbombar då barn i Ukraina?
Om jag är arg på min granne, ska jag då klusterbomba den lokala pizzabagaren och hans barn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
du får vara objektiv. Det enda vi vet e att de e invasion av ryssar på sin gamla mark, det vill säga dagens ukraina. Det e inte krig mellan ryssaln o ukraina. De e amerika och ryssland som har krig.... Ukraina hade aldrig gjort motstånd om dom inte var backade av usa... Usa e ett schyst land o besöka o bo i men tyvärr är dom också orsaken till många krig och död i världen... Jag är inte ryssälskare eller något men var objektiv.... oavsett vem som vinner . Putin eller Usa kommer vi vara kontrollerade och deras hundar

Hört talas om Kievrus?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukana
Polen skickar över 70 jetplan till Ukraina.

dom har ej tagit beslut än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in