Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 09:46
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunnis
2m mellan fordonen och 3st i bredd och går i knappt 1km/h. Var är understödet?

Det finns inget reglemente i hela världen som tillämpar sådan usel genomförd fordonsmarsch. Man behöver inte ha den minsta förkunskaper om militär verksamhet för att inse att det blir extremt dålig stämning vid ett Ukrainskt eldöverfall.
Varför går det så långsamt?
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Alltså jag förstår verkligen inte, har sett flera klipp där helt FRÄSCHA tanks, utan minsta lilla skada, är helt övergivna? Varför? Är det en fråga om bensintorsk eller vad? Känns helt obegripligt. Ibland tänker jag att vissa ryska soldater inte pallar helt enkelt, de förstår inte varför de ska döda deras bröder och systrar, så de överger bara tanksen och promenerar tillbaka mot den ryska gränsen.

Jag kan ha helt fel, spekulerar bara.
Den enklaste förklaringen är förmodligen att de bara stått parkerade. Filma en parkerad tank och påstå sedan att den är övergiven.
Citera
Medlem
Davys avatar
Kanske avhandlas under natten.

Men har Ukraina inget artilleri som kan slå ur konvojen? Eller flyg?

Känns bissart att åka med konvojen på detta sätt.
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Det är verkligen olika förhållningssätt här.
Väst eldar på kriget med mera vapen. Kina manar till förhandlingar.

China welcomes beginning of talks between Russia, Ukraine, Foreign Ministry says

Wang Wenbin stressed that China hoped for Russia and Ukraine to aspire for a political solution that will take into consideration legitimate concerns in the security sphere of both sides and will facilitate long-term order and stability in Europe

https://tass.com/world/1413795
Citera
2022-03-01, 09:47
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Som många andra redan varit inne på, den långa konvojen på väg på Kiev borde vara en lämplig måltavla för ukrainska trupper. Har man några soldater med raketgevär en bit från vägen är det väl i princip omöjligt att inte träffa nåt.
Dom är utan bränsle och mat snart. Inget att oroa sig över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Det kallas att skämta.
I din första post här i forumet, för tre månader sedan, framställde du dig själv som en svensk nationalist, som ville bli hjälp av tysken. Hela du är ju uppenbarligen ett skämt. 😂
Citera
Bannlyst
Polen skickar över 70 jetplan till Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Målsättningen måste vara högre än "att träffa något".

Att bege sig ut för anfall mot konvojen är självmord.
I städerna har man fördel av stadsterrängen. Tyvärr medför detta dock större civila skador.
Jo, så är det förstås. Jag bara tänker mig att delar av vägsträckan säkert omges av kuperad terräng samt att vissa av Ukrainas vapen har hyfsat bra räckvidd. I så fall skulle det kanske gå att åstadkomma ganska ansenlig skada på konvojen med relativt begränsad risk för de som attackerar, men jag är som sagt ingen expert.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
Vad innebär det ( för mig som inte kan) att Moskvabörsen håller stängt i 2 dagar ?
varför gör dom det ?
Jag tror att putin hoppas på en 'hail mary'. Alltså en framgång i kriget som ger visst inrikes hopp och gör att inte alla kommer sälja allt på en gång.
Jag är inte säker men jag tror det tas fram åtgärder så att folk inte får sälja heller.

Moskvabörsen förväntas krascha.

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Gemene Ryss handlar inte på börsen som vi gör i Väst. Värre är det med bankomaterna.

Ok, förstår, kan bankerna få slut på pengar så ryssarna inte kan plocka ut sina Rubel eller kommer inte ryssarnas kontokort funka?
Citera
2022-03-01, 09:48
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jag är svensk och jag är fan i mig inte bror och syster med ett slaviskt folk.

har du kollat din DNA?
Citera
2022-03-01, 09:48
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
FÖr några timmar sen var det ett par mil utanför. Jag gissar på att soldaterna vill ha sömn och att de inte åker allt för långt på natten pga dålig sikt och svårt att samordna med alla fordon om något skulle hända. Nu har de väl vaknat och håller på att gruppera sig runt stan.

Så risken för att Kiev anfalls idag/ikväll är stor?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in