Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukana
Ryskt artilleri bombade i natt, på säkert avstånd från luft och land, och dödade ett 90-tal ukrainska soldater i staden Oktyrka.

Kommer den nya strategin, det vill säga långdistansbombningar, att vinna kriget för Ryssland?

Finns inga vinnare i krig, det finns bara förlorare .
Citera
2022-03-01, 07:15
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Bröder och systrar sa han. Läs för fan.

Jag är svensk och jag är fan i mig inte bror och syster med ett slaviskt folk.
Citera
2022-03-01, 07:16
Medlem
Och bästa livecammen/kanalen är just nu...?
Citera
2022-03-01, 07:16
Medlem
"vinnarna"... suck
Citera
2022-03-01, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Två frågor uppstår:
1) Är inte detta demoraliserande för de muslimer som deltar i fälttåget? Tatarer, tjetjener med mera? Kremering är ju haram.
2) Är de mobila krematorierna möjligen inte endast tänkta för egna trupper? Kanske man planerar att massavrätta tillfångatagna ukrainare och folk på diverse listor. Putler har säkert i färskt minne hur Stalin blev tagen på bar gärning när massgravarna med avrättade polska officerare i Katyn upptäcktes. Sen kan man ju alltid ljuga och säga att de flytt till väst och att det är propagandalögner.

För civila och soldater, någon ny lag trädde i kraft tidigare i år, massgravar och direktkremering är den nya policyn. Så egna önskemål och klassiska begravningar hör till det förflutna.
Citera
2022-03-01, 07:18
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Det är klart att Putin inte gillar vapenleveranser. Jag tycker inte att Putin är helt frisk men han är inte så korkad att han skulle få för sig att bomba i ett NATO-land. Däremot kommer säkert de ryska invasionsstyrkorna försöka förstöra leveranserna när de är inne på ukrainsk mark. Det är nog mycket planering som pågår för att få in alla vapen säkert.
Min gissning är att det blir många små lastbilstransporter från flera grannländer.

Jag hoppas du har rätt!!
Men jag var säker på att han skulle gå in i utbrytarregionerna och stanna där så är svårt med den mannen. Om han ser en chans att slå ut en vapenleverans i Polen och denna annars skulle kunna göra stor skada mot ryska väpnade styrkor, då är jag tyvärr inte säker på att han skulle avstå..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jag är svensk och jag är fan i mig inte bror och syster med ett slaviskt folk.

Men du är bror till terroristerna nere i valfria muslimland?
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Om Kyiev belägras, tänker på att Leningrad/St. Petersburg höll ut i nära 1.000 dagar under ww2.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jag förstår inte varför det är ett sånt jävla hallå över att Ryssland tågar in i Ukraina? När USA bombade sönder Irak, Syrien och Libyen så var det tyst. Många fler dog under dom krigen än vad som dött i den här fredsmissionen.
30.000 barn dog när USA bombade Irak sönder och samman. Ukraina har sju barn dött.
Bra fråga. Många i väst tyckte det var pinsamt att USA inte vågade konfrontera Saudiarabien för 9/11 utan att dom istället gav sej på Irak. Men det var aldrig någon risk att USA skulle drabbas av några sanktioner. Den enda ledaren i väst som har vågat gå emot USA är väl Palme. Intressant att USA aldrig sett några problem med de nazistiska förbanden i Ukraina.
Citera
2022-03-01, 07:19
Medlem
Lite motvikt till propagandan, ukrainska krigsfångar:

https://fb.watch/bts-6OVe_y/
Senast redigerad av ensamkrigaren 2022-03-01 kl. 07:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Hur kan de veta antal ukrainska dödsoffer med långdistansbombningar?
Långdistansbombningar är ett trubbigt verktyg då precisionen är låg och lämpar sig bäst mot fasta positioner. Ukraina verkar bestå av många mobila enheter.
Det e Ukrainska myndigheter som gått ut med dödssiffran.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nehejdu. Är du rysk medborgare så är du kan du inte lirka dig ifrån ditt ansvar. Den ryska befolkningen har haft 22 år på sig att göra sig av med sin diktator, men man har levt ganska fina liv och hellre suttit i sin villaförort än stå upp emot sin massmördare till ledare. Ryska oligarker har köpt fotbollslag och ryssar har semestrat i Egypten och Turkiet. Putler har använt oljepengar till att köpa sin befolknings tystnad. Har man tagit emot Putlers pengar så är man medskyldig i hans brott mot mänsligheten.

Du skriver nej och sedan motiverar du med dess raka motsats. Dina inlägg är makalöst substanslösa. Faktiskt på samma låga nivå som när Putin anklagar Zelensky för att vara nazist. Det märks att du inte varit i Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in