2022-03-01, 07:01
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Han har redan misslyckats i Ukraina, även om han nu lyckas erövra dom.

Tror du Kina skulle se på om Putte startar krig med Europa och väst? Vilka skulle då Kina exportera till? Kina är bara kompis med Putte för Rysslands alla naturtillgångar.

Nej kommer inte hända. Hade Putte lyckas ta Ukraina inom 48 timmar och tillsätta en marjonett regering hade det kanske gått vägen för han, nu är det försent.

Som jag redan sagt i tidigare inlägg så är Putin körd just nu oavsett vad som händer och därför extremt farlig! Kina skiter i oss och allt och alla, dom tänker bara på sin ekonomi och kommer spela oss mot varandra så länge de tjänar på det!

Helt klart för sent för Putte nu! Och därför extremt farlig situation för han kommer ALDRIG att ge upp!
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Det omvärlden gör just nu är att rikta sina ekonomiska sanktioner mot Putin och hans närmaste. Detta drabbar just nu även det ryska folket (de har förlorat 90% av deras förmögenhet redan).

Vad som är viktigt är att inte Ryssland går in i samma recession som Tyskland på 20-talet, men för att undvika detta måste Putin bort. Kan omvärlden få det ryska folket att inse detta och erbjuda hjälp när Putin är borta så är hans dagar räknade.

Det stora misstaget som skedde efter Det Stora Kriget var att omvärlden oresonligt fortsatte att straffa det tyska folket. Det var på grund av detta som Hitler lyckades komma till makten.

Ska EU medlemsländer hjälpa Rysslands återuppbyggnad? Demokratisering? Interna problem som fattigdom och arbetslöshet. Ska vi ta emot alla ryska flyktingar som inte har tålamod på den 20 åriga planen att blomma ut? Detta samtidigt som Europa ställer om till grön energi och inte vill använda olja och gas d
Från Ryssland. Boende i Schweiz och hoppas jag slipper betala för alla moders ”Marshallhjälp”. Ni fattar att om Europa fäller Putin så är han borta och Ryssland saknar en ledare.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ryska processorer tillverkas i Taiwan. Tcmc har stoppat ryssen. Så blir inga fler "ryska" processorer.

Lika med det mesta ryssarna tillverkar. Utan teknik från vöst är de tillbaka till Sovjetunionen haha

Då tvingas de köpa av Kineserna då. Om de bara har en marknad att köpa från,
så blir det intressant att "höra", om det kommer ut, hur lågt Kina kan pressa
oljepriset från R. Kan svida.

De sitter i kläm.

Och då blir det, det Ryska folket som får lida som vanligt.
Kan bli en kostsammare invasion än de räknade med.
Citera
2022-03-01, 07:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Om han skjuter en kärnvapenmissil mot Stockholm hur många hade dött? En miljon?

Omedelbart eller inom en vecka?
Citera
2022-03-01, 07:03
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Om han spränger Köpenhamn med kärnvapen. Är Malmö då kört också? Lund?
Ja!
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagenpunkt
Googlade, påstår inte att jag har någon gedigen kunskap men rent spontant känns den här explosionen alldeles för stor än vad en Iskandermissil är

Du vet inte heller vad en Iskander missil är heller hör jag för liten
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Bygga upp, ja kanske men som verkligheten ser ut nu så har ryssland en större armé än vad hela Europa kan skrapa ihop just nu! Inse verklighetsläget!

Bygga upp betyder allmän mobilisering/värvning alle man in.

Det kommer nog.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Det är väl uppenbart att även Ukrainsk militär grupperar sig och förbereder vad som komma skall. De inväntar bla all den förstärkning som omvärlden nu levererar.
Konflikten kommer nu bli blodigare än tidigare med många civila offer. Det enda som kan stoppa det är om Putins egna säger att de har fått nog av hans idioti och jag tror att det kommer ske inom kort.

Jag fortsätter länka detta för det är så talande ansiktsuttryck hos Putins åhörare;
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10559201/FOREX-Rouble-skids-time-low-dollar-surges-West-bolsters-Russia-sanctions.html

De lär fortsätta förhandlingar när konvojen omringat kiev. Antingen så kommer de fram till något då eller så eller så börjar artilleribombardemang av stan
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Bygga upp, ja kanske men som verkligheten ser ut nu så har ryssland en större armé än vad hela Europa kan skrapa ihop just nu! Inse verklighetsläget!

Inse att USA står på Europa sida just nu! USA har trupper i Europa och skickar mer, USA har drönare i luften över Ukraina och hjälper till med spaning. Europa är inte ensama just nu. Inse verkligheten!
Citera
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Du vet att jag har rätt.

Det kommer till kosta Europa något enormt!

Det enda räddningen är att Ryssland som stat kollapsar men att det ser inte så ut.

Ryssland sitter på enorma resurser, är självförsörjande.

Sverige är inte det tyvärr, vi importerar det mesta.
Nej, jag vet INTE att du rätt! Jag tror inte ens att du har rätt.
Jag skulle säga att du har FEL. Det kommer att kosta oss, men mycket mindre än vad det kommer kosta Ryssland.
Putin räknade nog inte fullt ut på vilket svar han skulle få. Det kommer säkert mer.
Han kompisar är inte så glada nu. Jag ger Putin ett par veckor. Om han trillar ner för en trappa, drunknar i jacuzzin eller får något olämpligt i kalsongerna vet jag inte. Har han tur så blir han bara intagen på sjukhus för 'hälsoproblem'.
Jag bokmärker ditt inlägg så kan vi återkomma till det senare.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Detta måste väl ses som en krigsförklaring av Putte?

Många länder i väst har skickat vapen. Även Kanada och Australien, har jag för mig. Om han drar gränsen vid fighter jets lär väl märkas. Svårt att veta.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Pulvriserade? Är du medveten att Ryssland har mer kärnvapen än Nato? Och egentligen spelar det ingen roll vem som har mest, Europa kommer ödeläggas om Nato blandar sig i. Vi är levande måltavlor…

Ja, om de personer som skall trycka på knappen inte vägrar så kommer det avskjutas. Faller Ryssland nu så faller det i EUs och NATOs händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in