2022-03-01, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Ja, frågan är vad nästa steg blir med de hoten.

Rikta in en kärnvapenmissil mot varje bidragande lands huvudstad kanske.
Oroväckande utveckling är det i alla fall som kan gå hur som helst.
Kan lova dig att det redan finns en riktad mot varje EU och natolands huvudstad så oroa dig inte
Citera
2022-03-01, 06:57
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Då är det hög tid för Europa att ta av sig sina silkesvantar, med en så mycket större ekonomi och befolkning bör vi kunna bygga upp en armé som kan matcha ryssarnas ganska fort. Att Putin ska kunna påverka vår politik med militära hot är inte acceptabelt.

Bygga upp, ja kanske men som verkligheten ser ut nu så har ryssland en större armé än vad hela Europa kan skrapa ihop just nu! Inse verklighetsläget!
Citera
2022-03-01, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
Kan lova dig att det redan finns en riktad mot varje EU och natolands huvudstad så oroa dig inte

Om han skjuter en kärnvapenmissil mot Stockholm hur många hade dött? En miljon?
Citera
Medlem
[quote=Eremona2.0|79310440]
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Du menar om Nato går in med marktrupper, jag tänker att stridsflygplan borde räknas in men kanske inte räknas om ukraina använder egna piloter.[/QUOT

Ja just det jag tänkte marktrupper.
Stridsflyg räknas absolut.. ja som sagt var, det är en tolkningsfråga.

Jag hoppas att ryssarna inte når Polen.
Där ska hjälparbetare, soldater, flyktingar och helvete samsas.

Polen är ju också emotionell mark, djupt symbolisk.
Får polackerna ryssen precis inpå sig, vid gränsen, får de spader och kommer att skrika på militär omedelbart.

NATO har redan tänkt klart och kommer att möta ryssarna. Petar de på Polen, blir de pulveriserade.

Det behövs så lite för att det ska gå åt det hållet, en instabil ryss som får spel och råkar gå egen väg som misstolkas, en kamikaze pilot eller vad som helst.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Ukraina har full tillgång till USAs övervakning av situationen och får garanterat råd hur de ska agera. Något säger mig att konvojen kommer att stöta på problem framöver.
Citera
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Sant men nåt folk är det väl inte tal om att skicka? Kan nog eskalera oavsett är jag rädd för

Njae, stod inget om att det var på tal om att skicka folk. Men hur bra/effektivt är det att skicka stridsflyg till piloter som kanske inte har nån någorlunda träning eller vana av att flyga dessa flygplan? Men iallafall så är det en väldigt stor grej att skicka iväg flygplan oavsett om de kommer levereras utan piloter. Jaja återstår att se hur det blir.
Citera
2022-03-01, 06:59
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja just det jag tänkte marktrupper.
Stridsflyg räknas absolut.. ja som sagt var, det är en tolkningsfråga.

Jag hoppas att ryssarna inte når Polen.
Där ska hjälparbetare, soldater, flyktingar och helvete samsas.

Polen är ju också emotionell mark, djupt symbolisk.
Får polackerna ryssen precis inpå sig, vid gränsen, får de spader och kommer att skrika på militär omedelbart.

NATO har redan tänkt klart och kommer att möta ryssarna. Petar de på Polen, blir de pulveriserade.

Pulvriserade? Är du medveten att Ryssland har mer kärnvapen än Nato? Och egentligen spelar det ingen roll vem som har mest, Europa kommer ödeläggas om Nato blandar sig i. Vi är levande måltavlor…
Citera
2022-03-01, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det gynnar deras intressen eftersom att några hundra nazister i Ukraina är en bagatell i jämförelse med att Ryssland genomför den största invasionen sedan andra världskriget och hotar med kärnvapen.

Hypotesen är ju att det är fler än några hundra. Enligt både rysk och västerländsk media är Ukraina en Hotspot för Nazism. Så att jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Senast redigerad av fr0g 2022-03-01 kl. 07:02.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Bygga upp, ja kanske men som verkligheten ser ut nu så har ryssland en större armé än vad hela Europa kan skrapa ihop just nu! Inse verklighetsläget!

Inse att USA hjälper Europa just nu, de har spaningsplan över Ukraina och trupper
Citera
Medlem
SkuttCobains avatar
Varför klipper de inte vägen som konvojen åker på?? De vet ju vart de är på väg... eller lägg ut en spikmatta så första bilen blir stående. Stående bilar är ett riktigt bra sätt att få stopp på bilar i Sthlms trafiken iaf!
Citera
2022-03-01, 07:01
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Om han skjuter en kärnvapenmissil mot Stockholm hur många hade dött? En miljon?
345776 personer
Citera
2022-03-01, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lursan

Om han spränger Köpenhamn med kärnvapen. Är Malmö då kört också? Lund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in