2022-03-01, 04:53
Medlem
Nej det verkar kolugnt i Kiev. Alla verkar sova både Ukrainare och ryssar.
Citera
2022-03-01, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Han var inkallad som "expert" på Putin av TV 4 häromdagen. Ganska intetsägande i vanlig ordning.

Hehe
Om du vill läsa något intressant:
https://vz-ru.translate.goog/politics/2022/2/26/1145869.html?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_ x_tr_pto=sc
Citera
2022-03-01, 04:56
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Du och jag har inte samma definition på källa.
Jag menade en annan källa än en komiker på Youtube.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Dore

Åsikter kan alla ha. Ledarsidor i tidningar är inte heller källor.
Sant att Jimmy Dore är en komiker. Men på senare år så är det en annan talang som han har uppvisat... att ana när myndigheter eller media ljuger om något och intervjua de främsta experterna i ämnet med kunskap och integritet nog att avslöja propagandan som förs i vanlig media. Så han varit först ut med en rad obekväma sanningar.

I den videon som var länkad (som jag dock bara har klickat igenom) i det här fallet så är gästen Aaron Maté som är en prisbelönad (för att han visade att steele dossiern var full av uppdiktade historier) journalist. Så Aaron Maté är en ytterst trovärdig källa som är noga med att han kan styrka allt i sin rapportering.
Citera
2022-03-01, 04:57
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Han var inkallad som "expert" på Putin av TV 4 häromdagen. Ganska intetsägande i vanlig ordning.

Ganska komiskt inslag av vår allas "öppna era hjärtan" Han stod ju nästan och skakade (av rädsla tror jag) när han berättade att putin lever inte i vår verklighet, även när jag träffade honom i xxxx så hade han vansinnesföreställningar och allt möjligt. Inte för jag är ett fan av Putin men Reinfeldt var ju fan komisk!

Putin måste skrämt skiten ur honom!

EDIT, kan Reinfeldt vara vår sämsta statsminister någonsin? Jag menar tom sämre än Juholt?
Citera
2022-03-01, 04:58
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Ja och slutledningen av dig är att fakta som läggs fram är med andra ord falsk, även om de presenterar dokumenterad fakta som du kan lägga lite googling på och få verifierad. med andra ord har du ej sett stand up komikern.
OK
Din definition på källa är en Youtube-video med en komiker. som berättar om vilka källor han har.
Jag avfärdade din "källa" direkt. Men du har tydligen sett den. Jag förutsätter att du kollade upp de källor han angav i sin show? Källkritik är viktigt och jag hoppas att du håller med mig. Du har alltså läst alla källor han nämnde i sin show men du kan inte länka direkt till dem eller åtminstone berätta vilka källor det var?
Jag tror att du bara har tittat på delar av videon och gillade vad du hörde. Sen var det bra med det.
Vi är nog väldigt olika.
Citera
2022-03-01, 04:59
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Tror du bara slösar din tid på trådens idioter. De verkar på ett sätt medvetna om de logiska bristerna men vill liksom inte ta in någonting av det. De vill bara fokusera på "muuh Putler!" och tala i affekt.

Det skulle vara för jobbigt att göra någon form av egen research och behöva använda hjärnan till självständigt tänkande framför att bara svälja det som sägs på statstelevisionen. Det är enklare så.

Den kognitiva dissonansen med att behöva inse att man varit en nyttig idiot hade förmodligen resulterat i en smärre depression, så man fortsätter istället babbla om basala grejer som hur man står för demokrati, friheeeeet, värnar om barnen och allas lika värde. Det är lönlöst och dessutom inte särskilt rationellt att inbilla sig att man har någon form av chans att komma fram till en NPC.

Jag börjar komma till insikten att det är helt lönlöst att försöka förklara
något för människor som inte läst en bok i sina liv och tror att kriget i Ukraina
är som CS och command and conquer.

Och att stora länders strateger har samma iq som de själva har.
De tror säkert att "game theory" är något nytt i WOW el. CS.
Citera
2022-03-01, 05:00
Avslutad
Hur troligt är det att Ryssland även kommer ta Moldavien med endast 6000 soldater, 10 stridsvagnar, inget flygvapen förutom två helikoptrar och ett lastplan med en betydligt mindre försvarsbudget än Somalia?
Vore det inte med tanke på språk rimligt att Putin vill ha from Moldaviens nordvästspets till Kiev
https://reconsideringrussia.files.wordpress.com/2014/04/ukraine-language-map.png
Citera
2022-03-01, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Jag börjar komma till insikten att det är helt lönlöst att försöka förklara
något för människor som inte läst en bok i sina liv och tror att kriget i Ukraina
är som CS och command and conquer.

Och att stora länders strateger har samma iq som de själva har.
De tror säkert att "game theory" är något nytt i WOW el. CS.

Och ändå klarar du inte av att argumentera för din sak trots dina imponerande historiekunskaper utan börjar babbla om Hitler som den åsna du är.

Du såg filmen Zeitgeist för första gången förra veckan, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av deathisfakenews
Nej din pengakåtafrirunkande stressbollskrampande stickling till plantrökare.
Jag har inte sagt det för andra gången!

Jodå. Det var inte en osannolik teori enligt dig.
Citera
2022-03-01, 05:03
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Nej det verkar kolugnt i Kiev. Alla verkar sova både Ukrainare och ryssar.

Tyvärr tror jag att den stora attacken mot Kiev börjar imorgon kväll efter utegångsförbudets införande. Det kommer att bli blodigt med stora förluster på bägge sidor. Ukrainsk militär positionerar sig naturligtvis också och förbereder sig.

Ett krig i stadsmiljö kommer att innebära många civila offer framförallt om man använder granateld och missiler. Men Putin har nu dragit det här så långt så att han känner att han inte har något annat val för att inte tappa ansiktet helt.

Allt ansvar ligger på Putin, det ryska folket kan omöjligtvis stå bakom detta men de kommer drabbas hårt av konsekvenserna från Putins beteende. Jag lider med alla oskyldigt involverade människor, även ryska soldater som inte vill mörda sina vänner och bröder.
Citera
2022-03-01, 05:04
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathisfakenews
Nej din pengakåtafrirunkande stressbollskrampande stickling till plantrökare.
Jag har inte sagt det för andra gången!

Tror jag inte heller på men det enda landet som sitter och klappar händerna just nu är USA! Dom har allt och vinna och inget att förlora så länge Putin inte går Mad Man och "trycker på knappen" Det här spelar US i händer som ingenting tidigare!
Citera
2022-03-01, 05:04
Medlem
zergrushs avatar
...har Ryssland ens kvar några utbildade fallskärmssoldater nu?
Det måste vara lite Benny Hill-vinjetten på att först släppa enheter över Kiev för att ta flygplatsen, där de blir summariskt nedskjutna och tillfångatagna för det är vad som händer med ensamma fallskärmssoldater utan support. Man följer sedan upp detta med fler fallskärmsstyrkor som nu inte ens hinner hoppa ur planen, för Ukrainas luftförsvar är larmat och väl förberett.
https://twitter.com/AsaadHannaa/status/1497699263119302660
Citat:
26/2
Confirmed: Two IL76s downed over #Kyiv (4 in 24 hours)
Det är liksom bara en lång cirkus av snedsteg, amatörmässig planering och rena dumheter från den fantastiske KGB-agenten?
Citera
2022-03-01, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Och ändå klarar du inte av att argumentera för din sak trots dina imponerande historiekunskaper utan börjar babbla om Hitler som den åsna du är.

Du såg filmen Zeitgeist för första gången förra veckan, eller hur?

Jodå. Det var inte en osannolik teori enligt dig.

Gå tillbaka och kolla bara. Men eftersom jag inte är här på jorden för att bevisa vem jag är för människor som uppenbart inte bryr sig om vem jag är så säger jag bara. Du har 100% rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in