Citat:
Du uppvisar motsatsen men då har jag kanske fel, på samma sätt som du upplever att jag skulle vara rädd.
Får du den uppfattningen så har du mycket fel.
Att försvara någon som plundrar en hel befolkning är inte rationellt. Det är inte normalt.
Om du tror på en kärleksfull kraft så behöver du träna på att visa upp den.
Det spelar ingen roll vad någon gjorde för tusen år sedan. Det du visar är att det inte är möjligt att ska samsas om en sån enkel sak. Det är krig och då kan man inte hålla på och dalta med mördare. Skärp till dig. Bättre kan du.
Får du den uppfattningen så har du mycket fel.
Att försvara någon som plundrar en hel befolkning är inte rationellt. Det är inte normalt.
Om du tror på en kärleksfull kraft så behöver du träna på att visa upp den.
Det spelar ingen roll vad någon gjorde för tusen år sedan. Det du visar är att det inte är möjligt att ska samsas om en sån enkel sak. Det är krig och då kan man inte hålla på och dalta med mördare. Skärp till dig. Bättre kan du.
Det Putin gör är idiotiskt. Men eftersom han skulle bli mördad om han inte säkrade Rysslands framtid så vet jag inte om det är fel på honom, oss, ryska folket eller framtiden.
Det är väl superbra att människor inser hur poänglöst det är att kriga. Men politik ÄR krig tills den dagen vi slutar grunda vår politik på seperation. Detta kanske låter jättedumt men det känns som att vithajen käkar upp alla sälarna och vi är jättearga på att vithajen äter sälar.
Men jag förstår och upplever din känsla du har mellan orden och jag håller med din känsla men min tanke är att det är bara när man släpper taget om ALLA sidorna på jordens geopolitiska snurra vi kan nyktra till. Och då menar jag inte att vi ska isolera oss i nationer utan att vi måste börja ställa lite högre krav på kreativiteten hos våra makthavare. Lätt för mig och säga... men svårt för oss och makthavarna att genomföra.
Tack för dina ord! <3