2022-03-01, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Du uppvisar motsatsen men då har jag kanske fel, på samma sätt som du upplever att jag skulle vara rädd.

Får du den uppfattningen så har du mycket fel.

Att försvara någon som plundrar en hel befolkning är inte rationellt. Det är inte normalt.
Om du tror på en kärleksfull kraft så behöver du träna på att visa upp den.

Det spelar ingen roll vad någon gjorde för tusen år sedan. Det du visar är att det inte är möjligt att ska samsas om en sån enkel sak. Det är krig och då kan man inte hålla på och dalta med mördare. Skärp till dig. Bättre kan du.

Det Putin gör är idiotiskt. Men eftersom han skulle bli mördad om han inte säkrade Rysslands framtid så vet jag inte om det är fel på honom, oss, ryska folket eller framtiden.

Det är väl superbra att människor inser hur poänglöst det är att kriga. Men politik ÄR krig tills den dagen vi slutar grunda vår politik på seperation. Detta kanske låter jättedumt men det känns som att vithajen käkar upp alla sälarna och vi är jättearga på att vithajen äter sälar.

Men jag förstår och upplever din känsla du har mellan orden och jag håller med din känsla men min tanke är att det är bara när man släpper taget om ALLA sidorna på jordens geopolitiska snurra vi kan nyktra till. Och då menar jag inte att vi ska isolera oss i nationer utan att vi måste börja ställa lite högre krav på kreativiteten hos våra makthavare. Lätt för mig och säga... men svårt för oss och makthavarna att genomföra.

Tack för dina ord! <3
Citera
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du såg en man med ansiktstatueringar på Youtube , och genast fick du en kanal in i hans hjärna? Har du fler övernaturliga egenskaper?

Vilken kategori av människor brukar ha ansiktstatuering den vanlige Ukrainske medborgaren med ett jobb i butik som går till en av de utställda vapenlådorna på gatan ? Klapp mongo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathisfakenews
Ingen aning om så är fallet men kan avslöja att historien är full av ännu mer komplicerade komplotter.

Nej, att du och shoottheelks inte har en aning är alldeles uppenbart. Era teorier är hämtade direkt ur en psykos-dimma.

Att Ryssland anfaller Ukraina för att USA ville det som ett sätt att stoppa Rysslands gas tar priset alla kategorier som det mest korkade jag hört sen det här kriget började.

Så Putin springer USA:s ärenden menar du?

Har du för övrigt helt missat att Biden och Merkel godkände Nordstream 2 2021? Självklart har du det, precis som du missat allt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
De sitter mer eller mindre och autogenererar osammahängande nonsens-text som innehåller orden "USA", "NATO", "vietnamkriget", "anti-ryss", "massmedia" och "VÄST" som om dessa ord magiskt ger Ryssland rätt i att begå övergrepp på ett mindre grannland som inte har någonting med de där orden att göra.

Rysk propaganda i ett nötskal.

Det är whataboutism som vanligt. Att diskutera sakfrågan är en omöjlighet för ryss och kinestroll.

Se bara på svaret jag fick här ovan av galningen. Börjar babbla om andra krig som att det skulle rättfärdiga detta - helt oförmögen att diskutera sakfrågan.
Senast redigerad av Reiwa 2022-03-01 kl. 04:17.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nu vet nog varför en 64 km lång konvoj har rullat mot Kiev

Putin sätter Plan B i verket
https://www.bild.de/politik/ausland/politik-ausland/ukraine-putin-wechselt-zu-plan-b-nach-niederlage-bei-kiew-79306012.bild.html
Från artikeln: Putin sätter plan B i verket för att inta Kiev.
Planen är att gå in från norr, slå en halv järnring runt staden på 70 km omkrets, och sedan gå in mot centrala Kiev från norr, från nordväst och från nordost.
(se karta i artikeln)

Länken fungerar inte.
Citera
2022-03-01, 04:15
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Länken fungerar inte.
https://www.bild.de/politik/ausland/politik-ausland/ukraine-putin-wechselt-zu-plan-b-nach-niederlage-bei-kiew-79306012.bild.html
Citera
2022-03-01, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
USA har egen naturgas så detta berör de inte ett dugg av.

Igen. Fullständig blåögd naivitet och total okunnighet.

Ungefär som inte eliten i USA sett att det går att tjäna pengar inom den sektorn där. Fan, till och med presidentsonen jobbade för det korrupta bolaget Burisma i Europas mest korrupta land.
Citera
2022-03-01, 04:17
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
https://www.youtube.com/watch?v=Xt3Zv-e4n1M

Till och med från USA
Du och jag har inte samma definition på källa.
Jag menade en annan källa än en komiker på Youtube.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Dore
Citat:
James Patrick Anthony Dore (born July 26, 1965) is an American comedian, political commentator, and YouTube personality. He is the host of The Jimmy Dore Show, a comedy talk show on YouTube where he interviews guests of a political, economic, or scientific nature. Dore's material is often presented in a satirical way that involves sketch comedy routines, which are known for their criticisms of the Democratic Party.
Åsikter kan alla ha. Ledarsidor i tidningar är inte heller källor.
Citera
2022-03-01, 04:17
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
USA har plundrat naturresurserna och mördat ledarna i länder,

Det skiter jag i. Ryssland har ingen rätt att anfalla Ukraina med dödligt våld på det här viset.

Citat:
traditionellt kopplade till Ryssland. Tex. Irak och Libien.
Det skiter jag i. Ryssland har ingen rätt att anfalla Ukraina med dödligt våld på det här viset.

Citat:
Man försökte samma i Syrien.

Citat:
Tror du inte USA insåg, att det inte skulle krävas mycket för att trigga Ryssarna efter det.
Blanda inte in USA i det här.

Citat:
Sim sala bim, så har man sabbat råvarutillförseln från öst. Och sabbat för EU.
Putin ansvarar för det här kriget. HAN är ansvarig.
Citera
2022-03-01, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, att du och shoottheelks inte har en aning är alldeles uppenbart. Era teorier är hämtade direkt ur en psykos-dimma.

Att Ryssland anfaller Ukraina för att USA ville det som ett sätt att stoppa Rysslands gas tar priset alla kategorier som det mest korkade jag hört sen det här kriget började.

Så Putin springer USA:s ärenden menar du?

Har du för övrigt helt missat att Biden och Merkel godkände Nordstream 2 2021? Självklart har du det, precis som du missat allt annat.

Det är whataboutism som vanligt. Att diskutera sakfrågan är en omöjlighet för ryss och kinestroll.

Jag vet inte om vad du gaggar om. Men jag brukar aldrig diskutera något jag inte vet.
Och jag vet inte. Jag sa bara att historien är full av extrema komplotter och maktdynamiker som haft sönder riken förr. Det är allt. Folk som binder sig vid Ryssland är människor dom också. De behöver bara en stark ledare.
Citera
2022-03-01, 04:19
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:

Använd någon sida som inte blockerar VPN-tjänster.
Citera
2022-03-01, 04:19
Medlem
Rullar konvojen in nu? Hör krigslarm och rörelser samt läste detta: https://www.votefeed.com/articles/3904/ukraine-russia-news-%E2%80%93-live-us-warns-of-%E2%80%98long-and-bloody%E2%80%99-siege-as-40-mile-l/
Citera
2022-03-01, 04:20
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Nu vet nog varför en 64 km lång konvoj har rullat mot Kiev

Putin sätter Plan B i verket
Från artikeln: Putin sätter plan B i verket för att inta Kiev.
Planen är att gå in från norr, slå en halv järnring runt staden på 70 km omkrets, och sedan gå in mot centrala Kiev från norr, från nordväst och från nordost.
(se karta i artikeln)

Även om det är en division, så räcker det ej för att ta en så stor stad, om inte Ryssarna
gör något i stil med Fallujah, som att be alla cevila att lämna staden.
Och sedan göra en Fallujah (ödelägga stället)

De tror nog att Ukraina kommer ge upp. Vilket inte jag tror att de kommer göra.
Då sitter Ryssen i skiten ordentligt. Antingen så tvingas de ödelägga staden = massiva fördömmanden. Eller så har de en "stalingrad" nöt att knäcka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in