2022-03-01, 04:04
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det här tar nog priset som det absolut mest korkade inlägget i tråden.

Ryssland attackerar alltså Ukraina för att USA vill stoppa Rysslands gas till Europa. Mäktig analys.

De sitter mer eller mindre och autogenererar osammahängande nonsens-text som innehåller orden "USA", "NATO", "vietnamkriget", "anti-ryss", "massmedia" och "VÄST" som om dessa ord magiskt ger Ryssland rätt i att begå övergrepp på ett mindre grannland som inte har någonting med de där orden att göra.

Rysk propaganda i ett nötskal.
Citera
2022-03-01, 04:04
Medlem
När tror ni Kiev faller? Måste vara en fråga om timmar... Kanske lika bra Ryssland löser detta nu så vi får lugn och ro. Både ukrainarna och omvärlden. Så får man handskas med Putin sen.
Citera
2022-03-01, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Blir nog ingen vapenvila iallafall. För det skulle bara leda till att Ukraina får mer och mer vapen tills den är över.

Såå, ryssen kommer nog att trycka på så länge man kan.
Det e nog rimligt. Ryssarna tar nog Kiev imorgon
Citera
2022-03-01, 04:07
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathisfakenews
Du verkar jätterädd för att erkänna att du kanske inte vet allting om livet på jorden.
Jag känner nästan att du är lite rädd att dö kanske.
Jag tror på en kärleksfull gudskraft och att varje människa kan göra goda kärleksfulla handlingar för andra.

Du reagerar jättestarkt på att en björn äter blåbär. Björnar äter blåbär.
Varför har inte björnen lärt sig äta något annat än blåbär på över 20 år ur idet?
Kan det vara så att hästen och sköldpaddan inte tycker om björnen?

Du uppvisar motsatsen men då har jag kanske fel, på samma sätt som du upplever att jag skulle vara rädd.

Får du den uppfattningen så har du mycket fel.

Att försvara någon som plundrar en hel befolkning är inte rationellt. Det är inte normalt.
Om du tror på en kärleksfull kraft så behöver du träna på att visa upp den.

Det spelar ingen roll vad någon gjorde för tusen år sedan. Det du visar är att det inte är möjligt att ska samsas om en sån enkel sak. Det är krig och då kan man inte hålla på och dalta med mördare. Skärp till dig. Bättre kan du.
Citera
2022-03-01, 04:07
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det e nog rimligt. Ryssarna tar nog Kiev imorgon
De lär iaf omringa staden och börja artilleri-bombardera
Citera
2022-03-01, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det rättfärdigar inte Putin från att mörda oskyldiga människor. Att du tycker det är mycket skrämmande.

Samtidigt så använder landsfadern Putilini samma argument så det sitter inrotat i din hjärnan. Är mantra rätt ord?

Frågan är snarare - varför bryr sig aldrig sådana som du andra gånger när det gäller USA som har ihjäl 200,000 civila och långt fler baaaaarn när man invaderade Irak? Varför nu helt plötsligt? Inte ett enda inlägg från dig om hur förfärligt det var att man avsatte en demokratiskt folkvald regering 2014 i Ukraina, du som genomgod demokrati-kämpe och allt.

Vi andra är till skillnad från dig helt konsekventa medan du endast bryr dig nu när medierna här sagt åt dig att du ska bry dig. Och varför? Jo, därför att du är exakt en sån där lismande och genomvidrig jubelidiot som endast bryr dig när det kan ge sociala kredd-poäng. Totalt besatt av social status och att utåt sett få anses som god och känna dig som en godhetsapostel.

"muuh jag är för demokrati frihet, mot rasism, mot krig och allt sånt där jättebra och gott! Titta på mig nu!!!"

Konstant infantila inlägg av man förvånas över hur du ens kan vara vuxen.
Nej, du är endast den äckligaste sortens hycklande avskum.
Citera
2022-03-01, 04:09
Medlem
Mayahems avatar
Citat:

Ryssland attackerar alltså Ukraina för att USA vill stoppa Rysslands gas till Europa. Mäktig analys.

Ja verkligen.

Man har hittat enorma mängder naturgas i Ukraina och det gillar inte Ryssland.
Om det går att förbruka eller inte (något som poängteras flitigt av den ryska sidan) hör inte hit.

USA har egen naturgas så detta berör de inte ett dugg av.
Citera
2022-03-01, 04:10
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
1) Det kommer inte hända.

2) Din idé låter förövrigt vansinnigt korkad och extremt naiv. Om man på fullt allvar tror att Kina, Ryssland, USA, Frankrike och Storbrittannien frivilligt kommer ge upp sina platser i säkerhetsrådet behöver man en kraftig reality check.
Nej jag är inte korkad, var har jag skrivit att jag tror att det kommer att genomföras?
De diskuterade en eventuell uteslutning av Ryssland och jag spånade bara vidare.
Och man kan absolut ifrågasätta varför två diktaturer som Kina och Sovjetunionen varit permanenta medlemmar under alla dessa år med vetorätt.
Citera
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag låter bli att kalla dig idiot. Istället får du fixa en källa på att det varit ett odemokratiskt val i Ukraina som gjorde Zelenskyy till president.
Om han är pro väst så kanske det beror på att de som röstade på honom ville ha det så?

https://www.youtube.com/watch?v=Xt3Zv-e4n1M

Till och med från USA
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
När tror ni Kiev faller? Måste vara en fråga om timmar... Kanske lika bra Ryssland löser detta nu så vi får lugn och ro. Både ukrainarna och omvärlden. Så får man handskas med Putin sen.

Jag vet inte om det var rätt eller fel av omvärlden att bara titta på. Men om det här inte kostar så in i helvete mycket att någon aldrig mer försöker sig på något liknande någonsin igen, så har Ukraina dött förjäves.

De sanktioner som finns duger inte.

Det här är tamigfan att dra en Hitler. Samma jävla meningslösa storhetsvansinne, psykopati, dikator-praxis och fejk-nationalism. Jävligt tur att gubbjäveln är 70 nu och förhoppningsvis trillar pinn inom åtminstone 30 år... men det här är inte över förrän gubbjäveln är satt ur funktion och Ryssland får ordning på sitt statsskick.

Vem tar över? Någon maktkåt oligark kanske?
Citera
2022-03-01, 04:11
Medlem
BAB7s avatar
Nu vet nog varför en 64 km lång konvoj har rullat mot Kiev

Putin sätter Plan B i verket
https://www.bild.de/politik/ausland/politik-ausland/ukraine-putin-wechselt-zu-plan-b-nach-niederlage-bei-kiew-79306012.bild.html
Från artikeln: Putin sätter plan B i verket för att inta Kiev.
Planen är att gå in från norr, slå en halv järnring runt staden på 70 km omkrets, och sedan gå in mot centrala Kiev från norr, från nordväst och från nordost.
(se karta i artikeln)
Senast redigerad av BAB7 2022-03-01 kl. 04:16.
Citera
2022-03-01, 04:11
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:

USA har plundrat naturresurserna och mördat ledarna i länder,
traditionellt kopplade till Ryssland. Tex. Irak och Libien.
Man försökte samma i Syrien.
Man mördade milioner människor i dessa krig.

Lägg på en statskupp i Ukraina ovanpå det.

Tror du inte USA insåg, att det inte skulle krävas mycket för att trigga Ryssarna efter det.

Sim sala bim, så har man sabbat råvarutillförseln från öst. Och sabbat för EU.

Hört talas om uttrycket, "härska genom att söndra".
Det mest fantastiska är att EU politiker går på skiten!?!

(Om dom nu inte åkte på lolita express, och är helägda)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in