Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det där kan nog handla om en bränsledepå, som gick i luften.

Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
I Sverige kan man håna Ryssland och diskriminera mot ryssar utan några påföljder.

Statlig sanktionerad rasism.

Man kan håna alla länder förutom tredje världen i Sverige
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Hur det kommer se ut om ryssarna verkligen slår till.

Se från 3.19 min
https://www.youtube.com/watch?v=SV4GUo9CcSs
Citera
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
I Sverige kan man håna Ryssland och diskriminera mot ryssar utan några påföljder.

Statlig sanktionerad rasism.

Det har väl varit mest på skoj, inte blodigt allvar. Ibland anar man ett förakt dock, där ryssar i allmänhet är smutsiga, fattiga och äckliga. Varanteaterns Kreml High är visserligen väldigt roligt men knappast särskilt snällt.
Citera
2022-03-01, 02:50
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Så du har ingen ånger av att du gjorde hatiska påhopp på en mängd personer i tråden? Du känner inte att du behöver be om ursäkt till dem för att du kallade dem glopord för att de inte tycker precis som du? Då är jag rädd att du verkar mer lik Putin än vad du kanske önskar.

Hot mot Sverige eller våra nära grannländer från Ryssland är naturligtvis inte acceptabelt och kommer inte gagna Rysslands ställning i våra länder. Men det finns ju en mängd bättre sätt att visa det än att starta ett proxykrig mot Ryssland.

Jag vill inte vara elak mot mina medmänniskor och hat har jag inte spridit.

Du måste förstå att man blir upprörd. Jag har vänner med Ukrainsk bakgrund och jag har sett filmer på vad som pågår där. Media har varit väldigt bra på att visa verkligen.

Man kan inte rättfärdiga det. Det är helt omöjligt.
Ukraina är ett demokratiskt land med demokratiska värderingar. De har upplevt förtryck och förföljelse i många år pga kommunism och de vill inte tillbaka dit. Precis som här. Diktatur är inte okej.

Det fetade vill jag gärna att du vidareutvecklar. Du har mina öron.
Citera
2022-03-01, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Du är en clown. Om du hade läst tråden så hade du sett att jag redan har fått ett svar på mitt inlägg.

Titta på den videon och återkom om 'Statlig sanktionerad rasism' i Ryssland.
Jag väntar otåligt på ett intelligent svar.

Ryssarna driver med den helt galna ryssofobin i Sverige.

Vad exakt driver SVT med? Inget , man ser bara ner på slaver i allmänhet och speciellt då ryssar. Det har man gjort i decennier. Man ser slaver som undermänniskor. I Ryssland ser man upp till Sverige. I Sverige ser man ner på Ryssland. Antar att det ligger ekonomiska orsaker bakom då Sverige varit rikare de senaste århundraden. Kanske även religiösa orsaker ligger bakom.

Byt ut ryssarna i klippet mot araber. Hade aldrig kunnat visas i SVT.
Citera
2022-03-01, 02:52
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
En fråga bara. Hur ska Ukraina kunna skydda sig mot en 67 km lång konvoj? Den enda lösningen där är väl någon form av vapen täcker väldigt stor yta? Massiv artilleri och kanske massbombning. Vapen som Ukraina inte har.

Dom kommer inte alls att kunna skydda sig när andra länder sitter och ser på. Det enda dom fjantarna gör är skicka vapen och andra förnödenheter och tror att det hjälper. NATO kan med sin styrka plocka bort denna 67 km långa konvoj med sina stridsflyg på ett naffs. Istllet dricker dom kaffe och flyger med amerikanska flyg i cirklar i Polen och Rumänien.
Citera
2022-03-01, 02:54
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Dom kommer inte alls att kunna skydda sig när andra länder sitter och ser på. Det enda dom fjantarna gör är skicka vapen och andra förnödenheter och tror att det hjälper. NATO kan med sin styrka plocka bort denna 67 km långa konvoj med sina stridsflyg på ett naffs. Istllet dricker dom kaffe och flyger med amerikanska flyg i cirklar i Polen och Rumänien.

Vad tror du händer om t.ex. usa skickar dit ett par flyg och bombar? Då jävlar har vi väl ww3 på riktigt, eller?

NATO har väl ingenting med den här konflikten att göra heller, förutom att putin påstår det alltså. NATO-länderna har väl inga offensiva avtal med varandra?
Citera
2022-03-01, 02:57
Medlem
Varför försvarar förresten NATO Ukraina. Trodde man bara försvarade medlemsstater. Nu visar NATO det man alltid vetat. Det är en organisation för att främja USA:s hegemoni och inget annat. Se Irak, där de ljög utan att skämmas för hela Världen. Se Kosovo, se Jugoslavien.

NATO är ingen garant för fred utan en risk för Världsfreden. Sedan 1990 då de lovade en ny epok av fred så har det blivit precis tvärtom.
Citera
2022-03-01, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Putin kommer klippa Zelenskyy denna vecka.

/från säkra källor
Och vad händer när Z. har blivit skjuten? Blir det Moskvavänlig militärkupp då, är det det som är tanken?
Citera
Medlem
En ”40 Miles” lång konvoj bara kilometer ifrån Kiev nu.
Citera
Medlem
Nu har även Facebook och Google bestämt att man inte får kalla nazisterna i den Ukrainska armen för vad de är utan för frihetskrigare bara. Kolla på dessa frihetskrigare:

https://www.fort-russ.com/wp-content/uploads/2015/04/0_949db_5f9cb96b_XL.jpg
Citera
2022-03-01, 03:01
Medlem
Polen donerar MiG-29 till Ukrainas flygvapen och ukrainska piloter är redan i Polen för att hämta dem; https://www.politico.com/news/2022/02/28/ukrainian-pilots-arrive-in-poland-to-pick-up-donated-fighter-jets-00012560

Förstör den ryska militärkonvojen nu!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in