2022-03-01, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIGRFSE344
"Russia says it will pay 11,000 Rubel to the families of fallen Russian soldiers". Circa 100 dollar
Jag vet inte var den uppgiften kommer ifrån, får dom inte motsvarande änkepension.
Är det ett engångsbelopp eller återkommande?
Senast redigerad av Jahvet 2022-03-01 kl. 02:27.
Citera
2022-03-01, 02:29
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Anonymous jobbar febrilt på att knäcka frekvenserna hos den ryska armén. Tydligen har ryssarna själva lagt ut falska som tydligen har kopplingar till Kina.

Lite som Enigman

Ryssarna snor Ukraninarnas mobiltelefoner.

Det är inte lätt att vara hemlig i sin kommunikation nuförtiden
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2022-03-01 kl. 02:32.
Citera
2022-03-01, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Det är garanterat andra som har postat den redan men den är riktigt rolig och den retade upp ryska ambassadören i Sverige:
"Grotesco - Tingeliin (Tingeling russian base-lovers remix) | Melodifestivalen 2009 | SVT"
https://www.youtube.com/watch?v=e1ozCWyUlCg

"Rysk vrede mot SVT:s ’Tingeling’"
Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4dEolg/rysk-vrede-mot-svts-tingeling

"SVT ber inte om ursäkt för "Tingeling""
SVT: https://sverigesradio.se/artikel/2708318
Jo så har länderna tetas med varandra, ryssland gjorde ju denna.
https://www.youtube.com/watch?v=cyPsqsH8I4M
Citera
2022-03-01, 02:32
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Anonymous jobbar febrilt på att knäcka frekvenserna hos den ryska armén. Tydligen har ryssarna själva lagt ut falska som tydligen har kopplingar till Kina.

Lite som Enigman

Ryssarna snor Ukraninarnas mobiltelefoner.

Det är inte lätt att vara hemlig i sin kommunikation nuförtiden

Källa?
Citera
2022-03-01, 02:32
Medlem
Frickys avatar
Breaking news

Nya satellitbilder visar att den enorma militära kolonn på väg mot Kiev är mer än dubbelt så lång än man tidigare uppgett.

Konvojen som bland annat består av stridsvagnar, pansarbandvagnar och artilleripjäser sträcker sig i ofattbara 64 kilometer, enligt Reuters.

Tidigare under kvällen uppgav Maxar Technologies att deras satellitbilder visade en kolonn som var 27 kilometer i längd.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina

Mer och mer aggressivt agerande från Putin, och som alltid oförutsägbar.
Citera
2022-03-01, 02:33
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Helt dumt är ju tanken inte, jag skulle nog påstå att väldigt många är förvånande över det ukrainska motståndet och rysslands fastkörning.

Om man antar följande.
*Ukrainska försvaret är svagt och uselt och ger upp inför en övermäktigt fiende
*Ryssland är väl rustat och en militär stormakt som enkelt krossar en underlägsen fiende.
*Ovanstående antagenden gör att ett militärt ingripande går snabbt och enkelt innan ukraina ens mobiliserat något motstånd.
*Väst svar på aggression är sagt och vekt, utifrån tidigare invasioner av Krim och Georgien.
*EU förlitar sig helt på USAs ledarskap och är helt passiva och USA har en gaggig gubbe som är halvt dement
*Tyskland vågar inte riskera sin ekonomiska tillväxt alls
*EU är splittrat av intrnt tjaffs som brexit, migration och Visergrad-länders som är kaxiga
*Tyskland kommer blockera vapenexporten inom EU till ukraina.
*EU kommer tjaffsa i oändlighet innan beslut och mobilisera någon hjälp innan hela Ukraina är okuperat och då är den i princip redan meningslös.

Så är de inte så tokigt som det verkar idagsläget.

Nä där har du en poäng helt klart.. Det skrämmande är väl vad som händer nu när allt gick åt helvete och han inte har något val annat än att antingen dra sig tillbaka eller se sina landsmän dödas i tusentals och en hemmaopinion som vänder sig mot honom..
Jag tror tyvärr att det är en tidsfråga innan han bombar västvärldens vapenleveranser. Och gör han det på polskt territorium, ja då är det ingen återvändo..
Citera
2022-03-01, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIGRFSE344
"Russia says it will pay 11,000 Rubel to the families of fallen Russian soldiers". Circa 100 dollar
Seriöst eller skämt?
Citera
2022-03-01, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag vet inte var den uppgiften kommer ifrån, får dom inte motsvarande änkepension.
Är det ett engångsbelopp eller återkommande?
Det är inte bekräftat av ryssarna, men en "tysk expert" twittrade det.
Citera
2022-03-01, 02:34
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Källa?

Tweet från Anonymous…. kan tyvärr ej länka.
Citera
2022-03-01, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Då tycker jag att fler än en har varit ruttna och borde ha ställts inför rätta, men gör du det?

Du säger ju att det inte finns någon etik, men du verkar ändå ha en uppfattning om deras handlande.

Det är bra det finns etik men den stångas mot realiteten/cynismen dagligen. Jag säger att det inte finns någon etik till de som påstår att Väst styrs av etik till skillnad från resten av Världen.

Egentligen tror jag på att Världen bör styras av etiska regler men i så fall från båda håll. Är trött på dubbelmoralen. USA är de största krigsförbrytarna vi haft sedan 1945 och de ska inte lyftas upp som några förebilder och de ska absolut inte peka på andra.
Citera
2022-03-01, 02:35
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Kolla videon jag länkade till verkar vara den där bomben

Rysk fuel air bomb

Meet the 'Father of all bombs
https://www.youtube.com/watch?v=L_iEXyqItDw
Senast redigerad av shoottheelks 2022-03-01 kl. 02:40.
Citera
2022-03-01, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Jag vet att man ska höja ögonbrynen och dra öronen åt sig när man inte får höra båda sidorna fullt ut. Det brukar ligga en hund begraven när man tystar ena sida av historian och tar korta meningar ur sitt sammanhang.
Jaha så Putin har inte få säga sanningen och han är den trovärdigare?

Visst det kan finnas en del skit på den Ukrainska sidan, med det väger inte upp för det ryska agerandet på långa vägar.

Sanningen är dock att Ryssland vill ha sina marionetter som under sovjettiden men dessa vill välja sina egna vägar.
Antingen bygger man vänskapsband eller så gör man som Putin och mobbar sina grannar när de går ut ledet.

Vad Putin gör är att han plockar några små russin ur kakan för att legitimera sitt agerade.

Ponera att Ukraina väljer att gå med i natto för att man känner sig hotad av ryssarna, något annat skäl kan jag inte komma på.

Är de eller Nato nu plötsligt något hot när Ryssland sitter på nästan 6000 tusen vätebomber?
Näe knappast.
Varför skulle Nato vilja ha ett kärnvapenkrig som raderar ut alla deras större städer, samt förser dom med energi och råvaror?

Ryssland har potentialen att bli världens rikaste och mäktigaste land men man väljer att kasta bort det.
Det är ju inte USA eller Nato som sätter dagordningen i Ryssland eller är det någon gigantisk konspiration?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in