2022-03-01, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Jag insåg vad du menade när jag läste det. Som sagt illa förtäckt. 😄
Jag tror du lurar dig själv lite hur väl du bemästrar språket. Du missar några nyanser.....och blir därmed lättläst.
Har i övrigt inget större behov av råd vad det gäller min dygnsrytm.

Har skrivit tidigare att svenska språket inte är min starkaste gren. Jag försöker förbättra den. Du får ha tålamod tills vidare.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Det roliga eller sorgliga beroende på hur man ser på det, är att om jag enbart hade hämtat info från ryska nyhetssidor hade jag förmodligen varit bättre informerad än om jag hämtat info från enbart svenska nyhetssidor.

Som tur är hämtar jag info från båda håll OCH många andra nyhetskällor från andra länder.

Informera oss. Enligt många är det vinklat till Ukrainas fördel.

Enligt Ryssland dog det 30 personer pga Tjernobyl så man är ganska naiv om man anser att de skulle vara pålitligare.

De sade att inte en enda tjetjen hade dött när deras general hade dött.

Det går inte bra för Ryssland tack och lov.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Aldrig förut har vi sett något liknande. Är det rimligt att alla som inte håller med om allt är troll eller medvetet sprider "propaganda"? Folk måste väl kunna lyssna på andra sidan också. Ryssar är för fan inte aliens.

Det blir ju komiskt när vi påstår att ryssarna är hjärntvättade samtidigt som vi gör allt för att andra åsikter eller fakta inte ska komma fram till vår egen befolkning. Väst gör ju allt för att alla alternativa informationskanaler ska blockeras, men gör Ryssland det så kallas det diktatur

Informationskriget är ju fullkomligt urspårat.
Nu är det faktiskt inte fråga om olika åsikter, det är helt ok.
Det är inte fråga om olika vinklingar, helt ok.
Belysning av olika fakta hade varit helt ok.

Problemet är att Putin ljugit konstant och använder sina media för att ljuga ihop en historia att han måste invadera ett annat fredligt land.

Putins motiv är att befästa Ryssland som stormakt igen och öka landets areal, och lögnerna om att han inte skulle anfalla och lögnerna att han jagar nazister är bara till för att legitimera syftet, stormaktsposition och areal.

Enda gången Putin talade sanning var efter mötet med frankrikes Macron då Putin sa till media att "jag knullar er vad ni än säger".
Så talar en psykopat när han talar sanning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demonym
Enligt nya uppgifter ska konvojen som rör sig mot Kiev vara ca 40 miles lång, motsvarande 64 kilometer.
Det är lika långt som E4 mellan Stockholm och Uppsala.

https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60542877

Shit, sa de inte 27 km i början?
Citera
2022-03-01, 01:29
Moderator
-Info-s avatar
Nu får ryssarna det ännu tuffare. Veteraner från brittiska SAS ska åka till Ukraina och döda ryssar:

Citat:
Crack team of SAS veterans joining Ukraine's bloody fight against Russian invasion

A crack team of SAS veterans is joining Ukraine’s bloody fight against the Russian invasion, the Daily Mirror can reveal. Retired UK special forces soldiers have volunteered for missions deep inside Ukraine to back up the country's defence.

The veterans, aged between 40 and 60, have had meetings to discuss signing up for the dangerous mission, backing up Ukrainians in combat. Key to their operation is among them there are highly-trained snipers and experts in the use of anti-aircraft and anti-tank missiles.

Snipers will also help in taking out Russian forward air spotters and Moscow’s special forces who are guiding in airstrikes on troops and local communities.

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/crack-team-sas-veterans-joining-26350789
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ponera istället att Finland får genom demokratiska val en rysslandvänlig regering ochcde låter Ryssland bygga en bad på Åland. Robotar placeras ut och 10 tusen man stationeras. Finland säger att Sverige inte ska vara oroliga och att Gotland är så gott som säkert. Hur känns det?

Vad skall jag säga om det, det är Finlands rätt.

Att påstå att det skulle finnas ett hot om att Ukraina och NATO skulle ANFALLA Ryssland ifall Ukraina var med i NATO / EU är bara pajas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe
Nu kan vem som helst åka ner och kriga för ukraina, sjukt.
De menar nog inte att de släpper in vem som helst. Så snarare ett bra drag om man vill segra.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det här går inte att beskrivas med ord.
Det enda som finns kvar är att bli av med honom. Alla vet att han är en galning. Fyller snart 70. Hans team ser inte särskilt nöjda ut heller.
Den som sår vind skördar storm.
Alla ja-sägare till putler alltifrån Schröder till Larvigrov.
They go straight to hell!
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagenpunkt
Ser inte att någon har nämnt något om Aftonbladets rapportering om att Ryssland precis släppt en vakuumbomb, nån som vet något mer??

Det var Putins skalle som exploderade. Dess tomhet är så enorm att sprängkraften blir fruktansvärd.
Citera
2022-03-01, 01:30
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är dessvärre så att det är det ryska folket som burit fram 2000-talets Hitler. Det går inte att komma ifrån. Invasionen är alltjämt pågående och ryssarna skickar fortfarande klusterbomber mot Ukrainska barn. Nu är inte tiden att sitta och ha empati över de stackars ryssarna som lemlästat sina grannar – den tiden kommer.

Det spelar ingen roll. Jag är ändå för det Ryska folket och Ukrainas folk och emot att oskyldiga dör. Sue me.
Citera
Medlem
Sirener i Kiev nu.
Citera
Medlem
trytolearn28s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Riktigt så enkelt är det ju aldrig. Det här är en långt gående konflikt där det finns flera parter involverade. Det är aldrig bara en.

Jag är själv emot Rysslands invasion, men debattklimatet som rör just Ryssland är av helt nya nivåer av nollchalans och motstridighet att höra andra åsikter. Det är ju inte bara här, det är överallt.

En ryss får inte ens framföra en åsikt eller input från en annan vinkel längre. Ingen människa någonstans får göra det, alla som överhuvudtaget inte stryker media medhårs och tycker exakt likadant klassas by default som avlönade troll och därmed slipper man bemöta den saklighet som faktiskt framförs. Det är ju inte seriöst.

Aldrig förut har vi sett något liknande. Är det rimligt att alla som inte håller med om allt är troll eller medvetet sprider "propaganda"? Folk måste väl kunna lyssna på andra sidan också. Ryssar är för fan inte aliens.

Det blir ju komiskt när vi påstår att ryssarna är hjärntvättade samtidigt som vi gör allt för att andra åsikter eller fakta inte ska komma fram till vår egen befolkning. Väst gör ju allt för att alla alternativa informationskanaler ska blockeras, men gör Ryssland det så kallas det diktatur

Informationskriget är ju fullkomligt urspårat.

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in