2022-03-01, 00:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Autokorrekt. KÄRNVAPEN. ATOMVAPEN.
Sluta spela så jävla dum din jävla ryssvurmare.

OT: Vi kan diskutera miljö i en annan del av forumet. Du är förstås emot förnybar energi.

Kan du inte försöka vara lite trevligare din fanatiker?

Vi vill nog alla härinne att det blir fred med vissa få undantag. Vi skiljer oss när det gäller hur vi kommer dit. Vissa anser att man ska se det ur NATOs perspektiv och vissa att man ska se det ur Rysslands perspektiv. Vi behöver inte förolämpa varandra och kalla varandra för saker bara för att vi inte är överens. Det är inte konstruktivt.
Citera
2022-03-01, 00:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Konfiskeringen var inte rysk. Den var kommunistisk.

Självklart är stora ryska minoriteter i Baltikum ett problem. De kan användas som du säger som en förevändning för Ryssland att invadera. Alla stora minoriteter i främmande länder är alltid ett problem.

Så vad gör man då?

Jo antingen skickar man alla till Ryssland så slipper man problemet. Detta är dock ganska inhumant och skadligt för ekonomin då de utgör en tredjedel av landet.

Man kan rita om gränserna vilket jag inte tror de baltiska länderna har någon lust med, dvs tappa territorium.

Man kan försöka integrera dessa befolkningar så att de med åren sakta sakta känner sig mer balter än ryssar. Detta är enligt mig den optimala lösningen.

Det din guide glömde berätta för dig var att ryssarna i de baltiska länderna inte ens fått status som baltiska medborgare. De diskrimineras hela tiden. Så balterna har misslyckats med integrationen av ryssarna eftersom de i grund och botten ser ner på dem. Inget lyckat recept.

Nej. Maten i Ukraina konfiskerades på order av ledningen i Kreml Moskva. För att förse de stora ryska städerna (Främst Moskva o St Petersburg) med bröd o andra livsmedel. Detta för att man i Kreml fruktade hungerkravaller o med det en kontrarevolution.
Citera
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tycker också man borde kräva Putins avgång. Så länge han sitter vid makten vet man inte vem han anfaller nästa gång eller om han tar till kärnvapen.

Ja, precis! Och om sanktionerna kostar, inte minst ryssar med resurser, enorma belopp varje dag så är det en enkel lösning på problemet att se till så att han försvinner eller utlämnas.

Frågan är vem som tar vid och om Putin i så fall blir martyr. Känns som att många västledare kan få gift i kalsongerna under kommande år om NATO nu kränker Putin och Ryssland genom att visa att landet inte är något hot, sett till konventinella stridsmedel. Det är tyvärr verkligen svårt att se det här sluta på ett riktigt bra sätt.
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det geografiska läget är absolut viktigast men även att Ukraina förser Ryssland med de allra viktigaste livsmedlen.
Nog kan Putin sin historia eftersom det är sant att Ukraina har varit självstyrande endast sedan 1996.Innan dess var Ukraina en del av Ryssland under flera århundraden. De delar kultur och språken är snarlika. Dessutom finns det en stor rysktalande minoritet i Ukraina.
Man skulle jämföra med Spanien och Katalonien. Ponera att Katalonien lyckas få eget land och 20 år senare tycker Spanien att Katalonien måste lyda order när det gäller utrikespolitik.

Rätta mig om jag har fel men historiskt sett har delar av Ukraina tillhört Polen i flera 100 år medan Ryssland haft andra delar av landet. Vid andra världskrigets början så tog Ryssland helt över de delar som nu utgör staten Ukraina. Att säga att Ukraina varit en del av Ryssland i flera 100 år stämmer alltså inte. Delar av Ukraina har tillhört det ryska riket medan Polen under lång tid haft andra delar.
Citera
Medlem
Ser inte att någon har nämnt något om Aftonbladets rapportering om att Ryssland precis släppt en vakuumbomb, nån som vet något mer??
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det har jag inte sagt. Vad som är rätt eller fel får du och jag avgöra själv, det tänker jag inte hjälpa dig med.

Nej men jag gav en bra och tydlig liknelse.
Är det rätt att Ryssland invaderar Ukraina för att man har invaderat Irak för nästan 20 år sedan.

Med dina åsikter om att rättfärdiga detta krig så finns det inte en chans i det mörkaste helvetet att du skulle ha nån form av sympati för Irak.

Kaka på kaka lille vän.
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Hittills så kopierar du mina ord men jag står ut med dig. Att du stödjer Ryssland och barnamord vet alla och det är därför vi pratar. Om du påstår att jag gör det så är du garanterat ett rysstroll. Sök hjälp. H***nge
Att jag inte vill ha krig betyder inte att jag stödjer Ryssland. Jag stödjer inga krig. Oavsett om det är Ryssland eller USA. Du vet, fasta principer. Och jag stödjer inte krigspropaganda eller krigshets heller.

Jag bryr mig inte om du står ut med mig. Jag bryr mig om att tillrättavisa dig när du förstör diskussionen i tråden. Du tillskriver folk saker de inte har sagt, sprider hat, förstör tråden med nonsens.
Citera
2022-03-01, 00:52
Medlem
Video på vaccumbomben

https://youtube.com/shorts/wV0H3hHNp1U?feature=share
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Chilla din snéseglare. Ingen orkar med ditt tragglande längre. Jag frågade om du vill hamna på "listan", behöver ingen avhandling.
Inser du vilka som håller på med sådana där listor dag ut och dag in för att tysta folk? Är det demokratiskt? Själv skiter jag i vad folk skriver även om jag tillfälligt kan bli förbannad och reagera. Det är moderatorns jobb att styra och städa upp.

"Chilla" nu annars dör tråden.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Dom får betalt i bitcoin
That's not gonna help them anymore either.
https://news.trijo.co/nyheter/ukrain...ska-anvandare/
Citat:
Efter Rysslands invasion av landet ber Ukraina nu alla stora kryptobörser att stänga ner ryska konton.
Många verkar haka på förslaget.
(FB) Kryptobörs stänger konton, och tar deras pengar!
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
https://www.reddit.com/r/CombatFoota...ukraine_later/

Fyfan. En kille filmar live när han och hans pappa blir beskjutna i bilen, varefter han drar sin pappa till ett dike. Det finns en annan video när någon hittar deras bil med en hund död i bilen och den andra hunden som står vid en död person i diket.

Överlevde sonen? jag hoppas på det...

Men fy fan den avsky jag hade haft efter ett sådant dåd...
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Sitter man i kreml i Moskva som härskare över Ryssland o andra sovjetstater så är man i mina ögon att betraktas som ryss. (Även om det nu passar ryskt narativ att säga att Stalin inte var en ryss).
Likt förbannat så togs maten från de Ukrainska bönderna för ryska städer skulle ha mat. Med följden att närmare 10 miljoner människor dog i Ukraina. Sånt glömmer man ikke.

Hitler satt i Berlin som härskare över Nazityskland o andra erövrade länder, så han är i mina ögon Tysk. (Även om alla Tyskar skulle vilja att allt ont skall skyllas på en Österrikare).

Jag säger inte emot. Däremot var han rätt tydlig att förbli Georgier. Hursomhelst, många ryssar älskade honom och för dom är han ryss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in