2022-02-28, 23:25
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Vladimir Putin har inlett en operation för att döda Volodymyr Zelenskyj, rapporterar The Times.

400 legosoldater ska ha flugits in för att hitta den ukrainska presidenten.

Tror ni att Putin kommer lyckas med sin grupp legosoldater?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...doda-zelenskyj

Så Putin har hyrt in en nazistisk grupp med legosoldater för att döda deras judepresident i syfte att stoppa nazismen. Putin är verkligen en clown och dessutom så ansluter delar av franska främlingslegionen till Ukraina nu och mängder av frivilliga soldater ifrån hela EU, så det kommer finnas gott om folk för att stoppa Putins inhyrda barnmördare.
Citera
2022-02-28, 23:25
Medlem
likebananass avatar
Landsförrädare och avskum:
Kom igen gubbar vi gör det tillsammans. Samlar namn! Sveriges och Finlands sak är vår!

Dessa hittills. Vi samlar vidare!

mofasti
Drinkycrow
Adiaphorous
Drinkycrow
Americanwest (serb som hotar via PM|)

“We cannot let any third country destabilize our energy markets or influence our energy choices,” the commissioner, Kadri Simson, told reporters after a joint meeting of European Union energy ministers and the European Commission, the bloc’s executive arm, in Brussels.
Citera
2022-02-28, 23:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
[highlight]Landsförrädare och avskum:
Kom igen gubbar vi gör det tillsammans. Samlar namn! Sveriges och Finlands sak är vår!

Även om flashback samlar en hel del olika filurer.., så är det ett disskusionforum.

Glöm inte bort det..
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Du är en klippa Snacount, tack. Jag kan bara säga, jösses vad flyktingar det blir.

447m medborgare i EU varav 10m i Sverige = vi bör ta emot ca. 2% av de 360.000 som flyr. Det motsvarar 8100 flyktingar. För att sätta det i perspektiv, Sverige tog emot 6400 flyktingar 2021 (länk 1). Misstänker att Bert Karlsson kommer tjäna pengar på det här. Vad är definitionen på en krigsprofitör egentligen?

+++
länk 1: https://www.migrationsverket.se/Om-M...orra-aret.html

Jag har långt hellre flyktingar från Ukraina än MENA-orcher i Sverige. De sistnämnda har liksom inte direkt imponerat på mig de senaste 20 åren.

Även om Ukrainarna är slaver så är de Europeer och mer lika oss.

Vill Ukrainarna hit så säger jag välkommen.
Citera
Medlem
Jahaja, så nu ska ryssarna belägra städerna och bekämpa dem med artilleri?

Ställa upp artilleriet 30 km ifrån en ukrainsk stad?

Det låter som en jättebra idé. Då kommer drönarna få lätt att hitta dem.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Så, listan av fiender växer.

Länder som skickar krigsmateriel och som Putain därmed ska straffa är;

Sverige,
Finland,
Norge,
Polen,
England,
Bulgarien,
Slovakien,
Tjeckien,
Frankrike,
Tyskland,
Danmark.

Har jag missat några?

Ryssarna har en del jobb framför sig
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det jag presenterar är historia och dokumenterat fakta.

Det är inte så välvävt att förminska USAs obegripligt enorma brott mot avtal och krigsbrott för att sedan förstora Stalins.

Stalin var förmodligen den vidrigaste ledaren som vandrat på jorden, det säger jag inget om.

Men du jämför äpplen med päron här. Du snackar för 80+ år sen i en kommunistisk skitstat invaderad med bolsjevikare med USAs brott i modern tid.

I en tid då vi ska älska varandra, visa förståelse och acceptera olikheter etc.

USA bröt mot FN:s stadgar och begick krigsbrott och gick emot det man ska verka för och bevisade därmed att man styr och gör vad man vill.

Samtidigt pissade de på allt det DU förespråkar själv.

Summa kardemumma är att ett avtal slöts om ICKE-NATO expansion i öst.

Det bröts, som med allt med USA.

Det försökte medlas med USA, de lyssnade inte.

Man expanderade enormt i öst. Nästan uteslutande i öst i snabb takt.

Putin gick tom så långt att han använde amerikansk media för att få igång diskussioner och belysa ämnet mer brett - tyvärr var ingen intresserad.

Ryssland har aldrig lovat att inte invadera Ukraina - de skulle agera om de inte överlämnade. Skillnad.

Samtidigt, som jag nämnt tiotalet gånger för döva öron - det är ingen invasion.

Eller ja, det har inte varit, ännu. Det kan ske, absolut.

Men hittills har det varit ryska förband som gått in i liten skala precis som Putin sa. Han sa exakt vad uppgiften i Ukraina var.

Hade det handlat om invasion hade situationen sett tusentals gånger värre ut och Ukraina hade varit besegrat.

Man kan kalla det invasion i väst. Man kan påstå att Ukraina står pall.

Ryssland har dock inte skickat invaderingsstyrkor överhuvudtaget.

Nu kanske man gör det snart när hela Europa skickar vapen och Sverige och Finland närmar sig NATO - Finland ska diskutera det nu.

Eskalering. Märkligt det där hur USA alltid försvinner när man har möjligheten att lösa en konflikt man själva är roten av.
Tydligen är inte de ryska förbanden lika övertygade.

https://twitter.com/TheDeadDistrict/...C52fjfqcspAAAA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Är konvojen framme i Kiev nu?

Oklart, Nasa fire map (som baseras på observationssatelliter) indikerar att det brinner ordentligt efter en motorväg några mil utanför Kiev. Så det är möjligt att den Ryska konvojen inte kommer så mycket längre än så.
Under eftermiddagen gick även Ukraina ut med att det slagit ut 200 fordon i en Konvoj i närheten av Kiev.
Dock oklart om det rör sig om samma konvoj som rapporterats om under kvällen.

https://twitter.com/ljhillerstrom/st...857241088?s=21
Citera
Avstängd
Väst med USA i spetsen gjorde en kupp och fick landet västorienterat med en judisk president, nu invaderade Ryssland landet och försöker göra det "ryskt" igen.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nej, det är en fullständigt vantolkning av vad jag säger. Jag säger att NATIONEN Ryssland är ansvariga för vad de gör som nation. Nationen Ryssland har invaderat Ukraina och klusterbombar barn. Nationen Ryssland är ansvarigt. Punkt.

Nej, du sade det ryska folket. Nationen är lika med regimen och folket är inte en del i regimen. Om de har röstat på Putin så ansvarar de lika lite för hans handlingar som en svensk ansvarar för de löftesbrott som politiker de röstat på gör.
Citera
2022-02-28, 23:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Är det lättare att kriga i dagsljus eller i mörkret?

Det beror på om du har mörkersikte eller ej.
Citera
2022-02-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Kan du länka nån källa?

https://twitter.com/verkhovna_rada/s...95748530016257
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto