2022-02-28, 23:23
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Jag lägger mig i och påstår att många ” vanliga” ryssar också har skuld.
De har sett åt ett annat håll och haft överseende med putler när de fått det lite bättre.
Ja, de är del av den ryska nationen och som medborgare har de ansvar. Det är därför de kommer vara med och betala under decennier framöver för återuppbyggnaden av Ukraina och skadestånd till anhöriga till alla de liv de släckt.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Ukrainas Högsta Råd har redan bekräftat.
Vad som är inofficiellt än är att ersättningen kommer bestå av F-16 stridsflygplan. Igår ryktades det om 24 st JAS Gripen som ersättning. Inget officiellt där..

Kan du länka nån källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Nu kommer dvärgen få spel.

Det är inte alls bekräftat, varken Slovakien eller Bulgarien kommer skicka några plan, de tyckte de va helt absurt påstående.

https://www.novinite.com/articles/21...+are+Absurd%21

https://domov.sme.sk/c/22850575/ukra...-stihacky.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Som Sverige förr cykelskytte kompani
I min ungdom, dvs strax efter 30-åriga kriget, besteg jag en Lätt Terränggående AttackCykel med full stridspackning, hjälm och automatkarbin, cyklade 50 km längs en älv nedströms, för att sedan cykla 50 km tillbaka uppför i motvind. Och en gång i kvarten fick man stanna och pumpa eftersom halva plutonen, inklusive en själv, hade pyspunka.
Citera
2022-02-28, 23:24
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Ja och jag har hört andra säga att det kan vara internationella studenter som jag sett. Sedan säger andra man nog kommer se till att någon sorts registrering sker så att de 3 åren man får stanna också följs upp. Sverige är inga duvungar vad gäller flyktinghantering längre.

Männen kan även ha lämnat tidigt, vad jag minns så tog det någon dag efter kriget inleddes innan de satte den policyn.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
BNP per person i Estland är 20 000:-. BNP per person i Sverige är 51 700:-. BNP i Ryssland är (var) 11 000:-. Vitryssland 6 000:-.

Hur kommer det sig att en Estländare i snitt är dubbelt så rik som en Ryss, när Ryssland sitter på enorma mängder olja, naturtillgångar, topp universitet och forskning osv osv osv?

Är det NATOs fel? Putin uppskattas vara världens rikaste man. Hans polare som är violinist är god för 3,5 miljarder. 3,5 miljarder.

Många försvarar Putte, men är inte så säker på att han gjort ett så bra jobb på något annat område än att sprida propaganda.

När ryssarna tvingas betala sitt krigsskadestånd till Ukraina 🇺🇦 så kommer BNP/capita i Ryssland vara i nivå med ett hiv-drabbat afrikanskt land.
Citera
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Var är hotet?

Jag säger att är du nazist kan du vara öppet med det. Jag är för allas likas värde och kommer inte hota någon. Jag vill resonera via debatt och vettiga argumentationer.

Ryssland räddar människoliv, jag har visat massor med kklipp på alla övergrepp ukrainarna har gjort men ni vägrar se sanningen i vitögat.

Är det inte du som ljuger om att du är anställd av Olof Gustafsson i Escobar Inc? Alla vet att det är en lögn eftersom att du är en serb. Ingen vid sina sinnens fulla bruk skulle anställa en serb eftersom att de är Europas skitfolk nr2 efter ryssarna. Ättlingar till mongolernas våldtagna kvinnor.
Citera
2022-02-28, 23:25
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Hans
Ok, USA har brutit mot avtal. Vilken tur att de utlovade demokratiska valen i Östeuropa som Stalin utlovade hölls. Ryssland har ju också lovat att inte angripa Ukraina då Ukraina överlämnade sina kärnvapen, skönt att de höll sitt löfte. Putin lovade också att hans trupper endast var på övning och absolut inte skulle invadera.

Om Ryssland inte invaderat Ukraina hade det inte blivit något krig, oavsett vilka lögner som sprids.

Det jag presenterar är historia och dokumenterat fakta.

Det är inte så välvävt att förminska USAs obegripligt enorma brott mot avtal och krigsbrott för att sedan förstora Stalins.

Stalin var förmodligen den vidrigaste ledaren som vandrat på jorden, det säger jag inget om.

Men du jämför äpplen med päron här. Du snackar för 80+ år sen i en kommunistisk skitstat invaderad med bolsjevikare med USAs brott i modern tid.

I en tid då vi ska älska varandra, visa förståelse och acceptera olikheter etc.

USA bröt mot FN:s stadgar och begick krigsbrott och gick emot det man ska verka för och bevisade därmed att man styr och gör vad man vill.

Samtidigt pissade de på allt det DU förespråkar själv.

Summa kardemumma är att ett avtal slöts om ICKE-NATO expansion i öst.

Det bröts, som med allt med USA.

Det försökte medlas med USA, de lyssnade inte.

Man expanderade enormt i öst. Nästan uteslutande i öst i snabb takt.

Putin gick tom så långt att han använde amerikansk media för att få igång diskussioner och belysa ämnet mer brett - tyvärr var ingen intresserad.

Ryssland har aldrig lovat att inte invadera Ukraina - de skulle agera om de inte överlämnade. Skillnad.

Samtidigt, som jag nämnt tiotalet gånger för döva öron - det är ingen invasion.

Eller ja, det har inte varit, ännu. Det kan ske, absolut.

Men hittills har det varit ryska förband som gått in i liten skala precis som Putin sa. Han sa exakt vad uppgiften i Ukraina var.

Hade det handlat om invasion hade situationen sett tusentals gånger värre ut och Ukraina hade varit besegrat.

Man kan kalla det invasion i väst. Man kan påstå att Ukraina står pall.

Ryssland har dock inte skickat invaderingsstyrkor överhuvudtaget.

Nu kanske man gör det snart när hela Europa skickar vapen och Sverige och Finland närmar sig NATO - Finland ska diskutera det nu.

Eskalering. Märkligt det där hur USA alltid försvinner när man har möjligheten att lösa en konflikt man själva är roten av.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Du är otroligt pinsamt och en oerhört störd människa. Kommer och säger att Ryssland räddar människor när de i själva verket mördar barn varje dag. Åk till Ryssland om du älskar dem så mycket.

Du behöver inte bry dig om den där. Han trollar i varje tråd som blir uppmärksammad.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Helt rätt. Det är väl därför vi nu ser en tre mil lång konvoj rulla mot Kiev. Han skickar hela armén in i döden för att inte behöva erkänna sig besegrad.

Frågan är väl vad han gör när konvojen är en grushög?
Citera
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Eftergifterna för det som hände i Bosnien pågår ju fortfarande t.ex.

Såvida inte folket i Ryssland får Kreml på fall och högre militärer omhändertas så kommer nog många undan dessvärre.

Det intressanta blir väl och se om råttorna börjar hoppa av skeppet och anger varandra när dom inser att slaget är förlorat. Det är väl där nånstans vi måste hamna.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Så alla ryssar är onda och stödjer mord på barn? Berätta mer om denna folkgrupp du tycker vi ska jaga iväg.

Alla som stödjer Ryssland i det här har ingenting i Sverige att göra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in