2022-02-28, 23:21
Medlem
BNP per person i Estland är 20 000:-. BNP per person i Sverige är 51 700:-. BNP i Ryssland är (var) 11 000:-. Vitryssland 6 000:-.

Hur kommer det sig att en Estländare i snitt är dubbelt så rik som en Ryss, när Ryssland sitter på enorma mängder olja, naturtillgångar, topp universitet och forskning osv osv osv?

Är det NATOs fel? Putin uppskattas vara världens rikaste man. Hans polare som är violinist är god för 3,5 miljarder. 3,5 miljarder.

Många försvarar Putte, men är inte så säker på att han gjort ett så bra jobb på något annat område än att sprida propaganda.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Så du ogillar Putin? Fick jag det rätt åtminstone? Min följdfråga kvarstår vad i hela världen det förändrar i sak när det ju är Putin och inte du som styr den ryska kärnvapenmakten. Vi tjänar nog på att hålla oss i verkligheten. I fantasin kan du få min röst.
Jag skiter väl i den ryska kärnvapenmakten. Det finns inget i hela världen som jag kan göra åt den.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Invånare i Ukraina är förbannade på regeringen för att de delar ut vapen till kriminella och gängmedlemmar.

Mycket skottlossning kommer ifrån just dessa vapen. Våldtäkter, rån och anarki.

Hur ska det här lösas? Var det ett smart drag?

Rent trams, kommer du med dylika påståenden får du allt ta backa upp dom med källa med.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
idiotiskt! då blir han martyr

Ingen har väl anklagat Putain för att vara smart?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Inte omöjligt. Sedan får Europa knappt hundra år i fred.

Lika grisigt för det.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Med piloter och servicefolk eller utan?

Piloter vore att direkt deltaga i strid, och det är jag övertygad om att Polen inte gör.

Flygplansmodellerna ifråga är för Ukrainska flygvapnet kända och sådana man själva använder, så dessa tillskott är egentligen bara att plugga in och lyfta med.
Gissar att Ukraina har fler piloter än plan i dagsläget.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Största hotet är att Ryssland omringar de viktiga städerna - Kiev, Charkiv, Mariupol. Sen sätter de upp artillleripjäserna och kan i lugn och ro bomba medan befolkningen i staden svälter och fryser.
Det ser ut att vara strategin just nu.

Fler än man tror kommer ge upp också. Ukraina har arresterats guvernörer som förhandlat med ryssarna.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Ni har inte ens flashback på er sida. Lika verklighetsfrånvända som AfS var inför valet
Vilka menar du med "ni"?
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Inte 2/3 av armen. 2/3 av det man samlat runt ukrania är nu inne i landet.
Ja, man kan inte ha sådana stora delar av armen i krig. Det kostar multum. Pengar Ryssland inte har.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Det är ingen större skillnad på storlek heller. Ukraina är något större men på en karta syns det knappt.

Hehe. Nåja, jag tror många är riktigt schyssta men om man säger att man har en nära kompis som är bög blir det nog lite stelt
Citera
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
BEKRÄFTAT

Polen skickar 28 st MIG-29 som stöd för ukrainska flygvapnet. Även länder som Bulgarien och Slovakien skickar MIG-29 och SU-25

Totalt 70 stridsflygplan

Polen får F-16 som ersättning

https://twitter.com/rzeczpospolita/s...16581902278668

Använd Google Översätt

Frågan är vad man ska göra när man behöver reservdelar till planen? Ryssarna lär ju inte ställa upp.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ryssar som läser detta tror att invasionen handlar om att skydda ryssar.
Så säger statskontrollerad media i Ryssland.

Tänk på det nästa gång du lyssnar på statskontrollerad media i Sverige.
Det är därför man ska ta del av media från alla håll. I det här fallet är det enkelt, eftersom all världens media (förutom den ryska) rapporterar exakt samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in