Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Vi behöver inte gå med i NATO. Ukraina är inte med i Nato men får hjälp som om de våre ett Natoland
Öh, nä.

Hade de varit ett NATO-land hade vartenda ryskt fordon varit utbombat.
Citera
2022-02-28, 20:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pabloescobar08
Kan någon bättre kunnig hjälpa mig förstå,

1. Ukraina har stora framgångar med sina drönare. De ska ha 12 st. Varför anfaller inte dessa 12 drönare de långa konvojer konstant 24/7? Ett anfall, varje drönare har 2 missiler, 24 utslagna fordon per anfall? Lång innan de hunnit fram?

2. Dessa konvojer rör sig inåt land, förr eller senare kommer de fram. Varför inte riva upp vägar? Minnera eller på annat sätt möta de med mindre anfall istället för att vänta in?

3. Man ser små grupper, Ryssar åka på vägarna och i förorter/städer borde vara lätt för en grupp ukrainska soldater att slå ut dessa genom fönster och dyl ur höga byggnader?

Ukraina gör ett bra motstånd just nu, men när Ryssen omringat de är det kört. Känns som att de borde möta anfallet med attacker.

Tack på förhand
20 st köpte man in och Ryssland påstods sig för ett par dagar sedan ha förstört 7 st.
Inte omöjligt att Turkiet sålt fler via Natoländer, tanken är annars att Ukraina skall bygga egna.
Citera
2022-02-28, 20:53
Medlem
S.Kandals avatar
Denna är ju intressant, beklagar om det redan varit på tapeten. Svårt att läsa allt..

Ryska soldater som lägger ner sina vapen kommer att få full amnesti och fem miljoner rubel, motsvarande 445 000 kronor.

Det skriver Ukrainas försvarsminister Oleksii Reznikov på Twitter i kväll.
Citera
Medlem
Sänder man in en nästan tre mil (!!!) lång konvoj in i ett land som inte har gjort något, och mot ett oskyldigt folk, mitt i fredsförhandlingar… då är man fan inte intresserad av fred. Jävla dårskap.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekPannaUtanSladd
Kan du utveckla varför risken är 0? Du får ursäkta mig men jag är inte så bra på sånt här med politik och sånt.

De har inte resurser att starta ett krig på en helt annan front, och de skulle behöva väldigt lång planering för att göra det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man vill ju bibehålla överraskningsmomentet och initiativet så länge som möjligt, det får man inte om man skickar in lallarna först.

Och nu är det borta, och vapnen trillar in, och fi är beredda och hunnit mobilisera.

Tror inte jag kan komma på en enda invasion i historien där man först skickar in sina dåliga soldater och materiel för att sen skicka in det bästa lite senare...

Möjligtvis när ryssarna gick in i Finland 39, så det kanske ligger nått i det ändå?

Nä, självklart inte, de är inte bättre än så här helt enkelt.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Om Ukraina införlivas i Ryssland så finns inte längre Ukraina som land. Tänkte du efter nu?

Då blir Ukraina en delrepublik i Ryska federationen.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
De kallas inte Ukrainer utan Ukrainare.
Om de ryska kackerlackorna skickar ett enda kärnvapen mot oss så slutar landet Ryssland att upphöra. Då är det slut.
Ok.
Men tycker Ukrainer låter bättre.
Jämför ryssar, rysser och rysare.

Tyvärr har Ryssland uppemot 9k kärnvapen som säkerligen har inprogrammerade koordinater för att förstöra samtliga hela Europa och USA med en knapptryckning.

Putan klarar sig nog då han trycker djupt ner under jorden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Vad är ett BUK-system?

Ett ryskt luftvärnsrobotsystem.
” The Buk is a medium-range surface-to-air missile systems designed to counter cruise missiles, smart bombs, fixed- and rotary-wing aircraft, and unmanned aerial vehicles.”
https://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system

Det var denna typ som ryssarna använde 2014 för att skjuta ned passagerar flygplanet från Malaysia airlines över Donetsk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Tror inte chansen är stor, är inte bara vi som gett vapen. Även Finland nu.

Tror vi har uppbackning av USA faktiskt ocu säkert fler länder. Ryssland är ju rätt så hatad nu

Ryssland är egentligen inte hatat tror jag, det är Putin som ensam är ansvarig för detta krig. Förhoppningen står till att de runt honom snart inser detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Då får det väl vara så. Vi kan inte acceptera dagliga hotelser mot vår nation oavsett. Det är dags att svara.

Rysstrollen vill att vi ska krypa för Putin.

Jag håller med dig, det finns ingen utom Putin och Kim Jong-un som någonsin hotar med kärnvapen.

Det får bli som det blir, det är Putin som startar kriget och får ta det fulla ansvaret. Ingen vill ha med det korrupta Ryssland att göra, ingen europé ska behöva leva under dessa tattares sula.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Telegram kanal med bilder o videos på ryska fångar o döda....

https://t.me/rf200_now

Väldigt off topic, och väldigt konstig reaktion jag fick, men den unga döda mannen som ligger nedsjunken i lastbilen var verkligen ett snyggt lik ... Tio gånger snyggare än mig, trots att jag är hjälp på traven av ett fungerande blodomlopp och allt. Ca 50 bilder/inlägg upp från senaste. Sånt jävla waste.
Senast redigerad av Sqrbanken 2022-02-28 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in