Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
https://youtube.com/watch?v=gZsHn93qT-A&feature=share
Alla vet ju varför det här hände och vad som pågår varje minut i Ukraina.
Kan någon bemöta det han säger sakligt?
Slipper helst personangrepp, "Putler" och att "han är galen".
Vill diskutera substansen i det han säger. Eftersom alla på Flashback vet precis allt så kan någon posta eller komma med bevis på att det han säger inte stämmer?
Man tar ju Zelenskyj på orden rakt av och det gör man okritiskt för man brinner av hat för den andra sidan - definitionen av en idiot.
Det Putin säger bekräftar iallafall det jag sagt hela tiden - man försöker inte invadera Ukraina, man har skickat in styrkor mot Donbass / Donetsk och mött motstånd från pack på vägen.
Det här är inget "krig".
Jag märker att du är uppriktig och missförstå mig inte, men ärligt, varför tror du ingen ens funderar på om det Putin säger är sant?
Han har under nästan en månads tid mer eller mindre dagligen suttit och sagt att Ryssland inte kommer gå in i Ukraina, att det är USAs påhitt för att uppvigla hat mot Ryssland, att de ryska trupperna bara är på övning, att de ryska trupperna har börjat åka hem från Vitryssland. Osv osv osv.
Detta efter att vid otaliga gånger under decennier kommit med den ena absurda lögnen efter den andra.
Det jag säger ovan går väl inte ens att argumentera emot? Dvs. att Putin blåljuger gång efter gång efter gång (rätta mig om jag har fel)? Då är det väl inte konstigt att ingen ens funderar på om något han säger är sant. Eller hur?