Citat:
Ursprungligen postat av
GROKNAK.Ankbonden
Tänker också så....känns jävligt efterblivet.
Kan inget om militär taktik, har inte ens gjort lumpen. Men det där verkar fullkomligt dåraktigt! LIte artillerield mot det hållet och "poff..."
27 maddafacking km konvoj.....hur tänker de? Eller är det bara min obildning som spelar mig ett spratt här? Är det genialiskt och taktiskt brilljant?
Ukrainas regering uppger att mer än 200 ryska fordon förstördes vid 14-tiden på motorvägen Irpin – Zhytomyr utanför Kiev.
Rent generellt så verkar det som att Ukraina har hunnit få och bygga upp ett defensivt försvar som tar ut ryska transportfordon effektivt. Kanske Sverige som är inblandat här eftersom ryska presidenten för några dagar sedan tackade Sverige för sin del utav förberedelserna till kriget?
Men om uppgifterna stämmer så är det inte precis raka vägen för ryssarna trots sina långa konvojer och allt vad det innebär i resurser att utföra ett anfall.
Såvitt jag kan se av rapporteringen så har inte heller några större strider kommit till utanför Kiev utan fortfarande är striderna långt utanför kiev på motorlederna som leder dit.