Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Gränsen går ju nånstans såklart. Den 30-åriga föredetta sovjetstaten Ukraina med 50 procent rysktalande invånare ligger bortanför min gräns.

Men inte din gräns, förstår jag. Borde vi hota med atomkrig kanske? Vad säger dina principer? Skulle vi gjort det med Georgien och Tjetjenien också? Det är lätt att vara "god" när det inget kostar.

Man kan väl iaf få påtala att Ryssland skickar sina unga och otränade soldater till slakt i Putins namn?

Men även att en stor del av offren för Putins huvudlösa offensiv är just rysktalande civila kvinnor och barn som råkar bo i Ukraina.

Nu vet ju alla vilket totalt jävla skräpfolk ryssar är och enligt rysstrollen upprepar att 80% av ryssarna stödjer Putin. Borde vi alla då inte få glädjas när unga ryska soldater lemlästas och deras släktingar i Ryssland går mot en total fattigdom och akut hungersnöd?

Ingen behöver atombomba Ryssland, folket kommer snart gladeligen äta upp sin granne, kusin eller dotter. Allt för att Putin och hans oligarker ska kunna leva ännu en dag.
Citera
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast det är ju det de har konstigt nog, jag trodde som du att de slogs ut direkt men både attack och jaktflyg är uppe på uppdrag till och med ukrainska Hind 24 har genomfört attackuppdrag.

Jo, visst har dom några få kvar undangömda så klart. Men de flesta är sönderbombade. Ryssland har luftherraväldet.

Jag blir lite förbryllad över att ryssarnas luftvärn inte ser drönarna.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Ja det är ju jävligt svårt o veta var de där raketerna hamnar.

Jag gissar på att dom lägger matta för att förstöra minfälten, som har hindrat framryckning.
Detta är inget precisionsvapen, dessa kommer tveklöst att också träffa civila byggnader...
Citera
2022-02-28, 19:38
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nej verkligen inte. De har en president som hotar världen med kärnvapen. Det är orimligt, oacceptabelt och oförlåtligt. Det är en fullständigt rubbad person som gör så. Det är en gräns man inte går över. En sån person ska bara bort och jag hoppas verkligen att ryssarna klarar av att avsätta karln. Ett civiliserat land beter sig inte på detta sätt och alla ryssar borde skämmas i detta nu.
Ja, han är vår tids hitler. 😡
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Stämmer nog rätt bra om man talar med den delen av befolkningen som enbart har tillgång till inhemsk media.
Pratade med ett par kollegor som har sina föräldrar kvar i Ryssland, de var ganska upprörda hur effektivt Putin lyckats stänga alla objektiva informationskanaler.

Det som är intressant är de folkyttringr vi sett Ryssland trots en extrem propaganda och hot mot befolkningen.
Ännu mer intressant är att de finns svenskar som går på den propagandan eller att Ryssland vill sprida sin propaganda i detta forum.

Det obegripliga är att Ryska armen låtit internet o telefonlinjer/nät vara öppna för Ukrainarna att kabla ut kriget till hela världen.

I närapå varje ukrainare finns en mobiltelefon som kan dokumentera allt.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Det fanns ingen logik att bemöta, du skrev att Mexikoexemplet var exakt samma sak för att i nästa sats säga att jämförelsen skulle göras med Kubakrisen istället.

Ledsen att jag sårade dina känslor....är jag inte

Vad skiljer det som händer i Ukraine nu mot det som hände på Cuba på 60-talet?
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeptus
Usa vill ju komma åt Snowden, så varför skulle Ryssland utlämna honom pga rådande situation?

För att komma in i Swift igen
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
https://t.me/boris_rozhin/25239

Ukrainska barn slår ihop sig med barn från Donbass för att protestera mot att Ukraina öppet väljer att riskera barns liv framför en fred där Ukrainas regering får förhöras i en humanitär tribunal för sina krigsbrott.

Stödet för den ryska insatsen bara ökar, barn förtjänar fred och en trygg miljö, inte leva med konstant våld och artilleriregn. Ni vet inte hur många barn som har fått sin barndom förstörd i Donbass pga av att ukraina har skickat in nassar, bombat dagisar och gjort krigsbrott istället för att arbeta för fred.

Stödet för den ryska insatsen, ökar hos... Putin. Resten av världen vet att Putin har anfallit Ukraina och stöder Ukraina.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Tror utan att veta är därför Putin går så varsamt fram.
Titta på klusterbomberna som ryss-kackerlackorna fäller i bostadsområden. Titta på bilderna på döda barn. Visst - vi vet allihopa att det är fredsbomber. Men innebär det att ju mer barn som dödas, desto fredligare är det?
Citera
2022-02-28, 19:39
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
https://www.youtube.com/watch?v=6ORq_pedMNA

Här är alla dödade ukrainare på snake island. Ryssarna måste ha en jävla teknik för att återuppliva folk, samt att multiplicera dem också!

Det var väl bara en uppdiktad historia från Ukrainsk sida från första början? Lät väl hjältemodigt att de sa go fuck yourself och sedan dog.
Den där historien debunkades ju rätt tidigt att det aldrig dödades några soldater.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Ryssen deserterar?

Kan det vara så?

https://www.youtube.com/watch?v=g5QyupqiMfw&t=49s&ab_channel=ExistsUpdate
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Ja det är oerhört tragiskt. Men det måste få ett slut och det är Zelenskyj som måste backa. Det blir blodbad annars, han eldar på de civila.

Hur ska Zelensky kunna offra hela sitt folks framtid när han har rätten på sin sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in