Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 19:33
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Du bemöter alltså min logik med att klaga på hur jag väljer att stava?

Det säger allt om din låga mobbarnivå.

Det fanns ingen logik att bemöta, du skrev att Mexikoexemplet var exakt samma sak för att i nästa sats säga att jämförelsen skulle göras med Kubakrisen istället.

Ledsen att jag sårade dina känslor....är jag inte
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
I filmen från igår efter en väg så var det rätt mycket soldater runt, några sprang och lade sig i eldställning efter angreppet, de trodde nog att de blev beskjutna från sidan.

Har du url, smått omöjligt att hitta av alla som postades går!
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Varför prioriteras Rysslands luftvärnssystem? Ukraina har inga flygplan eller helikoptrar kvar ändå. Det är väl smartare att fokusera på ryssens tanks? Och varför kan inte luftvärnssystemen detektera drönarna och skjuta ner dem? Har inte Ryssland något motmedel mot drönare?
Fast det är ju det de har konstigt nog, jag trodde som du att de slogs ut direkt men både attack och jaktflyg är uppe på uppdrag till och med ukrainska Hind 24 har genomfört attackuppdrag.
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Till det att vitryssland skär av kontakten med Polen. Man samlar styrkor i detta område.

Är inte helt säker på vad du försöker säga. Men Ukraina har 2500 km gräns mot västländerna. Ryssland et al kan aldrig skära av hela den kontakten. Det är helt enkelt omöjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
https://youtube.com/watch?v=gZsHn93qT-A&feature=share

Alla vet ju varför det här hände och vad som pågår varje minut i Ukraina.

Kan någon bemöta det han säger sakligt?

Slipper helst personangrepp, "Putler" och att "han är galen".

Vill diskutera substansen i det han säger. Eftersom alla på Flashback vet precis allt så kan någon posta eller komma med bevis på att det han säger inte stämmer?

Man tar ju Zelenskyj på orden rakt av och det gör man okritiskt för man brinner av hat för den andra sidan - definitionen av en idiot.

1. Att det skulle pågå ett folkmord på ryssar i Donbass eller att några sådana planer skulle ha funnits är inte korrekt. Det finns/fanns utländska observatörer på plats i Donbass och dessa hade uttalat sig om så vore fallet.

Januari - september 2021 registrerades totalt 84 civila dödsfall i Donbass enligt FN. Inget tyder på att dessa dödades som en del av ett systematiskt folkmord från urkainas sida.

2. Att det urkainska motståndet i huvudsak skulle utgöras av nazister och banderaanhängare är inte korrekt. De ukrainska rörelser som närmast associeras med nynazism och "banderism" är Svoboda och Högra sektorn - båda har ett försvinnande litet stöd bland ukrainare.

Det förekommer propaganda från bägge sidor givetvis.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Frågar du mig vad jag tycker? Vad spelar det för roll vad jag TYCKER? Inget och inte vad du TYCKER heller.
Jag skiter i vad du tycker. Jag vill förstå ditt påstående. Varför ska just de här godtyckliga gamla gränserna gälla helt plötsligt? Och vem bestämmer i så fall vilka gamla gränser som ska gälla?
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Nån ingen tänkt på hittills: Snowden
Det är för att han är en oviktig person inte värd att lägga tid på. Och han har heller ingenting att tillägga i den rådande situation.

Muppen Twittrar (såklart) fortfarande, så vill man verkligen vill lägga tid på det kan man utan problem leta upp honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det är både Zelenskyj som matar dessa stackare till Putin och Putin som klusterbombar hela bostadsområden som gör en Vinnytsjamassaker utav hela Ukraina just nu.

Allting kring detta är bara sjukt deprimerande och demoraliserande. Trotskij-väst och Stalin-öst gör Ukraina till en massgrav just nu.

"Vilken sida du än väljer så förlorar du, goy!"

Det är budskapet de vill förmedla med detta.

Ja det är oerhört tragiskt. Men det måste få ett slut och det är Zelenskyj som måste backa. Det blir blodbad annars, han eldar på de civila.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Gå in på Sweclockers och läs själv

PM`a en mod om saken..
Citera
2022-02-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muskelstal
Ja felet ligger helt klart på Ukrainarna som i inledningen vände och plockade ner vägskyltarna.
¨
Fan det glömde jag.
Det är desinformations kampanjen på FB som slog ut ryssen.
Fan inte illa då är det ju Amerikanernas fel indirekt. Putin är något på spåren här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fy fan vad rolig du är? Stenad? Haschteorier är så roliga

Vänta och se. Det kan till och med vara så att Ukraina förs in i Eu och Nato. Under deras förhandling idag skickade Ukrainas president in handlingar på detta.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Exakt! De har med all tydlighet visat att de är ett (om möjligt?) ännu knäppare Nordkorea, med exakt samma sorts ledarskap och inre politiska situation. Det finns inte någon som vill ha med en sådan opålitlig och oärlig aktör att göra (Kina fortsätter dock gärna att ta betalt av idioterna).

Och man låter framförallt inte impulsiva och känslostyrda småbarn leka med vapen.

Är det därför den Ukrainske presidenten delar ut vapen till outbildade civila?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in