Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 18:37
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Undrar hur många i Kreml som har fått stora ekonomiska motiv till att eliminera Putin nu? Om de vill se sina frysta pengar utomlands igen, njuta på lyxbåtarna i medelhavet samtidigt som barnen går på privatskolor i England.
Han förstår nog att det är illa ute med honom. Tippar att han inte har många dagar kvar i livet om han inte gömmer sig i den nybyggda bunkern under sitt palats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Får man tro uppsnappad kommunikation så verkar inte många förband veta att de alls skulle genomföra en invasion.
En rysk soldat hade ringt hem och hans föräldrar var helt ovetande om att han var i Ukraina. Vidare sade han att de sköt mot allt även civila mål men att han inte ville vara där och ville hem.

Ryska befolkningen verkar hållas i ovetskap om hur illa det går och vad de gör.
Moralen är antagligen inte allt för hög hos många förband.

Verkar som om moralen försämras för varje timme som går. Det verkar som om dom överger sina stridsvagnar där dom kan. Kommer dom i stora kolonner så kanske dom fortsätter men jag anser att Ryssland är förnedrat och jag tror att Rysslands egna befolkning ändå anar att något är fel. Mycket fel.

Nu vill jag ha så hårda sanktioner som möjligt även om jag själv förlorar en liten tusenlapp på mina fonder. Känslorna är viktigare än pengarna. Jag har aldrig varit så besviken på Ryssland och Putin tidigare,
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Har Sverige några pansarskott kvar i landet, när 5000 skickas iväg till Ukraina.Vi kanske får tillbaka dessa sen, eller mindre troligt.
Haha, man får inte tillbaka militärutrustning. Den är liksom förbrukad. Under WW2 så "lånade" USA massor av vapen och utrustning till UK i det så kallade "lend&lease" avtalet. Det var innan dom aktivt blandade sig i kriget.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Jahaa. Hur var det nu med Ryssland som skulle skona civila och inte begå krigsbrott?

https://twitter.com/NotWoofers/status/1498338694587203595

Klusterammo i användning, stackars personerna upp till höger i bild, alla tre såg ut att dö. Den sista försöker åla sig framåt.

De använt klusterbomber ett antal ggr redan. Man kan helt enkelt inte lita på Putin och hans fredsbevarande styrkor.
Citera
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1498266613002424325
Bra nyheter. Dock lite fult av Ukrainarna att påstå att dem blev dödade allihop.
Kan inte stämma.
Det är ju tidernas största hjältar ju, det har ju våran media tutat i oss.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Med "vår sort" menar jag även ryssar, vanligt strävsamt folk.
Håller med där också. ALLA är välkomna , som vill bidra och inte vill kliva upp kl 9 45 för att socialen öppnar kl 10 ....... Har man fysisk förmåga så bidrar man, har tyvärr personlig erfarenhet med en son som är rörelsehindrad , men han bidrar på sitt sätt genom att arbeta med stöd från AF, Stöd in och skatt ut. Dags att kasta ut alla snyltare!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Att ryssarna mer och mer börjar bomba städer och massmörda civila är helt förväntat, men det indikerar också att de börjar bli desperata och inte kan vinna militärt längre. Naturligtvis kan Putin lägga Ukraina i ruiner, men då är spelet förlorat för hans del. Frågan är vad ryska befolkningen kommer att tycka om att leva lika isolerat som befolkningen i Nordkorea..
Krigsskadeståndet som den ryska befolkningen ska betala till Ukraina kommer skicka dem tillbaka till 1800-talet.
Citera
2022-02-28, 18:38
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Jobbigt läge det här med sporten. Kan inte vara så kul att som vanlig idrottsman få all skit Putin ställer till med. Vanliga ryssar får utstå ett hat från hela världen många av dom inte ens förtjänar.
EU och NATO bör akta sig väldigt noga för att inte få en omvänd effekt med sina sanktioner. Rätt vad det är står folket bakom Putin istället.
Lägg av, ingen människa i sinnesfulla bruk kan ställa sig bakom en mördare som skjuter både GRAD missiler, klusterammunition m.m rakt in i bostadsområden och dödar civila.

Karln är hatad och kommer så förbli.

Vad som händer nu är att NATO har växt sig starkare, fått ett mer folkligt stöd och går segrande ur striden.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Har Sverige några pansarskott kvar i landet, när 5000 skickas iväg till Ukraina.Vi kanske får tillbaka dessa sen, eller mindre troligt.

De används inte längre av Svenska Försvaret
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ett billigt pris.

Samtidigt kommer nog den ryska militären att gnissla tänderna, rejält... För i praxis har man blödigt för något som man alleredan hade.

Blir "detta" freden, så är Putin försvagad.

Inte ett alternativ.

Då är vi tillbaks till onsdag förra veckan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Kort sagt; Ja.
Där sjönk han rejält i min aktning.

Se det mer som ett avtal, när Putin bryter det så har han förbrukat sitt förtroende.
Citera
2022-02-28, 18:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag undrar lite hur Rysslands import kommer få fortsätta?
Rysk lastbilstrafik fortsätter. Ryska företag handlar från europeiska tillverkare av både det ena och andra.

Jag vet inte men den blir svårare för det är svårare att betala när man inte kan använda västerländska och andra banker (Vet inte exakt hur det med Swift fungerar). Kan inte ryska företag betala så kan de inte handla. Sedan gick det rykten om att ryskregistrerade lastbilar har börjat vandaliseras i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in