Citat:
68% of Russians surveyed support Russia's military operation in Ukraine, says VTsIOM.
https://t.me/boris_rozhin/25196
Jag har frågat många i min omgivning varför Ryssland attackerade Ukraina.. Helt otroligt så har ingen någon aningen, många sa "det är ingen som vet" ett par sa för att Ukraina var en blomstrande framgångsrik demokrati och Ryssland ville krossa deras frihet.
Inget visste att Ukrainska nazister har bombat civil i donbas i 8 år och att i 8 år så har Ryssland, Tyskland och Frankrike krävt att Ukraina ske genomföra Minsk 2 avtalet och sluta fred med rebellerna.
Efter jag berätta detta så var det ingen som längre sympatisera med den Ukrainska regeringen. Inte för att de stödde den ryska invasionen såklart heller. Men illusionen av Ukraina som ett offer var borta. Tänk hur mycket av PK-diktaturen policies som är baserat 100% på att hålla sina befolkningar okunniga.
Det är otroligt imponerande hur effektiv PK-diktaturens media är på att hålla befolkningen okunniga. Informationsutrymmet i Ryssland är så mycket friare än i PK-regimerna. Bara VK Rysslands motsvarighet till facebook, finns det kommunister, nazister, islamister, Putin älskare, Putin hatare. Alla kan diskutera med varandra, i PK-diktatur media som facebook så tillåts inte ens USA president att uttala sig.(Trump alltså, inte den dementa diktator Biden som stal sin position via valfusk)