2022-02-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
...och folk här klagar på att Biden är senil

Ja det är svårt att se slutresultatet av putlers sluga plan. Ledare av ett fattigt folk som kommer hata honom och minnas honom som mannen som pajade Ryssland. Ihågkommen som en dåre tillsammans med Stalin hitler Pol pot till viss del Trump.
Svårt att tro att hans oligarker jublar dom heller.
Men det är klart man undrar.. Vad fan har putler och Trump planerat för framtiden?
Citera
2022-02-28, 17:25
Medlem
PA-Staffans avatar
Klart vi måste med i NATO! Först som NATO-nation kan vi uppleva det lugn som infinner sig just när man är en NATO-nation.

Allt blir som vanligt igen, äntligen!
Citera
2022-02-28, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Det har varit min tanke sen invasionen inleddes. Ju mer isolerade Ryssland blir från omvärlden desto mer galen blir han. Den ryska ekonomin kommer raseras, folket kommer så småningom inse vad han ställt till med, soldater som lurats ut på vad de tror är övning. Den bittra gubben vill ta med sig så många han kan i döden, speciellt NATO-länderna (och dess vänner).

Ja, det är chockerande nyheter om att vi har fått en ny galning i Europa, efter Hitler, med risk för nytt världskrig. Ännu värre har varit alla idioter som underskattat och beundrat Putin och Trump, och likt papegojor härmat deras retorik här i Sverige inför nästa val.

Mitt hopp är att någon i hans närhet sätter stopp för hans vansinne. Det kan ju finnas militärer i Ryssland med spärrar, som inser hur galen Putin är. Som du skriver kan inte Nato rädda någon om Putin avfyrar en atombomb. Det är det läskiga.
Citera
2022-02-28, 17:34
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
europa borde ta tjuren vid hornen och avlossa varenda kärnvapenmissil som finns här direkt över hela ryssland och sen göra om skiten till en jättelik parkeringsplats..ryssjävlar ska dö,en bra ryss är en död ryss

Ojdå, vi har Ukraina-troll på besök. Hur är läget i Kiev? Vad ska ni med en sån stor parkeringsplats?
Man får verkligen hoppas att de ansvariga visar mer vuxenvett än du så det kan bli stopp på vansinnet.
Citera
2022-02-28, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror inte hela jorden är i fara. Men om Putin får för sig att avfyra en atombomb, är det legitimt att undra var.

Vi har haft några situationer med piloter som med flit låtit passagerare hänga med i döden. Jag har hört från flera nyhetskanaler spekulationer om Putins mentala hälsa och negativ påverkan efter lång isolering. Putin verkar ha varit skräckslagen för både vaccin och smitta.

Jag tror inte heller att Nato och EU tror att hela jorden kommer bombas, men de tog hoten från Putin på allvar med de kraftigaste sanktioner de kunde. Antagligen för att chocka Putin lika mycket som vi alla blivit av hans hot. Hittills har ju atombomber varit tabu att ens nämna som ett vapen i något krig.

Jag har läst - ingen källa - att det finns en outtalad, teoretisk, gång, om det går så långt, att "strategiskt" använda kärnvapen någonstans där det orsakar massiv men inte helt irreparabel skada, förvänta sig liknande från fienden som svar och sedan införa stillestånd. I teorin.
Citera
2022-02-28, 17:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Ojdå, vi har Ukraina-troll på besök. Hur är läget i Kiev? Vad ska ni med en sån stor parkeringsplats?
Man får verkligen hoppas att de ansvariga visar mer vuxenvett än du så det kan bli stopp på vansinnet.

vi ska bygga väldigt många Lidl runt parkeringsplatsen så den måste vara gigantisk i sin storlek..fega svensk
Citera
2022-02-28, 17:39
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
vi ska bygga väldigt många Lidl runt parkeringsplatsen så den måste vara gigantisk i sin storlek..fega svensk

Tydligen finns det inte mycket hopp för världen.
Citera
2022-02-28, 17:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror inte hela jorden är i fara. Men om Putin får för sig att avfyra en atombomb, är det legitimt att undra var.

Vi har haft några situationer med piloter som med flit låtit passagerare hänga med i döden. Jag har hört från flera nyhetskanaler spekulationer om Putins mentala hälsa och negativ påverkan efter lång isolering. Putin verkar ha varit skräckslagen för både vaccin och smitta.

Jag tror inte heller att Nato och EU tror att hela jorden kommer bombas, men de tog hoten från Putin på allvar med de kraftigaste sanktioner de kunde. Antagligen för att chocka Putin lika mycket som vi alla blivit av hans hot. Hittills har ju atombomber varit tabu att ens nämna som ett vapen i något krig.

nu är du ute och cyklar kraftigt..säger bara Hiroshima och Nagasaki
Citera
2022-02-28, 17:42
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
Han har lovat att inte skada civilia. Han har lovat

Så nu kan vi släppa kärnvapen

”Han har lovat” du är bra dum du.
Citera
2022-02-28, 17:45
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
”Han har lovat” du är bra dum du.

Ironi
Citera
2022-02-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag har läst - ingen källa - att det finns en outtalad, teoretisk, gång, om det går så långt, att "strategiskt" använda kärnvapen någonstans där det orsakar massiv men inte helt irreparabel skada, förvänta sig liknande från fienden som svar och sedan införa stillestånd. I teorin.
Dessa tankar är inte bra för oss. Att ens mentalt vara förberedd ändrar hela vår tillvaro. Nu har Nato blivit ett existentiellt beslut, och vi vet inte ännu hur allvarliga dessa hot mot oss är, i det fall vi går med i Nato mot Putins vilja
Citera
2022-02-28, 17:49
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Ironi
Ok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto