2022-02-28, 16:48
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har funderat mycket i dag på kärnvapenhotet, som gör det omöjligt att förutsäga framtiden. Det är inga normala spelregler längre, när man undrar vad Putin är kapabel till, eller om det är tomma hot.

Det finns ju folk som begår självmord och tar med sig andra människor in i döden.

Det har varit min tanke sen invasionen inleddes. Ju mer isolerade Ryssland blir från omvärlden desto mer galen blir han. Den ryska ekonomin kommer raseras, folket kommer så småningom inse vad han ställt till med, soldater som lurats ut på vad de tror är övning. Den bittra gubben vill ta med sig så många han kan i döden, speciellt NATO-länderna (och dess vänner).
Citera
2022-02-28, 16:49
Medlem
Naofumis avatar
En ovanligt neutral analys av konflikten.

Citat:
Belarus Sending Troops into Ukraine, Germany Doubles Defense Spending - Russian Invasion Day 5
https://www.youtube.com/watch?v=egrIE_uHs4M
Citera
2022-02-28, 16:51
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
Ja, som man känner sig själv känner man andra. Du och jag kan bli vänner om du är ensam. ☺️

Putin hälsar att ingen bryr sig om vad svensken tycker. Skicka 200 homos till Gotland så ni kan känna er säkra när vi kommer. Ha en underbar dag😃

Ja. Putler har ju haft många rätt i sina bedömningar på senare tid

Tycker du verkligen att det är lyckat att visa upp en svag rysk arme, stärka Europas enighet till rekordnivåer, få Sverige och Finland att seriöst överväga om Nato medlemskap samt att äventyra de egna medborgarnas ekonomi och välfärd
Citera
2022-02-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ryssland är inte stort mer än i truten samt vodkakonsumtion.
Bara en sån sak som att man skramlar med kärnvapen visar att man är litet. Välstånd och frihet är vad som gör ett land stort, men det begriper inte du för du har inget av det.

Kärnvapen är väl inte billigt att ta fram?
Citera
2022-02-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Kärnvapen är väl inte billigt att ta fram?

Kanske inte men det köper inte lycka och välstånd.
Citera
2022-02-28, 17:03
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jag Guillou:

"Vladimir Vladimirovitj Putin tveklöst framstår som de svenska Natoanhängarnas bäste vän. De slår nu klackarna i taket och jublar i kollektiva upprop. Putins ”förbud” mot svensk-finsk Natoanslutning riskerar alltså att tvinga in oss under amerikanskt befäl. I värsta fall snart Donald Trumps befäl."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/y4pWVr/forstaeligt-om-journalister-undviker-vissa-amnen

För Guillou är inte ett kärnvapenkrig det värsta, inte ens Putin det värsta. Nej det värsta vore om Trumpen får bestämma över några svenska soldater 😂
Citera
2022-02-28, 17:03
Medlem
A32s avatar
Ännu en gång har USA iscensatt ett krig på annan plats än USA/kontinent.
Vad har hänt med NATOS utbredning och var sedan ”murens fall” 1989? Se bara vad vi de senaste 8 åren hetsat med att Sverige ”bör” gå med i NATO, som inte är en gratisaffär? Sverige har alltid hävdat att hotet kommer öster i från, se bara till de årliga Totalförsvarskonferenserna i Sälen, då är Ryssland alltid på G att ta Gotland. Så Jag förstår inte vår statsminister som säger att Ryssland anfallit helt oprovocerat? Tjafset kring områdena Krim m.fl underlättades inte för parterna enär NATO och EU kommer med stora inviter till Ukraina!
USA vinner mycket på detta slagfält där Dollarn kommer att stabiliseras jämte mot bl.a EURON (Evron) för att inte tala om gas-/oljemarknaden?

Ryssarna bidrog bl.a annat med att upplösa Sovjetunionen och Warsavapakten, EG bildar EU och proklamerar för NATO medlemsskap för medlemsländerna. Major Björklund var helt besatt av dessa kombinerade frågor! Så vart ligger det provokationerna?

Nämnas bör att Ryssland och Krim avtalade vid detta tillfälle, och senare, om en gemensam Svartahavsflotta förlagd till Krim
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Det finns en hel del potentiella storvinster i allt detta. Omedelbara åtgärder för att frigöra sig från rysk energi inom några år som är en enorm marknad och enormt mäktigt vapen för ryssland, en återgång till betydligt mer samlad enhet i västallianser, öststaterna tvingas en gång för alla att välja: västvärlden eller ryssland, ryssland kommer vara nästan dödligt sårat osv osv
Citera
2022-02-28, 17:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Säkerhetspolitiskt självmord att gå med NATO, USA utnyttjar bara medlemmarna som tvingar de köpa amerikanska vapen och man måste utkämpa USA's proxy krig. De USA's förlängda arm.

europa borde ta tjuren vid hornen och avlossa varenda kärnvapenmissil som finns här direkt över hela ryssland och sen göra om skiten till en jättelik parkeringsplats..ryssjävlar ska dö,en bra ryss är en död ryss
Citera
2022-02-28, 17:05
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jag Guillou:

"Vladimir Vladimirovitj Putin tveklöst framstår som de svenska Natoanhängarnas bäste vän. De slår nu klackarna i taket och jublar i kollektiva upprop. Putins ”förbud” mot svensk-finsk Natoanslutning riskerar alltså att tvinga in oss under amerikanskt befäl. I värsta fall snart Donald Trumps befäl."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/y4pWVr/forstaeligt-om-journalister-undviker-vissa-amnen

Hahaha han är ju senil dement den där lilla stalinist vurmaren....lider av samma komplex som Putin, halvdvärg med ett gigantiskt ego.
Ser framför mig hur dem båda rider barbröstade på varsin åsna in i solnedgången pratandes om vilka ypperliga människor dem har varit för världen🙄
Citera
2022-02-28, 17:05
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Ja. Putler har ju haft många rätt i sina bedömningar på senare tid

Tycker du verkligen att det är lyckat att visa upp en svag rysk arme, stärka Europas enighet till rekordnivåer, få Sverige och Finland att seriöst överväga om Nato medlemskap samt att äventyra de egna medborgarnas ekonomi och välfärd

...och folk här klagar på att Biden är senil
Citera
2022-02-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
haha jävla extremt att ta med hela jordens befolkning för att man själv vill dö
Jag tror inte hela jorden är i fara. Men om Putin får för sig att avfyra en atombomb, är det legitimt att undra var.

Vi har haft några situationer med piloter som med flit låtit passagerare hänga med i döden. Jag har hört från flera nyhetskanaler spekulationer om Putins mentala hälsa och negativ påverkan efter lång isolering. Putin verkar ha varit skräckslagen för både vaccin och smitta.

Jag tror inte heller att Nato och EU tror att hela jorden kommer bombas, men de tog hoten från Putin på allvar med de kraftigaste sanktioner de kunde. Antagligen för att chocka Putin lika mycket som vi alla blivit av hans hot. Hittills har ju atombomber varit tabu att ens nämna som ett vapen i något krig.
Citera
2022-02-28, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror inte hela jorden är i fara. Men om Putin får för sig att avfyra en atombomb, är det legitimt att undra var.

Vi har haft några situationer med piloter som med flit låtit passagerare hänga med i döden. Jag har hört från flera nyhetskanaler spekulationer om Putins mentala hälsa och negativ påverkan efter lång isolering. Putin verkar ha varit skräckslagen för både vaccin och smitta.

Jag tror inte heller att Nato och EU tror att hela jorden kommer bombas, men de tog hoten från Putin på allvar med de kraftigaste sanktioner de kunde. Antagligen för att chocka Putin lika mycket som vi alla blivit av hans hot. Hittills har ju atombomber varit tabu att ens nämna som ett vapen i något krig.

Han har lovat att inte skada civilia. Han har lovat

Så nu kan vi släppa kärnvapen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in