Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 17:13
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Putin måste blivit helt galen.

Det finns liksom inte en chans att hans soldater klarar av att invadera Ukraina, de är helt enkelt för få. Vidare så är ju ryssarna omotiverade medan ukrainarna kommer slåss till sista blodsdroppen. Därtill alla frivilliga som kommer komma.

Ryssarna har inte en chans som jag ser det.
Chans har de..men till ett allt för högt pris...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Källa?
Ria: https://ria.ru/20220228/volvo-1775638050.html
Citera
Medlem
PrBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det finns mycket fake och sedan finns det nazistiska grupper i östra Ukraina som medvetet skjuter på civila mål för att sedan anklaga Ryssland. Detta är en del i propagandakriget.

Ryssland har förstås inget intresse att träffa civila mål. Dock kan det slå ut strategiska mål som används för civilt bruk om det har en militär fördel, men att slå ut civilbefolkningen är ju bara dysfunktionellt, så därför gör inte Ryssland det. Hade Ryssland velat slå mot civilbefolkningen hade det varit enkelt. Det är ju bara att göra som amerikanerna respektive britterna gjorde i Japan och i Dresden under ww2.

Det är alltså detta du anser är fejk, och inte är orsakat av ryssar? ⬇️

Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Döda civila i Kharkov, mördade av Putlers fredsbevarande fredsstyrkor:
https://twitter.com/nexta_tv/status/1498299957912166406

(Starka bilder – döda civila på bild)
Citera
2022-02-28, 17:14
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofRen
Haha, antingen så har du inga vänner i Ryssland eller så blåljuger du. Det är fullpanik i Moskva idag.
Ryssland måste betala ett ordentligt krigsskadestånd och sedan ska ledningen till Haag!
Slava Ukraina!

Risken är dock uppenbart att de enda krigsrättegångar som kommer att hållas är de som hålls i Moskva efter att Kiev har kapitulerat. Det är många som skall stå till svars för folkmordet på den ryska befolkningen som har pågått i Ukraina under de senaste åtta åren. Rättvisans kvarnar må som bekant mala långsamt, men de mal och i Moskva kommer rättvisa att skipas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Molotov cocktail var framgångsrik propaganda för kampviljan men inte mer?

Ännu ingen film där det använts med framgång?
Exakt, den här grejen handlar i stort sett om desperat och symboliskt motstånd som ska ge intryck av okuvlig kampvilja på nätet.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Väst har verkligen lyckats hjärntvätta sin befolkning på gränsen till total mental kollaps.

Är ju rena rama 28 dagar senare här på forumet. Internetmuskler nya 2022 flugan?

Ukraina har bjudit in utländska medborgare att strida. Vad gör ni här era ynkryggar?

Ni snackar så jävla mycket precis som är typiskt svenskt men när det gäller handling så är ni förlamade. Patetiskt.

Igår var det 3900st läsare av denna tråd vid samma tidpunkt - idag är det 3200st.
700st fb-användare är alltså på väg ner till Ukraina just nu.

Skit ner dig.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
”Fifa och Uefa stänger av Ryssland”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/oWzW2a/fifa-och-uefa-stanger-av-ryssland
Låter bra! Nu kan FIFA presidenten stå med byxorna ner.😀
Citera
2022-02-28, 17:15
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofRen
Och vad är det du försöker säga? Att bara för att Norge var svenskt under 90år ska vi ta tillbaka det med tanks? Jävla idiot! Att du försöker släta över dessa övergrepp och massmord är äckligt din jävel.

Att du ens försöker argumentera på detta viset gör att du visar färg, titta dig i spegeln så ser du hur en medlöpare till en mördare ser ut!

Haha, du tillskriver mig en jävla massa åsikter som jag inte har!

Jag skrev bara att Krim var historiskt sett ryskt, precis som Finland är historiskt sett svenskt men det betyder inte att jag tycker vi ska invadera Finland för det. Ta o kamma dig, hyperventilera i en påse och ta ett glas varm mjölk med honung i.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAPOSuger
Ryssland sprider sin propaganda om att Ukraina styrs av onda krafter (nazister).
Troende människor som bekänner sig till judendom och kristendom tar avstånd från dagens Ryssland.
Det är naiva personer som blivit matad med en lögn sedan barnsben då blir det lite detta då lögnen inte ter sig som den verklighet man lärt sig, Man ser de ryska propaganda spridarna i tråden ändrar alla versioner allt efter som dem bli avslöjade snart är även deras manus slut!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland kan inte förlora.

Du vet inte hur ledarna i Ryssland tänker. Frågan om Ukraina har ingen prislapp, då det är frågan om ett existentiellt hot som måste undanröjas.

Ryssland är världens rikaste land. Det har enorma resurser. Det spelar ingen roll vad den fientliga västvärlden gör i anslutning till Ukrainakrisen, Ryssland klarar sig alltid.

Det som dock händer, pga västs fanatiska hållning till Ryssland, är att Ryssland troligen helt gör slut på projektet Ukraina som statsbildning.

Ryssland kan bara förlora.

Precis, den ryska ledningen offrar gärna miljontals ryska liv för sina principers skull. Den ryska ledningen verkar hata det ryska folket.

Ryssland är ett fattigt land och snart ett av de absolut fattigaste. Råvaror i marken kommer inte mätta några munnar.

Ryssland borde vara glada över att dom finns kvar på världskartan. Detta övergrepp riktat mot mänskligheten är inget enstaka snedsteg från Ryssland/Sovjets sida.

Nu har dom visat att dom uppenbarligen aldrig går att lita på i något sammanhang och att landet måste splittras för att rädda det ryska folkets liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Krig är smutsigt tyvärr så bättre om man kan hålla sig undan det.

Men väst är ju inte bättre vilket Falluja och Raqqa bland annat visar och eftersom folken i väst inte har sagt ifrån så antar jag att folken i väst gillar vad de ser. Jag menar jämför det Ryssland gjort hittills med Falluja och Raqqa.

It´s only ok when we do it.

Tack Tempted, du har rätt, krig är smutsigt men när stormakter agerar sker det utifrån manualer. Ryska Federationens manualer är tydliga och frågan är således om de städer du nämner är exempel på vad som händer när generalerna tolkar civila som kombatanter. Sedan kan man också fråga sig hur sjutton de ska kunna ge advance notice, dörrknackning och brevduvor lär ju inte riktigt fungera.

Som sagt, det förefaller viktigt att hålla slagfälten utanför städer där barn, civila som verkligen inte är beväpnade, sjukvård, gamla och så vidare befinner sig. De som inte kan kämpa emot helt enkelt.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag har varit väldigt tydlig.
Ukraina måste kapitulera om människoliv ska räddas, det finns ingen annan utväg för tillfället.

Och ni behöver inte svara tillbaka med ert standardsvar att det är ryssland som borde dra sig tillbaka, för det är inte det som det handlar om just nu.
Varför det? Så att tyrannen Putin får som han vill? Han som nu orsakat en "bank run" i sitt eget land:

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/t3am51/russians_are_withdrawing_cash_from_their_accounts/

Putler är ett jävla klappträ. Jag skäms lite över att jag trodde han var smart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in