Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
inga bilder från sjukhus,..... ett land med 44 mille invånare och säkert lika många smartphones att filma med - nej hittills har ryssen tagit det lugnt o fint, kanske ändras nu - då kommer de riktiga bilderna/filmsnuttarna

nu verkar det mer vara "the Truman show"
Just detta exempel brukar jag använda för att bevisa att något är en false flag.

För varje offer i en olycka finns det mängder anhöriga, vänner och kollegor. Om media inte lyckas intervjuva någon eller enbart ett fåtal så har inget skett. Vid riktiga olyckor intervjuvar dom alltid en massa anhöriga samt personal vid olyckan och på sjukhusen. Vid låtsasolyckor står dom utanför platsen för olyckan eller sjukhuset, oftast utan att intervjuva någon anhörig.

Även den mest hjärntvättade kan ta till sig denna hjärngympa.
Citera
2022-02-28, 15:44
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Ukrainarna håller nog inte med, de hävdar 1654 när de slog sig fria från Polen-Litauen.

inkorrekt. 1654 var året då kossackhetmanatet, som varken var en stat eller enbart ukrainskt, svor trohet till den ryske tsaren.
Citera
2022-02-28, 15:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Om Skåne eller Norrland vill bryta sig fria från Sverige och sen ge sig in i en försvarspakt med Ryssland hur hade det tagits emot? Eller varför inte bara att Kanada helt plötsligt skulle välja en försvarspakt med Ryssland, Iran, Kina etc ist för NATO? Vad hade USA tyckt om det? Ryska baser i Kanada.
Jag har uttryckt förståelse på andra ställen för att Ryssland ser ett hot i Ukraina från Nato-länderna, och att man vill förhindra ytterligare närmanden, så jag är inte riktigt rätt person att svara på dina retoriska frågor. Det är inte alls obegripligt att det som händer nu händer. Det är möjligt att det är dumdristigt och farligt, men vi är heller inte helt på det klara med de ryska intentionerna. Jag insisterar själv på att allt det här handlar om Nato — frågan är mer hur långt ryssarna väljer att ta detta.

Oavsett är det ju inte som att Ukraina bryter sig loss ur något eller lämnar något samarbete. Däremot rör det sig om två slaviska brödrafolk som ligger i krig med varandra just nu. Tragiskt. Vissa ryssar upplever nog ett svek i att Ukraina orienterat sig mot EU/USA i stället för Moskva. Jag fattar det. Och vill Ukraina försvara sig i krig önskar jag dem lycka till. Det finns två sidor av det här.
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-02-28 kl. 16:06.
Citera
2022-02-28, 15:50
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag har uttryckt förståelse på andra ställen för att Ryssland ser ett hot i Ukraina från Nato-länderna, och att man vill förhindra ytterligare närmanden, så jag är inte riktigt rätt person att svara på dina retoriska frågor. Det är inte alls obegripligt att det som händer nu händer. Det är möjligt att det är dumdristigt och farligt, men vi är heller inte helt på det klara med de ryska intentionerna. Jag insisterar själv på att allt det här handlar om Nato — frågan är mer hur långt ryssarna väljer att ta detta. Var det en specialoperation från början, som man sa, eller har man räknat med att krossa Ukraina när man stöter på motstånd? Är det den ukrainska regeringen man vill ha bort, eller är det OK med förhandlingar med vem som helst bara Ukraina lämnar garantier för alliansfrihet?

Oavsett är det ju inte som att Ukraina bryter sig loss ur något eller lämnar något samarbete. Däremot rör det sig om två slaviska brödrafolk som ligger i krig med varandra just nu. Tragiskt. Vissa ryssar upplever nog ett svek i att Ukraina orienterat sig mot EU/USA i stället för Moskva. Jag fattar det. Och vill Ukraina försvara sig i krig önskar jag dem lycka till. Det finns två sidor av det här.

Det fetade är precis vad jag vill förmedla, trött på pöbelmentaliteten.
Citera
2022-02-28, 15:53
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Hon den brännskadade var ett foto på en dam från en gasolycka 2018, detta foto valsade runt i många större mediebolag. Är det så ont om civila olycksoffer eller är journalisterna lata?

Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
inga bilder från sjukhus,..... ett land med 44 mille invånare och säkert lika många smartphones att filma med - nej hittills har ryssen tagit det lugnt o fint, kanske ändras nu - då kommer de riktiga bilderna/filmsnuttarna

nu verkar det mer vara "the Truman show"

Mer fake här?
https://twitter.com/i/status/1498261467895840771

Jävla ryssar som bombar gummor.
Senast redigerad av gofigur 2022-02-28 kl. 15:55.
Citera
2022-02-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Kommer bli episkt när det regnar kärnvapen i folks tv-apparater.
Jag vill ändra mitt utlåtande till "Kommer bli episkt när det regnar hot om kärnvapenkrig i folks tv-apparater."

Det blir svårt att direktsända ett (fejkat) kärnvapenkrig i tv eftersom tv-apparater kräver både elektricitet och kommunikation, något som inte kan fungera under ett fejkat kärnvapenkrig om det skall vara trovärdigt. Principen om utpressningsmaterial gäller också, där man inte vill använda utpressningsmaterialet för då är det förbrukat. Hota kan man göra i oändlighet.

Hur som helst kommer det bli episkt när vett bankas in i världens får.
Citera
2022-02-28, 16:03
Medlem
Skulle inte luftrummet vara stängt ?

Hur kan ett oligarkplan just nu flyga in i Litauen utan varesig publik destination eller land?

Bombardier Challenger 300
https://www.flightradar24.com/CL30/2af8b6d1
Citera
2022-02-28, 16:04
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Det fetade är precis vad jag vill förmedla, trött på pöbelmentaliteten.
Ok, bra. Håller med. Svävade ut lite. Sorry.
Citera
2022-02-28, 16:06
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ok, bra. Håller med. Svävade ut lite. Sorry.
No problem
Citera
2022-02-28, 16:07
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det behövs för tusan ingen propaganda kampanj. Folk gillar inte att vara ockuperade. Inte svårare än så.
Den ståndpunkten är alldeles för enkel. Det handlar om nivån. Vad blir du mest upprörd över: Att få din cykel stulen eller bli misshandlad på krogen? Du gillar inget av dessa saker men det sista är värre.

Ingen gillar att bli ockuperad men genom propaganda kan man förstärka den känslan vilket USA gjort:
https://www.mintpressnews.com/docume...kraine/279734/
Citera
2022-02-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Precis. Sett sönderskjutna fordon och stridsvagnar på rad. men inget blod och inga kroppar. Såg ett litet suddigt klipp på ett enstaka militärfordon där den låg en kropp utanför och en kropp i förarsätet, men vad bevisar det egentligen?

Det fanns ju bilder på nätet från Syrienkriget där en bomb fallit och i en skitig gränd eller bakgård låg både unga och gamla huller om buller döda. Lite senare cirkulerade ett klipp med samma personer som hastigt sprang och la sig i positionerna medan man fotograferade och sedan reste man sig skrattande upp. Bilderna cirkulerade i MSM och på sociala medier.

Om nu Putin angriper Ukraina, verkligen angriper, varför är inte el och vatten osv utslaget? Hur kan hyllorna i matbutikerna vara fulla? Varför är inte broar, tunnlar, trafikleder, järnväg sönderbombat? Varför kör han inte luftanfall dygnet runt? Hur brukar krig och en invasion se ut? Vilka bilder och filmer brukar kablas ut från en konflikthärd? Precis som TS skriver så är det något skumt med det här.
Det är myckey märkligt alltihop. Det är krig, men samtidigt verkar ingen kriga, det ser mest ut som sporadiska småstrider än en invasion. Ryska soldater som inte vill slåss, flygstridskrafter som lyser med sin frånvaro, reservister som sänds ut utan ledning, inga flaggor eller identifierbara nummer på fordon, listan kan göras hur lång som helst.

Är det hela en intern maktstrid i ryska ledningen? Eller fake attacker? Det är utan tvekan den mest märkliga "invasion" jag varit med om. Vad är vitsen med att starta krig utan att kriga?
Citera
2022-02-28, 16:14
Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
Jag kan tänka mig att tassandet beror på att det ryska folket på 2000-talet inte tolererar tusentals döda ryska soldater. Anledningen till att Sovjetunionen kunde hejda Hitler var 1) att Hitler förde ett flerfrontskrig och därför inte kunde använda alla sina resurser mot ryssarna 2) att Stalin accepterade hur många döda ryssar som helst (i WWII dog 13 600 000 ryska soldater och 6 000 000 civila ryssar; totalt dog 19 020 000 soldater i hela Europa och 13 270 000 civila européer fick sätta livet till). Stalin offrade alltså sina soldater och sitt folk helt hänsynslöst. Putin är inte Stalin.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_...3%A4rldskriget

Det kan i och för sig ha haft något att göra med att Hitlers plan var att uplåna hela det ryska folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in