Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
kommer vapen fram än till ukrainska armen från väst ? används det än ? eller har dom typ pilbågar nu ?

Ja Ukraina skjuter ner flyg och helikoptrar med pilbåge slår ut tanks med trebuche. Vilken sten vaknade du under?
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ryssland och Ukraina har dock i praktiken varit samma land. Ingen större skillnad sedan Ukrainian SSR. Men det är intressant hur alla separatister ploppar upp ur lådan när ett fattigt land vill åka snålskjuts på EU. Man hör inte samma hejarop för Katalonien eller Skottland. Separatism inom EU är mycket obehagligare av någon anledning.

Skottland är inte medlem i EU.
Storbrittanien lämnade EU utan krig.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland ockuperar inte, det införlivar - eller återupprättar en del av det gamla Ryssland.

Ryssland är redan erkänt av FN, sitter dessutom i FNs säkerhetsråd – och detta kommer inte att förändras. Vad som händer, enligt en hypotes som vinner allt större kraft, är att Ukraina helt enkelt slutar existera, Kiev blir en regional storstad i den Ryska Federationen.

I första hand – vilket vi kan vi se på kartan över vilka områden Ryssland nu kontrollerar - kommer de ryska styrkorna att skära av Ukraina utmed floden Dnepr, samt ta hela södra delen som vetter mot havet. Sedan har vi kvar ett rest-Ukraina, men jag tror knappast att Ryssland ens kommer att acceptera denna rest att bli kvar då den kommer att utgöra ett permanent hot mot Ryssland.
Försent för den idén nu, det hade möjligen funkat år 2014, idag finns inte en sportkepa att ens rysktalande Ukrainare kommer vilja ingå i Ryssland.
Citera
2022-02-28, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja Ukraina skjuter ner flyg och helikoptrar med pilbåge slår ut tanks med trebuche. Vilken sten vaknade du under?

mer tänker jag att deras vapen nu börjar sta slut eller att deras arme blir söndersliten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilken underhållande dynga!

Hur avlönar Kreml dig nu när swift är blockerat?

Ja, vilken dynga trollen skriver, det man saknar är ju att det är "knarkande nazister" dessutom! Hahaha!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Har svårt att tro Putin kommer ge sig. Det lär hålla på till Ukraina är i aska.

... eller att han själv är aska.

Alla ryssar som röstade fram honom är skyldiga till detta! De ska betala, på samma sätt som tyskarna fick betala ersättning efter andra världskriget!

Slava Ukraina!
Citera
2022-02-28, 14:50
Medlem
Det är slående vilken fanatisk whataboutism som råder bland putinrunkarna. Den enda argumentationen man förstår sig på är svart och vit. Men i verkligheten kan man exempelvis fördöma både USAs premisser för en invasion i Irak och erkänna de folkrättsliga avtal som bröts och sen i detta fall Putins agerande, men ändå när det kommer till sin spets välja det västliga systemet och de tillgängliga allianser som råder att stå bakom och att leva i
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Hoppas verkligen du får betalt för ditt arbete av FRA för om du springer runt och citerar varenda ett av mina inlägg utan ersättning, då behöver du spärras in omgående.

Jag ser att även ditt förespråkande om yttrandefrihet är en lögn...
Som resten av dina copy/paste-inlägg, författade av någon med lite bättre ordförråd -och språkförståelse än du? Och om jag skulle spärras in, vad säger det om dig? Du har skrivit många fler inlägg än jag svarat på i denna tråd....

Som sagt du roar mig och jag har tiden. Din mardröm? 😂
Citera
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Vad skulle förändras om Ukraina gick med i Eu hastigt nu??

Nato kommer fortvarande inte hjälpa dom.

EU utgör också en försvarspakt - ett angrepp på en medlemsstat skulle innebära ungefär samma som vore den ett NATO-land. Detta finns reglerat i Lissabonfördragets 42:a kapitel.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Finns det nån översättning på vad fanskapet säger?
Inte mer än vad där står i tweeten vad jag kan se. Löfven med baksmälla har bättre utstrålning.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Väst skickade i det vi känner som ISIS,/Al Queda/Muslimska brödraskapet,
Hitlers arabiska allierade. Som USA tog över efter WWII.

+ vapen. Och väst, ink. Sverige skickade stridsflyg.

= En typisk västkupp.

U. gjorde man ochså en kupp i. Så.

Väldigt lika.

Haha nej lille vän det är inte likt alls.
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Allt tyder på att de ukrainska nazistiska förbanden i öster, Azov etc, har valt att begå självmord, nu instängda och omringade i Mariupol. Dessa nazister har redan begått enorma övergrepp på civilbefolkningen och kommer troligen att fortsätta göra det ända tills de förintas av de de allierades – Rysslands och Folkrepublikerna – militärstyrkor.

Du blir bara mer och mer desperat med ditt rysstrollande, du vet om att det här är ett svenskt forum med svenskar på. Vi har ett fritt internet och en hyffsat fri media. Ingen går på ditt svammel, du försöker ju inte ens vara lite smidig i lögnerna. Kan du backa upp de där uppgifterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in