Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Jag tror mer på västs medier än på Putins medier, till skilnad från dig.
Därför skrev jag:

Västs media talade sanning om att Putin förberedde för krig.
Putin ljög och sa att han inte förberedde krig.

Enda gången Putin talade sanning var efter mötet med Frankrikes Macron när Putin sa till media att "Jag knullar er vad ni än säger".

Västmedia ljög om Iraks kärnvapen när man gjorde invasion där. Men det är fel att påstå att de är lika goda kålsupare?

Eller så tar man ingenting av vad några MSM-medier säger på allvar då de har massa egenintressen istället för att bara rapportera nyheter från ett objektivt perspektiv Mängden med propaganda som kommit ut under covid och senaste dagarna om Ukraina hade man kanske trott skulle få folk att inse att det inte är någon större skillnad på medierna varken i Väst eller Nordkorea. Det är mer eller mindre på samma sjuka nivå. Men folk i Sverige vill faktiskt ha sin dagliga dos propaganda.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Ukraina har varit ett erkänt land sedan dev 1991.

Pruttin har inget i andra länder att göra!
Han kommer att sluta på soptippen, med en kula i huvudet, förmodligen från en av sina egna.

Ryssland och Ukraina har dock i praktiken varit samma land. Ingen större skillnad sedan Ukrainian SSR. Men det är intressant hur alla separatister ploppar upp ur lådan när ett fattigt land vill åka snålskjuts på EU. Man hör inte samma hejarop för Katalonien eller Skottland. Separatism inom EU är mycket obehagligare av någon anledning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villas
Så jävla sjukt, särskilt när Ukrainas regering bekräftade att de ska ha dött..
Man börjar undra hur mycket som egentligen stämmer av allt media pumpat ut kring kriget hittills, verkar vara mycket ukrainsk krigspropaganda.

Typ, väldigt lite.
Citera
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Glöm det. Ryssland är superstarkt.

Jag har inte hört nått från samtalen i Vitryssland, men om inte Kiev kapitulerar så är det nog ganska kört för Ukraina som stat.

Detta beror på att Väst har gått i frontalangrepp med Ryssland och kommer att göra allt för att Ukraina inte skall få fred, skicka hur mycket vapen som helst, vilka visserligen i stort sett aldrig kommer fram till Kiev - då de stoppas på vägen, men detta visar ändå att Ryssland nu måste fundera på att förinta staten Ukraina då vilket Ukraina som helst som blir kvar efter Rysslands fredsoperation riskerar att blir en proxy för USA i sitt krig mot Ryssland, alltså införlivas hela nuvarande Ukraina i den Ryska Federationen. Detta är en hypotes som nu får allt större stöd av vad som händer på marken och vad som händer mellan Väst och Ryssland.

Att väst väljer allt hårdare konfrontation med Ryssland bäddar alltså för att Ryssland förintar Ukraina som stat - den blev en 30-årig historisk parantes.

Ryssarna kommer att få mer och mer problem ju längre det här fortsätter. Strid i bebyggelse är ingen lek, speciellt inte i stora städer som Kiev och Charkiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Helt fel. En vätebomb som markdetonerar:

Så ja. Alla är döda inom några dagar. Svenska skyddsrum, håller ej ute strånlingen.
En tjocklek på ca 6cm betong halverar strålningen, dvs. du behöver ca 3 meter.

https://danger.mongabay.com/images/armyhandbook/fig23-01.gif

Svenska skyddsrum är endast tjocka nog för att hålla råttorna ute.
Fläktarna sitter i skyddsrummen. Garanterar att de i dem död snabbt.
Minimerar tid av lidande.

Jag tackar för bra info! FML
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
https://images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/187c5e21-e621-41ea-8749-712cd1e17717?fit=crop&format=auto&h=687&q=50&w=526 &f9d94eb0

kommer endast upp

Citat:

code 400
message "Invalid signature"
för mig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
RT.com har börjat ändra sin approach och omnämner nu det som:
Eller så är det Anonymous som har börjat skriva
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Det har de gjort flera ggr om redan.
De skriver mer skräp än de hinner tänka efter, och sedan blir det roligt när de försöker hålla ihop det. 😉
ja du de har inte ens koll på sitt lands historia ens måste vara jobbigt att snärja in sig i lögnen som inte någon ens tror på, Såg på TV det sitter som ett special förband i St Petersburg men denna typ av sak och det är inte bara inne på Flashback de kryllar på många forum som jag fattat det!
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Vad skulle förändras om Ukraina gick med i Eu hastigt nu??

Nato kommer fortvarande inte hjälpa dom.
Citera
2022-02-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Stoppa detta nu. Det är smärtsamt att behöva se detta i Europa 2022. Ukraina måste lägga ner vapen..sen får allt ha sin gång. Ingen kommer se Ryssland som någon "vinnare" ändå. Zelensky måste vara den "vuxne" i rummet. Helt säker på att Putin ligger pyrt till ändå. Han mår inte bra.

Ja detta är sannerligen smärtsamt. Liksom du, käre bror, tror jag att om vi bara lägger oss platta för Putin nu så blir nog allt lugnt och bra framöver. Han kommer aldrig igen hota oss med kärnvapen när han inte får som han vill och han kommer inte invadera några andra länder......

Eftersom vi i princip nu hamnat på barnboksnivå är det väl dags att plocka fram sin gamla Astrid Lindgren:

”Men då sa Jonatan att det fanns saker som man måste göra, även om det var farligt. Annars är man ingen människa utan bara en liten lort.” (Bröderna Lejonhjärta)
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Vad anser du om Sveriges inblandning i Libien? Bättre än vad som nu sker i U.?

Nej vi skulle inte beblandat oss där. Men den väsentliga skillnaden är att Libyen inte blev invaderat av främmande makt.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
kommer endast upp

för mig
kolla min Edit, la upp på imgbb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera