Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 14:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ryssarna blåser på med Grad-missiler mot Kharkiv.
Notera att Kharkiv finns nordöstra delen av Ukraina.
https://twitter.com/abdujalil/status/1498277815438888964

Och det är den mest ryska staden. Putin skulle ju skydda och befria ryssarna. Men när de inte hälsar honom som befriare så mördar han dem istället. Undrar vad trupperna tänker som får order att skjuta in i en rysk stad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Många plan över Ryssland på väg till eller från europeiska länder. Just NU.

Det är det väl alltid? Eller har jag missat nåt.
Sett många plan påväg från Moskva till Europa varje gång jag kikar på flightradar.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hur vet du det? Folk sa också att Ryssland inte skulle invadera Ukraina.

Om Putin känner att massvält väntar i hans land, massdöd och dylikt efter alla dessa sanktioner så känner han sig kanske till slut så pass trängd att han trycker på knappen?

För att folk är idioter. Vad det nu har för relevans.

Det enda som väntar om Ryssland hamnar i skiten på riktigt är slutet på Putins presidentskap.
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ryssarna spårar helt nu. Rakt in i bostadsområde med Stalinorgeln. Fullständigt sjukt.
Stoppa detta nu. Det är smärtsamt att behöva se detta i Europa 2022. Ukraina måste lägga ner vapen..sen får allt ha sin gång. Ingen kommer se Ryssland som någon "vinnare" ändå. Zelensky måste vara den "vuxne" i rummet. Helt säker på att Putin ligger pyrt till ändå. Han mår inte bra.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Har väst några ekonomiska sanktioner kvar man kan införa?
Absolut. Den mest självklara åtgärden kvarstår: Förbjud inköp av Rysk gas och olja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Jag har inte tid att upplysa folk som inte hänger med.

Ok. Synd. Hoppas du får mer tid i framtiden till att utveckla dina resonemang.

Men själv väljer jag att tolka det som att du bara slänger ur dig påståenden som du sedan inte kan förklara bakgrunden till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Demokratiska människor verkar sakna konsekvenstänkande. En studie på det vore passande.
Om du menar att lille Putins hot om kärnvapen skulle göra att vi i väst då saknar konsekvenstänk så får du nog tänka om. Det går ju inte räkna ut i förväg hur en dåre skall agera. Att prata med förnuftets röst är det verktyg man har i väst mot Putins krigsgalenskap men tränger inte verkligheten in hos honom så hjälper ju inget konsekvenstänk i världen heller utan då är det piller eller inlåsning för lille Putin och hans paranoia som gäller. Men det får ju ryssarna själva ordna i så fall då dom ju är i minst lika stor fara som vi i väst om Putins hjärna imploderar i full paranoia av oövervinnlighet.

Men tack för demokrati-berömmet det gjorde min dag.
Senast redigerad av Lucas49 2022-02-28 kl. 14:35.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Är risken för kärnvapenkrig större nu än under kalla kriget?

Känns som att det bara är en tidsfråga innan galningen Putin trycker på knappen.
Ja, det anser jag. Detta eftersom Sovjet hade som princip att inte använda atomvapen först, utan endast i självförsvar. Dessutom fanns det fler beslutsfattare inom tex. kommunistpartiet. Dagens Ryssland är mer av en enmans-show där Putin själv tar alla viktiga beslut. Han är ju dessutom överbefälhavare och kan ge order om kärnvapenanvändning på egen hand.
Citera
2022-02-28, 14:33
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Han måste ha några nära sig som har vettet i bestånd. Man får hoppas att dessa är beredda att göra vad situationen kräver om Putin bestämmer sig för att inbringa domedagen.
Man kan ju alltid hoppas. Men jag tror han trycker någonstans med ett fåtal utvalda livvakter. Undrar hur hans säkerhet ser ut? Sover han på olika ställen tro? Har för mig Castro gjorde det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Eller om man har fienden utanför dörren. Det är USA som leker med elden här med sin marionettregin i Kiev.

Underligt. Alla andra ser att någon annan gick över gränsen till Ukraina.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mankan76
Förstår inte folk att USA ligger bakom allt detta?

Kriget är mellan USA och Ryssland inte Ryssland och Ukraina. Hade Ryssland velat ta hela Ukraina hade detta kunnat göras över en helg. Ryssarna drar ut på det av olika anledningar. De svartmålas och får alla möjliga sanktioner och det är hela tiden USA i head line.

Att Ukraina drabbas av krig är bara otur, som att stå i skottlinjen. Detta är något mycket större.

Tycker synd om Ryska och Ukrainska medborgare att de ska ta stryk för politiska handlingar.
Tragiskt.

Ännu en expert på konflikter kastar in en rolig teori.

Ett par funderingar: Hur kan USA ha Ryssland som en marionettdocka och styra landet så exakt?

Om det inte är så, varför drar Ryssland ut på kriget och drar på sig all vanära och förödande sanktioner? Du nämner ’olika anledningar’.

Har du några belägg för det du säger? Alltså något utanför din egen fantasi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Fredshetsare är mer ackurat benämning.

Fredshetsare skickar inte vapen. För övrigt förstår jag inte varför vi ska med i NATO för. Man för ju hjälp även som icke medlem (Ukraina) så länge det är mot Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in