Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 14:29
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Är risken för kärnvapenkrig större nu än under kalla kriget?

Känns som att det bara är en tidsfråga innan galningen Putin trycker på knappen.

Putin är inte galen. Och nej, han kommer med största sannolikhet inte använda kärnvapen om han inte känner sig trängd. Folk i tråden vet fan inte vad de svamlar om. Folk fattar inte att all krigshets gör allt värre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Upplys oss gärna om varför vi ska komma ihåg att det är ”Zelenskyj man förhandlar med”.

Jag har inte tid att upplysa folk som inte hänger med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, jag skrev ju det, Poland har aldrig varit större och "mäktigare" än idag. Sverige, not so much.

Det mest verklighetsfrånvända jag läst i tråden, grattis. Rysslands nationaldag firas till minnet av att de befriade Moskva från polackerna.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Putler vågar ju inte ens låta Shoigu komma inom nysavstånd. Hur ska då någon som verkligen hatar honom kunna få till det? Tror det blir knepigt.

Han måste ha några nära sig som har vettet i bestånd. Man får hoppas att dessa är beredda att göra vad situationen kräver om Putin bestämmer sig för att inbringa domedagen.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Nonsens.

2056 kärnvapen har redan detonerats och vi är fortfarande här

https://www.armscontrol.org/factsheets/nucleartesttally

Det är sant. Konsekvenserna skulle bli oerhörda och bland det mest fasansfulla som drabbat oss men det är inte "slutet på mänskligheten". Till exempel digerdöden var ett större slag.

Här är en bra redogörelse:
https://www.youtube.com/watch?v=GeLrKDAn1x8

Ingen av sidorna har "oändligt" med stridsspetsar, och tvingas prioritera mellan militära och civila mål.
Citera
2022-02-28, 14:30
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Undrar om Putin när han går och lägger sig ligger och funderar typ, vafan gjorde jag så här för?

Den annars iskalle och kalkylerande person som jag inte ideologiskt men som person beundrat lite verkar ha gjort bort sig totalt.

En fråga är hur ska han ta sig ur det här med hedern i behåll? Låten tiden ha sin gång? Tro folk glömmer detta om nåt år?
Han kommer ge upp men inte ta självmord hur som helst. Det är inte hans grej. Han kommer göra ett "suicide by government" genom att avfyra så mycket kärnvapen han hinner. De ends som egentligen kan rädda världen är högt uppsatta ryssar som avsätter dåren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Putin är inte galen. Och nej, han kommer med största sannolikhet inte använda kärnvapen om han inte känner sig trängd. Folk i tråden vet fan inte vad de svamlar om.

Fast nu är han trängd, går inte att bli mer trängd än vad han är. Hela världen har vänt sig emot dom.
Citera
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Ditt svar är direkt idiotiskt. Storstäder i sig utgör en betydande procentuell del av befolkningen i ett land.
Fast folk hävdade att alla skulle dö vilket givetvis inte är fallet.
Citera
Medlem
swehardrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Hur förhåller sig Moldavien till kriget?
Undrar jag med Moldavien, Georgien och Azerbaijan borde nog nu se sin chans att ta tillbaka områden som Ryssland har tagit
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Fast nu är han trängd, går inte att bli mer trängd än vad han är. Hela världen har vänt sig emot dom.

Ja, men Moskva är inte hotat än.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Undrar om Putin när han går och lägger sig ligger och funderar typ, vafan gjorde jag så här för?

Den annars iskalle och kalkylerande person som jag inte ideologiskt men som person beundrat lite verkar ha gjort bort sig totalt.

En fråga är hur ska han ta sig ur det här med hedern i behåll? Låten tiden ha sin gång? Tro folk glömmer detta om nåt år?

Om det är extrema ryska förluster är hans saga över. Annars bäst just nu. Avsluta det så snyggt det bara går. Försöka få det lite som att Ryssland vann.

Folk mindes Afghanistan i många år efteråt. Så det här kommer folk inte att glömma. Det värsta är väl att han sabbat den känslan av broderfolk som fanns mellan ryssar och ukrainare. De senare var ju ärligt förvånande att han kunde starta en sådan här massiv invasion för det gör inte ryssar det, de är ändå våra bröder.
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Putin ska ha cred att han ej stängt kranen med gas till Europa.
Men nog en tidsfråga

Europa kommer stänga kranen. Vi är inte rädda för lite sänkt komfort om det får slut på ryssens aggressioner och hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in