Citat:
Inget ryskt ryggdunkande i tråden? Är du skämtsam? Jag har ALDRIG påstått att Ryssland är ett demokratiskt land. Det jag sagt är att den ryska demokratin endast har 30 år på nacken och lider av många barnsjukdomar som de västliga demokratierna redan haft för länge sedan. Utöver det så är det inte så ska man inte översimplifiera och glorifiera sig själv. Det är inte svart eller vitt. Ryssland är inte så odemokratiskt som många påstår härinne och Väst är absolut inte så demokratiskt som man vill tro. Se bara på hur man förbjudit Russia Today. Och en sak är säker. Ukraina är inte det demokratiska land många vill tro härinne. Kanske pga av att man undermedvetet identifierar sig med dem i kampen mot Ryssland.
Finns för övrigt inget ryskt ryggdunkande i tråden. Det som finns och förstör diskussion är en massa muppar som så fort man skriver något som avviker från Västs MSM och deras förvrängda världsbild skriker ryss-troll. Är svensk från Stockholm men får höra hela tiden att jag sitter i en bunker i Ryssland avlönad av Putin. Anser du att det är konstruktivt för dialogen? Det känns som det finns ett fåtal vuxna härinne, bland dem du, och en massa småbarn. Svårt att föra meningsfull dialog då.
Ett exempel på hysterin är hur Oprah plockat bort Dostojevskis "Krig och Fred" från sin bokklubb. Kan det bli galnare?
Finns för övrigt inget ryskt ryggdunkande i tråden. Det som finns och förstör diskussion är en massa muppar som så fort man skriver något som avviker från Västs MSM och deras förvrängda världsbild skriker ryss-troll. Är svensk från Stockholm men får höra hela tiden att jag sitter i en bunker i Ryssland avlönad av Putin. Anser du att det är konstruktivt för dialogen? Det känns som det finns ett fåtal vuxna härinne, bland dem du, och en massa småbarn. Svårt att föra meningsfull dialog då.
Ett exempel på hysterin är hur Oprah plockat bort Dostojevskis "Krig och Fred" från sin bokklubb. Kan det bli galnare?
Rokossovsky, du och flera andra skriver otaligt med ryggdunkningar till Ryssland.
Kom inte krypandes till korset nu när det börjar brinna i knutarna
Abramovitj är alltså den oligark som bl.a. äger Chelsea FC och nyss hamnade på EU:s sanktionslista pga. för nära band till Putin. Och några dagar senare förhandlar han alltså för Ukraina!!!
Minst sagt "lustigt"....