Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 12:09
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag är väldigt nyfiken på att höra deras rationalisering.

Kan tänka mig att tankegångarna gick så här i lilla Nooshis huvud: Sossarna verkar sköta detta bra och då kommer vi tappa röster från folk som tröttnat på sossarana, det är ju val snart. Shit vad ska vi göra. Jo vi gör detta utspelet för att försöka locka väljarna som tycker att ett neutralt Sverige är viktigare än vår solidaritet och plikt att gemensamt med resten av Europa stå bakom Ukraina. Så vi röstar nej för att sticka ut så kanske vi inte tappar röster till sossarna!!
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Har vi sett några bombade civila mål? Eller är det ett propagandakrig återigen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QyBmK8/ryssland-ukraina-lilla-polina-dodad-i-kiev

Bara ett av alla exempel.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Enligt israelisk media är den rysk-israeliske oligarken Roman Abramovitj på plats vid förhandlingarna mellan Ukraina och Ryssland - detta på Kievs begäran!! Abramovitj är alltså den oligark som bl.a. äger Chelsea FC och nyss hamnade på EU:s sanktionslista pga. för nära band till Putin. Och några dagar senare förhandlar han alltså för Ukraina!!! Minst sagt "lustigt"....
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Jag får nästan intrycket att klippet är regisserat.
Vad tjänar Putin på att framstå som en mobbare?

För att hota alla till underkastelse. Newsflash, han ÄR en mobbare. Anledningen att han sitter vid makten är att han hotat, dödat och mutat sig kvar.
Citera
2022-02-28, 12:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hur sannolikt tror ni att det är att Ryssland bestämmer sig för att jävlas tillbaka genom att stänga av gasen? Flera EU-länder har ju bävat för detta och EU har flera gånger poängterat att man INTE tänker bojkotta rysk gas. Detta är inte så svårt att förstå med tanke på att väldigt många länder inom EU är helt beroende av Ivans gas.

Enligt vad jag har läst, så skall det kortsiktigt gå någorlunda. Vi går mot vår/sommar och varmare tider. Problemen börjar näst höst/vinter. Det saknas lagringskapacitet i EU, och det tar 3-5 år att bygga upp det.
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Och det är mitt fel? Du kommer inte hjälpa dina släktingar genom att smutskasta länder eller folk med information som direkt är osanningar. Kom ihåg det. Leta inte efter fienden där det inte finns en.

Fienden är Ryssland med dess lakejer, dvs Vitryssland och serbien
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Om Ukraina får ett snabbspår in i EU vad väntar då? Fullt krig med Ryssland?
Det skulle vara en tydlig signal att EU kommer att sända trupper till Ukraina om inte Putin tar till full reträtt. En attack på ett EU land kommer inte att accepteras.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Innan man har kunskap om vilka hot som är viktiga så tar man in all info man kan. Mer frågor på det?

Hallå jag hade ju ’mer frågor’. Ska du inte svara?
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Enligt israelisk media är den rysk-israeliske oligarken Roman Abramovitj på plats vid förhandlingarna mellan Ukraina och Ryssland - detta på Kievs begäran!! Abramovitj är alltså den oligark som bl.a. äger Chelsea FC och nyss hamnade på EU:s sanktionslista pga. för nära band till Putin. Och några dagar senare förhandlar han alltså för Ukraina!!! Minst sagt "lustigt"....

Ha, sikken jävla lirare han är.
Citera
2022-02-28, 12:11
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Har vi sett några bombade civila mål? Eller är det ett propagandakrig återigen?

Det finns väl en hel del bilder på sönderskjutna bostadshus och liknande, vilket knappast är förvånande. Även om man fokuserar på att slå ut militära mål kommer förstås även en del civila att stryka med. Händer väl i varje konflikt av den här storleken.
Citera
2022-02-28, 12:11
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Varför ska ryssen gå in i väst menar du?

För även om Kiev faller så kommer ju motståndet fortsätta i väst och andra ställen där Ukraina har kontroll. Dessutom är västra Helt orört och betydligt mer nationalister som jag har fattat det.

Måste säga att Putins plan verkar helt obegriplig. Även om han till tillsätter en ny regering så kommer ju motståndet fortsätta? Speciellt nu när man får in duktigt med vapen från väst länderna.
Citera
2022-02-28, 12:12
Medlem
lapons avatar
En talesperson för Kinas utrikesminister har uttalat sig efter Putins beslut att höja stridsberedskapen och därvid inte utesluta kärnvapenarsenalen: "Alla sidor måste bevara lugnet, visa återhållsamhet, och undvika ytterligare eskalering"
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in