Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tja.., ett vanvettigt beslut är det. Att skicka 20-åringar på ett erövningskrig, som blev inkallade i december ??? Hur i h-vete resonerade deras försvarsmakt ?

Jag ger detta [b][max/B]. en vecka till för Putin. Har han inte vunnit innan dess, så är det hela slut för hans del.

Bara att hoppas att han inte tappar det helt innan dess..

Ryssland har satts minst 50 år bak i tiden, oavsett om de erövrar Ukraina eller ej.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Hur sannolikt tror ni att det är att Ryssland bestämmer sig för att jävlas tillbaka genom att stänga av gasen? Flera EU-länder har ju bävat för detta och EU har flera gånger poängterat att man INTE tänker bojkotta rysk gas. Detta är inte så svårt att förstå med tanke på att väldigt många länder inom EU är helt beroende av Ivans gas.

Enligt en amerikansk nationalekonom som var med på Fox News live häromdan så skulle ett sådant scenario kunna bli starten för en ekonomisk kollaps i västvärlden. Han tyckte även att dessa sanktioner inte var genomtänkta alls.

Med tanke på hur intelligenta våra makthavare har visat sig vara så skulle jag bli föga förvånad om Europa blir lika rövknullat som Ryssland i slutändan. Sverige har ju kärringar på maktpositioner som inte ens vet hur man betalar en räkning så går det verkligen att lita på att våra makthavare har gjort rätt här?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Om Ukraina får ett snabbspår in i EU vad väntar då? Fullt krig med Ryssland?

Ehm, det är redan fullt krig med Ryssland?
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fatta vilka jävla ryggradslösa ja-sägare det är i Kremlin: https://youtu.be/_Y3pO8CMooM?t=360

Jag får nästan intrycket att klippet är regisserat.
Vad tjänar Putin på att framstå som en mobbare?
Citera
2022-02-28, 12:06
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Ehm, det är redan fullt krig med Ryssland?

Jag tänker givetvis på andra EU- länder.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag håller med om att Kina är den stora vinnaren, Kina gör ingenting utan att det är noga uttänkt och planerat.

Jag trodde ursprungligen att Putin var bra för Ryssland men inser nu att han bara skrämmer iväg investerare.

Detta var oförlåtligt och beklämmande.

Själv bojkottar jag Aftonhoran helt men försöker hänga med genom att läsa Sky News på nätet.

Jag tycker att hittills går väst som vinnare. Mycket kan hända än, men Putin har fört sammaEU, USA och övriga västländer ännu tightare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Givetvis ska vi låta Ukraina bli medlemmar i EU.

Ukraina är Europas sköld. Ukrainska liv har, om de vinner kriget, stoppat Sovjet 2.0 från att bildas.

Om Ryssland vinner kriget kan du räkna med att Ukraina blir Vitryssland 2.0.

Väst gjorde misstaget att inte låta de forna öststaterna närma sig oss, det kanske var ömsesidigt - men, vi tjänar mer på att ha goda relationer med Ukraina och låta de vara en del av den europeiska gemenskapen. Eller vill du se dom som allierade till Ryssbajs på sikt?
I vilket lägge uttryckte Ryssland att dom ville skapa ett nytt Sovjet? Dom är kaptitalistiska som vi andra och kommunsismen är död sedan länge. Ryssland är ju en av de stora kärnvapenmakterna i världen och det är ju orsaken till att även dom behöver en lugna zoner kring deras land. USA har Stilla havet och Atlanten. NATO är det vad det handlar om och inte mer mark. Men visst hade väl Ryssland kunnat skrota alla kärnvapen om nu USA och andra gick med på att göra detsamma. Då behövs inga buffertzoner. Den här konflikten är skapad av USA, NATO och Ukraina för Ryssland behöver mer än 5 min för att avskräcka med kärnvapen. Detsamma gäller USA och det var därför krisen över Kuba en gång uppstod, Sovjet hade ett läge att genomföra ett första kärnvapenslag utan att drabbas alltför mycket själva.

Ukraina ska givetvis med i EU i framtiden men inte med den här livsfarliga regimen, dom är mer galen än Putin någonsin kommer att bli. Polen och Ungern kommer att få se upp och man kan tänka sig vilka krav och tiggerier, kaos, det kommer att bli i Europaparlamentet när dom kör igång. EU skulle i så fall splittras, Polen och Ungern är ju en dröm idag om man ska jämföra.

Varför inte bjuda in Ryssland i EU och skrota NATO? Jag tycker många i tråden anser att Europas länder är överlägsna Rysslands krigsmakt så den är väl inget att vara rädd för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Serbien har på senare år, tack vare EU, tvingats att ta tag i problemen.
https://freedomhouse.org/countries/freedom-world/scores
(Ligger lika med Ukraina)

Man ser vikten i att bemöta omvärldens krav för det kommer att gynna befolkningen. Att inte officiellt rusa in på Rysslands sida är taktiskt just nu.

De finns lite olika index för det, en annan index visar att dem ligger strax under Kroatien. Vet dock inte vilken som är mest riktig.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Om Ukraina får ett snabbspola in i EU vad väntar då? Fullt krig med Ryssland?

Snabbspår till NATO är väl mer sannolikt i sådana fall, för Ukraina uppfyller i dagsläget knappast de villkor EU i vanliga fall ställer på medlemskap och det vore rejält förhastat att erbjuda medlemskap i EU som någon slags symbolhandling.
Citera
2022-02-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Livet i Kiev verkar pågå som vanligt trots att MSM hävdat att ryska trupper varit på våg in i snart en vecka nu.

Har vi sett några bombade civila mål? Eller är det ett propagandakrig återigen?
Citera
Bannlyst
https://www.aljazeera.com/news/2022/2/28/ukraine-russia-talks-due-to-begin-early-on-monday-live-news

Citat:
Talks have started, Ukrainian presidential adviser says
Talks between Ukraine and Russia have started at the Belarussian border
, Ukrainian presidential adviser Mykhailo Podolyak has told the Reuters news agency.

Kyiv had earlier said its goal for the discussions was an immediate ceasefire and the withdrawal of all Russian forces from Ukraine.
Senast redigerad av TrixNe 2022-02-28 kl. 12:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Det har jag gjort, vi letade efter släktingar till mig, men gick inte att finna dom.

Och det är mitt fel? Du kommer inte hjälpa dina släktingar genom att smutskasta länder eller folk med information som direkt är osanningar. Kom ihåg det. Leta inte efter fienden där det inte finns en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in