Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 11:03
Medlem
[quote=hazenectar|79296084]Vart kan man se mer inspelningar av striderna som pågår? Tycker inte att det finns särskilt mycket alls på typ youtube[/https://m.sadistic.pl/ukraina-2022-temat-zbiorczy-tylko-zdjecia-i-filmy-vt555566,270.htm#6168101 En polsk hemsida
Citera
2022-02-28, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Framkommer på nyheterna att hela "Västvärldens nya små älsklingars" gränsvakter inte låter svarta och indier passera gränsen till Polen eller gå ombord på tågen. Läst vittnesmål om det tidigare på Twitter, men visste inte om det var ett enskilt fall eller något systematiskt.

Detta samtidigt som Ukrainas utrikesminister Dmytro Kuleba springer omkring och hela tiden försöker lobba hos diverse organisationer att utesluta Ryssland. Igår hade han tydligen varit hos Organisationen för Paralympics, senare hos Internationella tennisförbundet och senare också hos WHO för att få till en bojkott av Ryssland. Nu imorse krävde han att alla världens länder skulle totalbojkotta rysk gas och olja.

Hahaha lite udda beteende ändå.
SINGAPORE, Feb 28 (Reuters)*-*Bank of China's*601988.SS*Singapore operation has stopped financing deals involving Russian oil and Russian companies, amid concerns of western sanctions following Russia's invasion of Ukraine, said a source on Monday with knowledge of the matter.

Bank of China did not immediately commen
https://www.google.com/amp/s/www.nas...s-source%3famp

Kina lämnar Titanic utan att Ukraina beordrat honom.

Sluta rysstroll
Citera
2022-02-28, 11:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Helvete vad tysta alla Putin fanboys är nu

Vilket fiasko för Putin. Undra vad dessa förhandlingar kommer leda till.
Vet inte! Men memekriget har Ukraina vunnit:

The Spectator Index
@spectatorindex
BREAKING: Ukraine's Zelensky says prisoners with military experience and who want to fight the Russians will be released
https://twitter.com/spectatorindex/status/1498225926022516737?s=20&t=DfKs-nZwf7T2mXg1nOZj6g

Han har ju beväpnat befolkningen i Kiev så det är väl bara en naturlig fortsättning.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Nej, jag känner likadant. Ryska storstäder och dess folk är ju väldigt integrerade med Europa och omvärlden på många sätt. De tar del av vår kultur och underhållning, reser, etc. Den demokratiska rörelsen är sannolikt stor. Jag hoppas innerligt att vi i väst ger ett stort stöd till vem det än blir, så att utvecklingen faktiskt kan bygga på goda relationer där ryska folket inte känner sig nedtryckta.
Ja. Jag tror det kommer finnas ett enormt folkligt stöd i Sverige för att hjälpa Ryssland och Ukraina på fötter efter Putin.

Jag har reflekterat lite över min egen personliga reaktion på Rysslands invasion. I vanliga fall följer jag politiken och har starka åsikter om hur våra skattepengar ska användas. Men när det gäller Rysslands invasion av Ukraina så känner jag att det får kosta vad det kosta vill att få bort Putin och hjälpa folket i Ukraina. Jag har aldrig röstat på sossarna i mitt liv men kände mig rejält stolt när jag såg Magdalena Andersson igår ställa upp för Ukraina med vapen. Nu känns det som att Putin måste bort för att förhindra en kommande ockupation av Sverige och Europa i ett tredje världskrig.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo. Hela beror givetvis på hur väl dessa underrättelserapporter stämmer. Vi vet att kriget gått dåligt för Ryssland men det mest viktiga är hur länge de har råd att fortsätta med tanke på deras förråd av ammunition, robotar etc. Inte länge till enligt dessa underrättelserapporter alltså. Då måste han få till den bästa fred han kan få. I så fall lär han starta med att försöka kapa åt sig en bra bit större av östra Ukraina. Sedan minska allteftersom om det blir nej tack från Ukraina.

Sen vet man ju inte vad Putins strategi är heller. kan ju helt plötsligt komma "lets declare victory and move on". Putins intressen tror jag främst är i Södra Ukraina och östra Ukraina för tillfället.
Citera
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Det är sjukt att för många har detta krig blivit hela ens liv. Ukraina-supportrarna är beredda att dö i kärnvapenkrig för då förlorar Ryssland och då förlorar Putin, alltså blev han ägd.

Vi som inte står på någons sida vill bara ha fred och inte ett kärnvapenkrig som gör att civilisation går under.

Hur ska du uppnå den freden?
Citera
2022-02-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Kina älskar ju detta? Både Kina och Ryssland tävlar om makten i Asien, ett svagare ryssland blir ett starkare Kina och vice versa. Även om dom låtsas vara allierade då de har samma fiende vilket är väst. Men egentligen är de båda ett hot mot varandra.
Jag har inte skrivit att Kina älskar det här. Kina har explicit sagt att de inte gillar det varken Ukraina, Ryssland eller NATO gör. Kina och Ryssland är konkurrenter i Asien och som du skriver är deras gemensamma fiende USA. Skillnaden mellan Kina och Ryssland är hur de slåss. Ryssland slåss med vapen och bedriver en aktiv utrikespolitik så som att kasta grus i hjulen för USA. Ett land som Ryssland inte har något större strategiskt intresse i annat än en liten flottiljbas.

Kina slåss primärt med handel och ekonomiska medel. På sikt kommer Ryssland bli en marionett till Kina. Det är nu nästan oundvikligt eftersom Ryssland har gjort bort sig ordentligt med interventionen i Ukraina. Om Ryssland hade varit smarta hade de nöjt sig med att enbart ta Donbas-regionen. Detta hade Ryssland kunnat göra på några dagar. Så kallad salamistrategier är mer effektiva än det som Ryssland just nu gör. I slutändan kommer Ryssland förlora allt utom Donbas - men vad har Ryssland vunnit? Ingenting eftersom Ukraina snart har ett EU-medlemskap i handen och det enda Ryssland kommer få är två små provinser i Ukraina.
Citera
2022-02-28, 11:05
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Nää just det. Alla utlänningar jag känner speciellt från östeuropa undrar efter några år här vad det är för jävla KGB-människor som bor här.
Bor här? Är det St. Petersburg du syftar på? Jag har aldrig varit där, men det är klart att Putins KGB-spioner finns över hela staden.
Citera
2022-02-28, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är väl ukraina som bryter avtal.
Vilkoret för sjävständighet var att inte ingå eller ansöka till Nato och EU.
Så vem bryter avtal?

Det har aldrig funnits något villkor för Ukrainas självständighet. Har alltid varit fritt fram för dem att gå medborgare EU eller Nato, så inga avtal har brutits.
Dessutom så blev inte Ukraina självständigt från Ryssland utan från Sovjetunionen.
Både Ryssland och Ukraina var medlemsländer i Sovjet och blev självständiga när det upplöstes, så om det hade funnits villkor hade det varit mot Sovjet.
Citera
2022-02-28, 11:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
SINGAPORE, Feb 28 (Reuters)*-*Bank of China's*601988.SS*Singapore operation has stopped financing deals involving Russian oil and Russian companies, amid concerns of western sanctions following Russia's invasion of Ukraine, said a source on Monday with knowledge of the matter.

Bank of China did not immediately commen
https://www.google.com/amp/s/www.nas...s-source%3famp

Kina lämnar Titanic utan att Ukraina beordrat honom.

Sluta rysstroll

Notera det fetade, notera även att oljepriset inte rusar uppöver...
Citera
2022-02-28, 11:07
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Uppsvällda ansiktet beror nog mest troligtvis på omfattande plastikoperationer.
Kortison

https://cancercentrum.se/globalassets/cancerdiagnoser/hjarna-cns/vast/patientinformation-hjarna-ryggmarg-och-hypofys/6.2.8-egenvurdsrud---lungtidsbehandling-med-kortison.pdf
  1. Rundare ansiktsform
  2. Svullnad i kroppen
  3. Sömnsvårigheter
  4. Infektionskänslighet
Citera
2022-02-28, 11:07
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Framkommer på nyheterna att hela "Västvärldens nya små älsklingars" gränsvakter inte låter afrikaner och indier passera gränsen till Polen eller gå ombord på tågen. Läst vittnesmål om det tidigare på Twitter, men visste inte om det var ett enskilt fall eller något systematiskt.

Detta samtidigt som Ukrainas utrikesminister Dmytro Kuleba springer omkring och hela tiden försöker lobba hos diverse organisationer att utesluta Ryssland. Igår hade han tydligen varit hos Organisationen för Paralympics, senare hos Internationella tennisförbundet och senare också hos WHO för att få till en bojkott av Ryssland. Nu imorse krävde han att alla världens länder skulle totalbojkotta rysk gas och olja.
Hahaha lite udda beteende ändå.

Om du läser lite till så har även vita britter stoppats. Alla män mellan 18-60 stoppas från utresa. När de har kollats får de åka vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in