saknad av medlidande köper jag med
men ingen sadist
Saddams son kunde tortera sitt fotbolls lag om de torskade...
Putin är som jag sa väldigt kall, inte ngn man ska gråta sin axel hos men han är inte dum
Detta är ingen "oplanerad" attack och ryssen åker på pisk
Jag anser Ukraina blir utnyttjad av NATO och nu betalar folket notan för just Politiker är för stolta att komma med ngt båda kan gå hem nöjda
Citat:
Ursprungligen postat av
Rengarde
Jag håller med om att de ryska soldaterna nog knappast är så nöjda med sin situation. Många har helt säkert släkt/vänner i Ukraina precis som du skrev tidigare.
Gällande Putin däremot.. Sadist vet jag inte, men jag tror att Putins medlidande för både sitt eget lands samt Ukrainas befolkning är mycket litet. Han är nog mest intresserad av att sko sig själv och samla makten i sin egen hand. Hur kan man annars förklara alla märkliga pr-stunt där han leker actionhjälte samt hans enorma palats och vräkiga lyxjakter som det ryska folket har fått betala notan för. Jag tror inte att Putin under hela sin tid vid makten varit speciellt intresserad av att öka välståndet hos gemene man i Ryssland, snarare öka den ryska statens (och alltså sitt eget) inflytande både på hemmaplan samt i omvärlden.