Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Frågan är om inte ryssen redan drunknat i leran. De verkar långt mindre kapabla än någon kunde räkna med. De verkar ha svårt att ta sig mer än maximalt 10 mil från ryska gränsen, Ukraina verkar som ett alldeles för stort mål för dem.

Oj vad illa det låter ....

Zelenskiy går väl stärkt ur detta ... ryssarna spelar honom i händerna.
Ryssarna kan inte tillfångata eller döda honom heller, för då blir det en martyr.

Frågan är vad VP gör när han är maximalt förnedrad och bortgjord.
Det vet ingen. Det är inte ens lönt att spekulera.
Citera
2022-02-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Det är beklagligt med "hat" av alla slag, men då man ser det hat mot både balter, ukrainare, polacker, anglosaxer och andra som piskas upp i Putinregimens medier, undra jag om du verkligen tycker att hatarna enbart finns på den ena sidan.

Ryssland har dessutom, till skillnad från Tyskland, inte på något vis bett om förlåtelse för sina övergrepp på framför allt Baltikum och Polen.

Och jag tror ärligt talat att propagandan om nynazisternas paradis Donbass är propaganda och inte mycket mer. Finns det till exempel undersökningar från FN, Human Rights Watch eller Amnesty International om vad som egentligen försiggått där? Eller härrör all information från mer eller mindre "alternativa" och Kremltrogna källor?

Ryssland har inte begått några övergrepp. Sovjetunionen har. Och ryssar har lidit lika mycket som alla andra under USSR.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Ryska börsen är STÄNGD

Haha, fantastisk!
Halva ryska börsvärdet utraderat på 90 minuter. Tänk vad hemskt det blir när handeln öppnar
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Om de enas om fred, kommer sanktionerna mot Ryssland att försvinna då, och i så fall, hur lång tid kommer det att ta tror ni ca?
Putin har passerat en röd linje och nu finns det inget sätt för Putin att normalisera relationerna med väst. Två gånger under de senaste dagarna har han hotat med kärnvapen. Jag skulle säga att enda sättet för Ryssland att snabbt komma tillbaka på banan igen är om Putin sätts i fängelse eller mördas.
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det är ju det jag menar. Putin har själv sålt ut naturreserser i Sibirien till Kina i åratal och nu när Ryssland är på väg att kollapsa och försvinna helt så passar Kina på att ställa sig på den vinnande sidan. Hade inte Putins hjärna bajsat på sig som den nu tycks ha gjort med denna efterblivna invasion utav Ukraina hade Kina fortfarande stöttat Putin. Det handlar bara om opportunism.

Putin måste verkligen hata sitt egna land. Eller är han en sådan meganarcissist att han bestämt sig för att begå uttökat självmord eller något med detta idiotkrig?

Ja, det är häpnadsväckande hur han har spelat sina kort så dåligt. Hitler framstår ju som ett geni i beslutsfattande gentemot Putin.
Citera
Medlem
Nu är i princip hela världen enade om att Putler ska sluta bråka. Ingen mer än Belarus (som är tvingade) supporterar detta vansinneskrig. När var världen så enade senaste gången någon annan angrep ett land? Har väl aldrig inträffat tidigare....
Citera
Medlem
Var tog den gigantiska kolonnen vägen då? Gick den upp i rök eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Kina har deklarerat neutralitet. Från kinesiska Global Times;

Kina ogillar det som Ryssland har gjort men Kina förstår varför Ryssland har gjort det vilket få i den här tråden förstår. Jag har ungefär samma position. Jag förstår varför Ryssland gör som de gör men jag tror inte det var en bra metod. Faktum är att jag tror den var kontra-produktiv. När det kommer till handel mellan Kina och Ryssland handlar det mestadels om att Ryssland säljer naturresurser och i vissa fall förädlade naturresurser.

Kina säljer prylar till Ryssland och det är högst osannolikt att Kina skulle upphöra göra detta. Det samma gäller för Brasilien som också har deklarerat sin neutralitet. Jag antar du kommer ihåg vad Kina gjorde med Iran? Kina deklarerade neutralitet och deltog inte i sanktionerna mot Iran och när sedan Iran blev desperata efter hjälp gick Kina in och erbjöd dem ett 25-årigt avtal för deras olja. Idag är Iran nära helt beroende av Kina. Hur tror du det kommer se ut i Ryssland om tio år? Ryssland kommer bli en marionett till Kina - vilket Kina inte har några problem med. Detta är sista gången som Ryssland fattat ett korkat beslut eftersom Kina inte kommer tillåta sådana i framtiden.

Kina älskar ju detta? Både Kina och Ryssland tävlar om makten i Asien, ett svagare ryssland blir ett starkare Kina och vice versa. Även om dom låtsas vara allierade då de har samma fiende vilket är väst. Men egentligen är de båda ett hot mot varandra.
Citera
2022-02-28, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Ryssland har inte begått några övergrepp. Sovjetunionen har. Och ryssar har lidit lika mycket som alla andra under USSR.
Jag länkade flera kända journalister Som mördades på grund av de ogillade Putin..

Du citaterade att jag var ett fra troll då.
Citera
2022-02-28, 10:47
Medlem
saknad av medlidande köper jag med
men ingen sadist

Saddams son kunde tortera sitt fotbolls lag om de torskade...

Putin är som jag sa väldigt kall, inte ngn man ska gråta sin axel hos men han är inte dum
Detta är ingen "oplanerad" attack och ryssen åker på pisk

Jag anser Ukraina blir utnyttjad av NATO och nu betalar folket notan för just Politiker är för stolta att komma med ngt båda kan gå hem nöjda

Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Jag håller med om att de ryska soldaterna nog knappast är så nöjda med sin situation. Många har helt säkert släkt/vänner i Ukraina precis som du skrev tidigare.

Gällande Putin däremot.. Sadist vet jag inte, men jag tror att Putins medlidande för både sitt eget lands samt Ukrainas befolkning är mycket litet. Han är nog mest intresserad av att sko sig själv och samla makten i sin egen hand. Hur kan man annars förklara alla märkliga pr-stunt där han leker actionhjälte samt hans enorma palats och vräkiga lyxjakter som det ryska folket har fått betala notan för. Jag tror inte att Putin under hela sin tid vid makten varit speciellt intresserad av att öka välståndet hos gemene man i Ryssland, snarare öka den ryska statens (och alltså sitt eget) inflytande både på hemmaplan samt i omvärlden.
Senast redigerad av David1982 2022-02-28 kl. 10:49.
Citera
2022-02-28, 10:48
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Putin har passerat en röd linje och nu finns det inget sätt för Putin att normalisera relationerna med väst. Två gånger under de senaste dagarna har han hotat med kärnvapen. Jag skulle säga att enda sättet för Ryssland att snabbt komma tillbaka på banan igen är om Putin sätts i fängelse eller mördas.

Håller med. Helst att han mördas och militären tar över tillfälligt. Rensar ut alla oligarker och andra parasiter. Sen hålla fria val senare.
Citera
2022-02-28, 10:48
Medlem
Madagascars avatar
Putin lär ju vara borta snart. Kriget i Ukraina har ju misslyckats.

Vem kommer ta över efter Putin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in