Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 10:23
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
till slut har han bara kärnvapen kvar..

vad gäller kina så borde väl kineserna försöka stoppa putin från att använda kärnvapen? (på diplomatisk väg)

finns väl ingen annan som kan göra detta?
Om han blir trängd kan det smälla, han är uppenbarligen galen, även de i Belarus. Så det är inte lätt att vara väst-storpolitiker just nu och känna det ansvaret.
Citera
2022-02-28, 10:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Hur vet du att det är Ryska. Ser ingen markering på dem. Varken Z/V/O
Jag misstänker att siffran 4 på stridsvagnen is a dead give-away.

https://cdn-live.warthunder.com/uploads/3b/9b/dc/da96b6889c655daa067c2704f446d2d5d8_mq/shot+2019.12.30+21.12.03.jpg
Citera
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Förlåt om jag spammar, har postat frågan i ett annat FB forum men vill se vad folk tycker här (moderator, säg till i privat meddelande om jag bör ta bort detta så gör jag det):

1. Hjälpa rätt personer; Hur säkerställer Svenska polisen att inte Belarus blandar in sina migranter bland de flyktingar som vi nu förhoppningsvis kommer ta emot från Ukraina? Dvs. män borde tex inte ingå bland flyktingarna då de inte får lämna Ukraina.

2. Fortare att hjälpa på plats; SIDA har haft gott om tid att förbereda. Hur hjälper man på plats i Polen för att undvika att vi får stora strömmar upp till Sverige? Dvs. hur gör man för att arrangera BRA tillfällig infrastruktur vid gränsen så att de som flyr får Allt de behöver (från nallar till barnen, mat över huvudet och en bra livssituation) fram till läget lugnar ner sig?

3. Svenska nyheter; Varför hör vi så lite om detta på nyheterna (eller har jag missat något, stort tack till dig som delar relevanta länkar för att få upp mig på banan). Det är väl ändå inte så att vi ännu en gång är dåligt förberedda på plats?

4. Var är Svenska hjälpkolonnen; Var är de Svenska officiella stora långtradarna med hjälp? Varför ser vi inte en enorm kollon av officiella lastbilar redan är på väg med allt som behövs för att hjälpa vid gränsen! Om Ryssland kan köra kolonner med dödsbringande material kan väl vi köra kolonner med nallar och godis till barnen (och allt annat som behövs på plats i Polen för att bygga temporärt boende).

Ursprungsposten:

På P1 frågade de ut en flyktingansvarig tjänsteman och han gjorde som de enstaka politiker som uttalat sig om Sverige och EUs ansvar genom att hänvisa till att Polen och övriga grannländer till Ukraina gör en bra insats. De ”hoppas” det kommer att fortsätta med få som söker asyl utan främst säker sig till släktingar och bekanta som flyttat sedan tidigare.

Han gick med på att Sveriges resurser med t ex flyktingboende är rätt mager med ca 3000 platser f n och att bygga ut som 2015 kommer ta lång tid.

Migrationsverket svarar på lite frågor i två min:
https://sverigesradio.se/play/artikel/7981389
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Nån som vet hur det går för Kadyrovs styrkor? Har dom skurit huvudet av nån?

Tror de är döda. De hittade väl ledaren död i något dike.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
När skulle jag ha påstått att RT är en säker källa? Finns inga säkra källor just nu. Man får ta del av båda sidor och bilda sin egen uppfattning. Det är nog du som behöver uppdatera dig angående källkritik. Du mnar alltså att Väst:s MSM är säker källa?

Har examen från svenskt Universitet. Nog du som behöver gå om högstadiet.

Om inga källor är säkra, varför hänvisar du till dem? Desinformation? I går hävdade du att Charkov var "taget". Det mesta du spottat ur dig har snart visat sig vara lögn. Varför läsa vad du skriver över huvud taget? Varför skriver du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Så är det. Han har visat vilket språk han vill tala. Fullskalig mobilisering av väst och all in är det som gäller. Ryssland vill ha krig, väst ska inte backa för den där mobbaren.
Det är väl ukraina som bryter avtal.
Vilkoret för sjävständighet var att inte ingå eller ansöka till Nato och EU.
Så vem bryter avtal?
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du har rätt, Väst bör delta aktivt i försvaret av Ukraina!
Ja, man måste skicka trupper omgående. Fånarna i Bryssel sitter och myser när Ukrainska civilbefolkningen kämpar för livet och ger dom vapen för att försvaga Putins armé. Men inte fan bryr man sig i folket där, det är ju bara Ukraina.

Fega duvor till politiker som styr i väst. Putin kommer inte att sluta, han går vidare till nästa land när han är färdig med Ukraina.
Citera
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Assman]
Bara jag som ser att deras börs ligger på -55% idag i skrivande stund?

Ja och deras valuta ligger på - 28% i skrivande stund.

Vad sägs på mötet? Kommer Putin vika ner sig som den fega gris han är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Japp generalen dog i helgen
Citera
2022-02-28, 10:25
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Inte så bra då med andra ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
https://www.google.com/amp/s/www.nasdaq.com/articles/bank-of-chinas-singapore-operation-stops-financing-russian-oil-trades-source%3famp

Citat ur källa.

SINGAPORE, Feb 28 (Reuters)*-*Bank of China's*601988.SS*Singapore operation has stopped financing deals involving Russian oil and Russian companies, amid concerns of western sanctions following Russia's invasion of Ukraine, said a source on Monday with knowledge of the matter.

Bank of China did not immediately commen
Kina förhandlar väll om extremt billig olja. 😂 dom vet att Putte är ensam nu och det ska utnyttjas
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Stämmer verkligen uppgifterna angående Kina? Låter som sagt alldeles för bra för att vara sant, tydlig markering mot Putins krig.

Tror man nog skall vänta med det..

Står inget om saken på norska ekonominyheter, som brukar vara faktabaserade och ha tummen på det viktiga.

https://e24.no/
https://finansavisen.no/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in