Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 10:18
Medlem
Hor-Ullas avatar
Putte har snart inga vänner kvar:

"Kinesiska banker slutar finansiera rysk oljehandel efter oro för västs sanktioner, skriver*Nasdaq"
Citera
2022-02-28, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Ja för Wikipedia är ju en pålitlig källa. Du framstår mer och mer som en idiot.

Och du verkar ha något fundamentalt fel i huvudet som tycker att RT är säkra källor.

Du bör gå om högstadiet så du lär dig lite mer om vad faktiskt källkritisk innebär.

Nu till OT:

Hur tror ni samtalen mellan Ryssland och Ukraina utspelar sig? Vad sägs?
Man hade velat va en fluga på väggen som lyssnat.

Mvh

När skulle jag ha påstått att RT är en säker källa? Finns inga säkra källor just nu. Man får ta del av båda sidor och bilda sin egen uppfattning. Det är nog du som behöver uppdatera dig angående källkritik. Du mnar alltså att Väst:s MSM är säker källa?

Har examen från svenskt Universitet. Nog du som behöver gå om högstadiet.
Citera
2022-02-28, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Nej, de är inte i närheten. De har inga styrkor längre västerut än Kiev, det är nästan 50 mil bort.
Rent teoretiskt kan de såklart gå in från Belarus vid den polska gränsen. Men alla ryska trupper från Belarus används just mot Kiev.

Ok tack det låter bra.
Den militärorganisation som bör finnas vid polska gränsen, har alltså tid att förbereda sig.
Det enda jag läst är att det "mobiliseras" i Polen och jag förmodar att gränsen är prioriterad.
Vore inte allt så hemskt, vore det intressant att se vad som händer på plats...
Men det är ju ingenting som media detaljrapporterar om, antagligen.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Enda skulle möjligtvis vara om Putin avgår och Ryssland börjar om på nytt. För varje dag som Putin sitter kvar vid makten ökar den ryska misären även om de vinner i Ukraina.

Jo, frågan är dock vilka premisser man ställer upp för att reversera sanktionerna. Vi ska inte heller glömma att det nog finns många i den ryska politiska toppen som har sitt på det torra och lever ytterst bekvämt även i europeisk standard samt kanske varit aktiva under Sovjetunionens dagar. För dem är det nog inga större problem med att deras landsmän får stå i brödköer. Finns det ens någon att "förhandla" med?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Är du trög på riktigt? Gå och läs på om Ukrainarnas (inte allas förstås) roll under WW2 samt deras samarbete med nazisterna. Till skillnad från de flesta härinne har jag dels läst en hel del historia och dels så har jag själv släktingar som fallit offer för nazismen så snacka inte med mig om nazism.

...

Men Ukraina var en sovjetstat och slogs mot nazismen. Att det fanns ukrainare som var på Hitlers sida är förstås sant, men detsamma gäller ryssar.

Så, dina försök att brunsmeta dagens Ukraina är helt misslyckade, och alldeles särskilt eftersom det bara är ett dåligt försök till att rättfärdiga ett expansionskrig.

Jag har förresten tyska judar i familjen och bekanta vars släktingar dog i Auschwitz, så din offerkofta biter inte på mig.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Kineserna har lämnat Ryssland med nu.

Egentligen inte. De vill bara hålla sig utanför det här och låta Putin ta fallet.
Citera
2022-02-28, 10:20
Medlem
Snapcounts avatar
Zelensky`s nästa drag :

10:10 Zelenskyj vil lauslata fangar

Volodymyr Zelenskyj vil lauslata fangar med militær bakgrunn om dei vil kjempa mot Russland. Det skriv Reuters.

https://www.nrk.no/nyheter/
Citera
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vitryssland är en del av Putins idé om ett Storryssland och styrs rakt av från Kreml.

Hade Ukraina getts rakt av till Putin, hade det sett exakt likadant ut där, och allting hade smält samman till en sörjig korrupt stridslysten diktatur.
Det konstiga (?) är ju att man inte hör talas om människor i Belarus som är missnöjda med detta. Så jag får anta att majoriteten är nöjda?

Någon som kan ge ett annat exempel i världen när ett (påstått) land faktiskt bara är en region inom ett annat land?

Det blir ju meningslöst att ha Belarus i hockey-VM, eller i FN, eller att handla med dem.
Citera
Medlem
[Assman]s avatar
Bara jag som ser att deras börs ligger på -55% idag i skrivande stund?
Citera
Medlem
Stämmer verkligen uppgifterna angående Kina? Låter som sagt alldeles för bra för att vara sant, tydlig markering mot Putins krig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Nej, de är inte i närheten. De har inga styrkor längre västerut än Kiev, det är nästan 50 mil bort.
Rent teoretiskt kan de såklart gå in från Belarus vid den polska gränsen. Men alla ryska trupper från Belarus används just mot Kiev.
Fuck-ärslenkos trupper lär bli nerslagna av gamla tanter om de försökte sig på något på egen hand
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Alla som vet något vet att judarna i Ukraina var de som ligger bakom nazismen och Azovbataljonen.

Lol. Alltså dessa tirader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in