2022-02-28, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tråkigt att inte Hilary slog Trump.
Då hade hon antagligen varit sittande President, hon hade inte svikit Kurderna eller Afghanistan.
Ja. Och det hade bombats.
Citera
2022-02-28, 06:14
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Så du tycker att det är värt att riskera världens undergång för att vis att man är en "hårding som inte backar för nån"?
Det enda man gör nu är att förlänga kriget med resultatet att det blir döda och mer lidande för civilbefolkningen. Man ska göra allt för att avsluta kriget eller åtminstone förkorta det.

Den här konflikt kunde ha lösts innan det gick så här långt , om man inte hade varit så arrogant och nonchalant från vissa ministrars och världsledares sida.

Mer eller mindre JA, för en värld under Putin och US skulle vara värre än döden!

EDIT: Ryssland mer än US men båda är fucked up! Stå på dig för vad du tror på!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EKOnotNOM
Wow, snacka om att hälla bränsle på elden.
Ryssland, Kina, Iran och Nord Korea i samma mening som terrorister ISIS och Al-Qaida.
Det badar inte gott.

2-3år gammal video
Citera
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Så du tycker att det är värt att riskera världens undergång för att vis att man är en "hårding som inte backar för nån"?
Det enda man gör nu är att förlänga kriget med resultatet att det blir döda och mer lidande för civilbefolkningen. Man ska göra allt för att avsluta kriget eller åtminstone förkorta det.

Den här konflikt kunde ha lösts innan det gick så här långt , om man inte hade varit så arrogant och nonchalant från vissa ministrars och världsledares sida.

Bra inlägg. Men jag fann ett fel. Det finns ännu tid att redigera ditt inlägg.
Du råkade skriva världsledare i plural. Ta bort 's' så blir inlägget mer förståeligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Oj inte bara rysstroll i tråden utan även US troll! Med en senil och gammaltrött Biden vid makten så är hotet från från US större än någonsin! Enda tiden jag känt mig lugn från deras dårskap var under Trump! Kan bara hoppas han vinner 2024!
Menar du att det jag sa inte stämmer? Vilka har kapacitet att mäta sig med USA?
Citera
2022-02-28, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TryhardPolice
Något känns helt off med hela invasionen, jag kan ha förståelse och köper retoriken och anledningen till att annexera Ukraina men jag kan inte för 5 öre begripa mig på hur invasionen verkställts. Majoriteten av soldaterna har inte fått någon information innan angreppet alls, istället väcks de mitt i natten för att invadera ett land i tron om att det är en vanlig övning. Den absoluta majoriteten av invasionsstyrkan är värnpliktiga soldater, alltså så unga som 16-19 åriga med ytterst lite erfarenhet, som förmodligen inte gjort annat än suktat efter att lira CS när deras militärtjänst är över istället kastas de in i ett krig.

Siktar Putin på att förlora eller vill han ha död på sina egna soldater? Låter ju visserligen standard sovjet protokoll, men hela attacken håller samma kvalité som ett impulsköp trots att stora styrkor varit placerade vid gränsen i flera månader. Helt förbluffande.
Men vad vet vi? Twitterpropaganda om hur svag och desorienterad fienden är kan man inte lita på, det är förstås rätt propaganda för den ukrainska hemmafronten för att hålla uppe stridsviljan.
Tråden översvämmas av sådant, men inget som man kan ta som fakta.
Citera
2022-02-28, 06:15
Medlem
Citat:
Något känns helt off med hela invasionen, jag kan ha förståelse och köper retoriken och anledningen till att annexera Ukraina men jag kan inte för 5 öre begripa mig på hur invasionen verkställts. Majoriteten av soldaterna har inte fått någon information innan angreppet alls, istället väcks de mitt i natten för att invadera ett land i tron om att det är en vanlig övning. Den absoluta majoriteten av invasionsstyrkan är värnpliktiga soldater, alltså så unga som 16-19 åriga med ytterst lite erfarenhet, som förmodligen inte gjort annat än suktat efter att lira CS när deras militärtjänst är över istället kastas de in i ett krig.

Siktar Putin på att förlora eller vill han ha död på sina egna soldater? Låter ju visserligen standard sovjet protokoll, men hela attacken håller samma kvalité som ett impulsköp trots att stora styrkor varit placerade vid gränsen i flera månader. Helt förbluffande.

Ja den militära kompetensen kan starkt ifrågasättas. Soldater som knappt vet var dom befinner sig, och inte har en aning om vad dom ens gör där kommer liksom ALDRIG att kunna åstadkomma något av värde. Det är så oerhört grundläggande..

MEN i en diktatur omger sig naturligtvis presidenten med en massa JA-sägare och till slut fungerar det så här antagligen.
Citera
2022-02-28, 06:16
Medlem
arbetets avatar
Då får vi se vad det här leder till:

Maxim A. Suchkov
@m_suchkov
⚡️Council of the Federation: #Russia will be delivering precision strikes on individuals on #Ukraine's territory who transport arms to #Kiev
https://twitter.com/m_suchkov/status...bmQWJREZ6ANlmA

Det legala:

JP 💙💛
@JPStreams23
I don't know how Article 5 works exactly but does that not seem like it would be terms for it? I genuinely don't know. Any explanation is welcomed!

BoraTas1
@Tas1Bora
Not really. Article 6 limits the treaty geographically. The forces of NATO members outside the defined geography are a fair game. Also, the law of war defines weapons suppliers as combatants.
https://twitter.com/JPStreams23/stat...bmQWJREZ6ANlmA

Verkar som Zelensky inte dök upp igår. Någon som vet något?

Jag tror fortfarande att han blir utbytt inom det närmaste. Av den ukrainska militären.
Citera
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
2-3år gammal video
Igen!? /!? Så många gamla videos visas som nya. Har folk för lita att göra? Propoganda?
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigexisterat
Menar du att det jag sa inte stämmer? Vilka har kapacitet att mäta sig med USA?

För det första sa inte du god natt

Men för att svara på din fråga, troligtvis ingen! Skrämmer det inte dig!?
Citera
2022-02-28, 06:17
Medlem
Citat:

Du överskattar ryssen. Ryssar brukar man kalla för de vitas somalier/araber. De är allmänt korkade, klumpiga och i princip alla ryska män är sönderalkade. Glöm inte bort att Ryssland är ett fattigt korrupt, verkligen helt genomruttet u-land.
Citera
2022-02-28, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
För det första sa inte du god natt

Men för att svara på din fråga, troligtvis ingen! Skrämmer det inte dig!?

Nej det skrämmer inte mig. Jag har Amerikanskt ursprung och familj som lever och bor där. Yrkesmilitärer mm. Varför skulle ett sådant perfekt land skrämma någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in