Citat:
Ursprungligen postat av
TryhardPolice
Något känns helt off med hela invasionen, jag kan ha förståelse och köper retoriken och anledningen till att annexera Ukraina men jag kan inte för 5 öre begripa mig på hur invasionen verkställts. Majoriteten av soldaterna har inte fått någon information innan angreppet alls, istället väcks de mitt i natten för att invadera ett land i tron om att det är en vanlig övning. Den absoluta majoriteten av invasionsstyrkan är värnpliktiga soldater, alltså så unga som 16-19 åriga med ytterst lite erfarenhet, som förmodligen inte gjort annat än suktat efter att lira CS när deras militärtjänst är över istället kastas de in i ett krig.
Siktar Putin på att förlora eller vill han ha död på sina egna soldater? Låter ju visserligen standard sovjet protokoll, men hela attacken håller samma kvalité som ett impulsköp trots att stora styrkor varit placerade vid gränsen i flera månader. Helt förbluffande.
Ja den militära kompetensen kan starkt ifrågasättas. Soldater som knappt vet var dom befinner sig, och inte har en aning om vad dom ens gör där kommer liksom ALDRIG att kunna åstadkomma något av värde. Det är så oerhört grundläggande..
MEN i en diktatur omger sig naturligtvis presidenten med en massa JA-sägare och till slut fungerar det så här antagligen.