2022-02-28, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Som jag förstår det så är det från Trumps administration, så inget som är riktat mot den här specifika konflikten. Men likväl, om USA går i krig mot Ryssland så behöver vi nog inte ha hjälp att uppfostra några söner eller döttrar alls känns det som.
Yes. Som jag skrev nyss är detta från Trumps administration. Men bombliberalerna i Demokraterna är mil värre än Republikaner.
Citera
2022-02-28, 06:09
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigexisterat
Detta är vad gemene Amerikanare säger om eventuell upptrappning / krig.

https://twitter.com/geauxedits/statu...18168252948483

Åsikter?

Wow, snacka om att hälla bränsle på elden.
Ryssland, Kina, Iran och Nord Korea i samma mening som terrorister ISIS och Al-Qaida.
Det badar inte gott.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EKOnotNOM
Tror inte, Ukraina köper mer tid. Tar långa vägen via Polen till Vitryssland. Återstår att se om nån dyker upp.

Putilinis kuksugare är väl knappast farligare än generalen.
De får sura hur bäst de vill för de kommer alla möta samma öde.
Har du sett att ukrainska soldater flottar in patronerna med grisfest?
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Detta är vad gemene Amerikanare säger om eventuell upptrappning / krig.

https://twitter.com/geauxedits/statu...18168252948483

Åsikter?
Det blir lite som en mobbare som går runt och slår folk och tar deras pengar och när folket fått nog och vill ge igen så är det dom som är bråkmakarna.
Citera
2022-02-28, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Du glömmer bort att han inte är ensam, han har massa folk/generaler whatever runt sig som han diskuterar med. Jag tvivlar på att alla är sugna på att begå självmord och låta sina barn och familjer dö, alltså bli sönderbombade av väst - samt riskera att utplåna stora delar av mänskligheten. Det känns inte troligt. Mer troligt är det att någon sätter en kula i Putins skalle.

Den möjligheten är ganska ansenlig faktiskt om han inte lugnar ner sig. Att någon i hans närhet avrättar honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
"BRASILIEN INFÖR INTE SANKTIONER

Brasiliens president Jair Bolsonaro följer inte västvärldens exempel. Den kontroversiella presidenten säger att han och Brasilien intar en neutral position gällande Ukraina och tänker inte införa några sanktioner, rapporterar CNN. Han påpekade också att Brasilien är beroende av gödningsmedel från Ryssland och att sanktioner därmed skulle kunna orsaka skada förr Brasiliens jordbruk."
Verkar mer handla om egenintresse, än solidaritet med den gamle i bunkern.
https://www.expressen.se/nyheter/upp...on-av-ukraina/

Dags att avsluta samarbetet mellan SAAB och Embraer!
Citera
Medlem
TryhardPolices avatar
Något känns helt off med hela invasionen, jag kan ha förståelse och köper retoriken och anledningen till att annexera Ukraina men jag kan inte för 5 öre begripa mig på hur invasionen verkställts. Majoriteten av soldaterna har inte fått någon information innan angreppet alls, istället väcks de mitt i natten för att invadera ett land i tron om att det är en vanlig övning. Den absoluta majoriteten av invasionsstyrkan är värnpliktiga soldater, alltså så unga som 16-19 åriga med ytterst lite erfarenhet, som förmodligen inte gjort annat än suktat efter att lira CS när deras militärtjänst är över istället kastas de in i ett krig.

Siktar Putin på att förlora eller vill han ha död på sina egna soldater? Låter ju visserligen standard sovjet protokoll, men hela attacken håller samma kvalité som ett impulsköp trots att stora styrkor varit placerade vid gränsen i flera månader. Helt förbluffande.
Citera
2022-02-28, 06:11
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Belarus öppnar upp för att börja använda kärnvapen igen för att stötta Ryssland rapporterar SVT.

Det är nog lösningen för Putin. Jag tror inte han kan få sina generaler att skjuta kärnvapen.

Men han kan låna ut kärnvapen till Vitryssland som gärna trycker på knappen
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Detta var förvisso under Trumps administration. Men ni som vet, vet att Demokrater om något ofta är 100x mer bombliberala. *host* Hilary Clinton..
Tråkigt att inte Hilary slog Trump.
Då hade hon antagligen varit sittande President, hon hade inte svikit Kurderna eller Afghanistan.
Med en stark President, hade kanske Putin hållit sig på mattan.
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-02-28 kl. 06:15.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Säga vad man vill om jänkarna.. men inget land ska eller bör någonsin försöka sig på att attackera dem. Tack och godnatt.

Oj inte bara rysstroll i tråden utan även US troll! Med en senil och gammaltrött Biden vid makten så är hotet från från US större än någonsin! Enda tiden jag känt mig lugn från deras dårskap var under Trump! Kan bara hoppas han vinner 2024!
Citera
2022-02-28, 06:12
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Den möjligheten är ganska ansenlig faktiskt om han inte lugnar ner sig. Att någon i hans närhet avrättar honom.

Börjar också tro på nåt liknande.
Citera
2022-02-28, 06:12
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Belarus öppnar upp för att börja använda kärnvapen igen för att stötta Ryssland rapporterar SVT.
Nja, de säger att om Nato flyttar in kärnvapen i dess närhet, är de beredda att te emot ryska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in